Uitgeverijen

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 15 dec 2005 22:23

ik ben het eens met de meningen over RCV, alhoewel ze vaak wel lekker goedkoop zijn (daarom heeft waarschijnlijk iedereen er ook wel een paar) lijkt het erop dat ze gewoon even snel de film hebben gedumpt op een dvd, een standaard hoesje eromheen, klaar. Dan heb ik toch liever de A-film dvd's mooie hoesjes, mooie menu's en goede extra (niet trailertje en een snel making of'je).

En over de quality film collection weet ik het nog niet echt, aan de ene kant ben ik blij dat veel goede arthouse films gewoon bij de blokker en dergelijke liggen, maar aan de andere kant zitten er nauwelijks extra's bij en is het hoesje vrij saai.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 16 dec 2005 10:26

HAL. schreef:Er moet op de zijkant en voorkant niet te veel onzin staan, zodat ze in je DVD kast netjes naast elkaar staan. Dat is eigenlijk alleen bij Warner Bros zo.. De extra's kunnen me vaak niet echt schelen.
Dat vind ik ook wel belangrijk. Ik heb mijn dvd's op uitgeverij staan, en dan valt op dat de zijkanten van WB het best op elkaar aansluiten. 20th Century Fox heeft dat ook wel goed verzorgd. En extra's... kleine docu'tjes kunnen leuk zijn, maar trailers en making of's hoeven er voor mij ook niet op. Commentaar is iets waar ik de laatste tijd wat meer op let of het er op zit. Liever van een filmdeskundige dan van de makers zelf.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 16 dec 2005 10:54

AngelEyes schreef:Commentaar is iets waar ik de laatste tijd wat meer op let of het er op zit. Liever van een filmdeskundige dan van de makers zelf.
ik heb nog nooit een film gekeken met commentaar, mischien moet ik het toch maar een keer doen, tot nu toe had ik niet de behoefte om 2x in korte tijd de film te zien, en als het langer was kon ik hem beter "gewoon" zien, zonder commentaar.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 16 dec 2005 11:21

the catfishman schreef:
AngelEyes schreef:Commentaar is iets waar ik de laatste tijd wat meer op let of het er op zit. Liever van een filmdeskundige dan van de makers zelf.
ik heb nog nooit een film gekeken met commentaar, mischien moet ik het toch maar een keer doen, tot nu toe had ik niet de behoefte om 2x in korte tijd de film te zien, en als het langer was kon ik hem beter "gewoon" zien, zonder commentaar.
Die mening was ik ook altijd toegedaan, maar een tijdje terug zag ik Casablanca met het commentaar van Roger Ebert, en dat was erg interessant en voegt zeker veel toe aan de film wanneer je hem nog eens ziet. Commentaar van de makers zelf vind ik iets minder interessant omdat dat vaak neigt naar het ophemelen van elkaar of zichzelf.
Misschien moet je eens beginnen met het commentaar van een film die je al vaak hebt gezien, dan heb je ook minder het gevoel dat je hem beter 'gewoon' had kunnen zien (omdat je hem dan toch al goed kent).

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 dec 2005 11:33

Commentaar is idd aan te raden. Het biedt vaak een andere bik achter de schermen dan een making-of. Sommige filmmakers vertellen ook de foutjes in hun films. En das soms best grappig.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 16 dec 2005 11:43

Ik ben ook het meest te spreken over A-Film en Universal.
Warner Bros. heeft vaak van die kartonnen hoesjes, dat vind ik wel jammer, want ze brengen op zich wel redelijke films uit.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 dec 2005 11:48

Over kartonnen hoesjes gesproken: Vaak wordt er dan gezegd dat de dvd een limited edition is omdat er zo'n hoesje omheen zit. Maar that's it! En die hoesjes haal ik er dus direct af! Zonder is veel mooier.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 16 dec 2005 12:07

Rich Art schreef:Over kartonnen hoesjes gesproken: Vaak wordt er dan gezegd dat de dvd een limited edition is omdat er zo'n hoesje omheen zit. Maar that's it! En die hoesjes haal ik er dus direct af! Zonder is veel mooier.
Ik denk dat jij andere kartonnen hoesjes bedoelt?
Het valt overigens wel mee met die kartonnen hoesjes van WB, zovee zijn het er niet. Ik vraag me zelfs af of ze die nog gebruiken voor nieuwe uitgaven, volgens mij werde ze vooral gebruikt in de begintijd van de dvd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 dec 2005 13:50

Het gaat mij om de film en niet om het hoesje of doosje en het maakt mij dan ook nooit wat uit van welke uitgeverij de DVD komt, maar na alles gelezen te hebben zal ik er toch eens op letten. :Y

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 16 dec 2005 14:19

AngelEyes schreef:
Rich Art schreef:Over kartonnen hoesjes gesproken: Vaak wordt er dan gezegd dat de dvd een limited edition is omdat er zo'n hoesje omheen zit. Maar that's it! En die hoesjes haal ik er dus direct af! Zonder is veel mooier.
Ik denk dat jij andere kartonnen hoesjes bedoelt?
Het valt overigens wel mee met die kartonnen hoesjes van WB, zovee zijn het er niet. Ik vraag me zelfs af of ze die nog gebruiken voor nieuwe uitgaven, volgens mij werde ze vooral gebruikt in de begintijd van de dvd.
Ik denk dat Rich Art die gewone dvd hoesjes bedoelt waar nog een kartonnetje oheen zit met exact dezelfde voor en achterkant. Dat stelt niks voor en die gooi ik dan ook indeerdaad weg.

Die ouwe geheel kartonnen hoesjes heb ik er maar een paar van. Romeo must Die en the Devils advocate. Staat niet zo mooi maar de films zijn wel goed.

Ik heb ze op dit moment op alfabet in mijn kast staan maar wil eigenlijk toe naar een onderverdeling op uitgever inderdaad. Ik twijfel nog.

Het is maar waar je je mee bezig houdt natuurlijk maar toch...

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 16 dec 2005 14:30

Webjoker schreef: Ik denk dat Rich Art die gewone dvd hoesjes bedoelt waar nog een kartonnetje oheen zit met exact dezelfde voor en achterkant. Dat stelt niks voor en die gooi ik dan ook indeerdaad weg.

Die ouwe geheel kartonnen hoesjes heb ik er maar een paar van. Romeo must Die en the Devils advocate. Staat niet zo mooi maar de films zijn wel goed.

Ik heb ze op dit moment op alfabet in mijn kast staan maar wil eigenlijk toe naar een onderverdeling op uitgever inderdaad. Ik twijfel nog.

Ik gooi die hoesjes nooit weg. Dat vind ik zonde, en ik vind het niet eens erg dat ze erom heen zitten.
Overigens zal ik het houden op de alfabetische volgorde, dit ben ik binnenkort ook van plan. Nu zit er bij mij niet echt een indeling in.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 16 dec 2005 14:34

Webjoker schreef:Ik denk dat Rich Art die gewone dvd hoesjes bedoelt waar nog een kartonnetje oheen zit met exact dezelfde voor en achterkant. Dat stelt niks voor en die gooi ik dan ook indeerdaad weg.
Precies. Maar ik gooi die niet weg.
Webjoker schreef:Ik heb ze op dit moment op alfabet in mijn kast staan maar wil eigenlijk toe naar een onderverdeling op uitgever inderdaad. Ik twijfel nog.

:D
Het staat mooier vind ik, maar als je meerdere planken hebt krijg je het probleem dat je steeds moet schuiven met dvd's. Als je een nieuwe dvd van uitgeverij X hebt, past het niet meer op de plank, waardoor je de hele uitgeverij op een ander plank moet zetten en het gat opgevuld moet worden met weer een andere uitgeverij waarvan het aantal dvd's wel precies past enz enz. Kortom, ik weet niet waarom ik er ooit aan begonnen ben :wink:

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 16 dec 2005 17:13

En daarbij, je moet dan ook van iedere DVD weten van welke maatschappij die is, anders loop (nou ja: sta) je je een ongeluk te zoeken, want waar was Austin Powers in Goldmeber (import: Entertainment in Video) ook alweer van, en waarom staat die niet gewoon naast The Spy Who Shagged Me (RCV) die weer een heel eind verweiderd staat van International Man of Mistery (Bridge Pictures)...

Dan gaat bij mij functionaliteit boven looks..

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 17 dec 2005 12:26

Over die kartonnen hoesjes - om een gewone dvd-hoes heen - gesproken, dat vind ik dus juist mooier en netter staan.

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 17 dec 2005 13:16

Duidelijk, ik blijf bij op alfabet. Met bovendien functionaliteit boven esthetiek. Ik heb Friday (import), friday after next en next friday maar die staan wel naast elkaar.
Dat jullie het weten.

Ik heb net een tinpack (Dawn of the Dead en Shaun of the Dead) gekocht van Universal. En die uitgever heeft ook mooie verpakkingen en complete films vaak.

Plaats reactie