Hoe vaak kijk je een dvd gemiddeld?

1 x
5
11%
2 x
11
24%
3 x
17
37%
> 4 x
13
28%

Totaal aantal stemmen: 46

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 10 jan 2006 09:42

En houd je daar rekening mee als je een dvd koopt? (ik kan me voorstellen dat een zware oorlogsfilm zich minder goed leent voor het grijsdraaien dan een luchtige komedie)

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 10 jan 2006 09:46

Ik koop alleen films op dvd als ik ze heel goed vind.

Daarom kijk ik ze ook meerdere malen. Een goede film blijft goed en eens in de zoveel tijd, wil ik hem nog eens zien...

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 10 jan 2006 10:09

De films die ik koop moet ik ook meerdere kunnen kijken anders koop ik ze niet.
Vaak zit er ook nog audiocommentaar bij dus kijk ik de film sowieso al 2 keer. Maar daar blijft het niet bij. Zoals Marlous al zei een goede film blijft goed.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 10 jan 2006 10:32

Films die ik maar 1 keer kijk, vind ik niet waard om te kopen op DVD. Ik koop ze juist zodat ik ze vaker kan kijken (zoals Psycho-M ook zei).

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 10 jan 2006 10:32

Ze als de twee leden hier boven, koop ik ook films die ik zoiezo meerdere malen ga kijken. Een makkelijke film waarschijnlijk wat vaker, maar dat is dan oo kwat makkelijker, ff tussen door.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 10 jan 2006 10:46

Ik had niet verwacht dat de meerderheid tot nu toe > 4 x stemt. Ik streef er zelf naar om elke dvd in ieder geval 2 keer te zien. Er zijn dvd's bij die ik vaker zie, maar zelden 4 keer of vaker. Er staan ook een rijtje dvd's tussen die ik niet nog een keer hoef te zien. Gemiddeld 2x per dvd dus.

Ik houd er overigens weinig rekening mee bij de aanschaf. Ik koop meestal dvd's van films die ik nog niet gezien heb, dus dan is het zowieso moeilijk te voorspellen hoe vaak je de film kunt gaan zien. Wel koop ik zelden een dvd duurder dan 10 euro.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 10 jan 2006 11:56

Ik let er in principe ook niet op bij de aanschaf. Gemiddeld zal ik een dvd 3x kijken. Sommige veel vaker (mijn favorieten), sommige maar 1 of 2 keer.

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 10 jan 2006 12:05

Ik koop alleen films die ik al gezien heb en die ik graag nog een (of twee) keer zou willen zien.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 jan 2006 12:32

Van hetzelfde laken een pak, als ik echt geld uitgeef aan een DVD dan moet dat een film zijn die ik meerdere kan zien, omdat ik ze graag meerdere malen wil zien, of dat ik iets niet helemaal begrijp, ook omdat ik er zoals Fawlty Towers nog steeds om kan lachen.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 10 jan 2006 14:04

Sokolsky schreef:Ik koop alleen films die ik al gezien heb en die ik graag nog een (of twee) keer zou willen zien.
Zo ook bij mij, maar de droeve werkelijkheid is dat er nu de meeste van die DVD's stof staan te verzamelen omdat ik in mijn spaarzame vrije tijd zoveel nieuwe films moet zien, boeken en kranten moet lezen, gesprekken moet voeren, websites moet bezoeken, fora moet bijhouden en relaties moet onderhouden dat ik er simplweg bijna niet aan toekom om ze voor een tweede laat staan derde of vierde keer te zien. Ik houd mezelf dus eigenlijk voor de gek met die immer groeiende verzameling en is het weggegooid geld, maar ik kan het niet laten als ik ze zie liggen voor een aantrekkelijke prijs.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 10 jan 2006 15:27

AngelEyes schreef:Ik had niet verwacht dat de meerderheid tot nu toe > 4 x stemt. Ik streef er zelf naar om elke dvd in ieder geval 2 keer te zien. Er zijn dvd's bij die ik vaker zie, maar zelden 4 keer of vaker. Er staan ook een rijtje dvd's tussen die ik niet nog een keer hoef te zien. Gemiddeld 2x per dvd dus.

Ik houd er overigens weinig rekening mee bij de aanschaf. Ik koop meestal dvd's van films die ik nog niet gezien heb, dus dan is het zowieso moeilijk te voorspellen hoe vaak je de film kunt gaan zien. Wel koop ik zelden een dvd duurder dan 10 euro.
eigenlijk hetzelfde bij mij op alle punten :T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 10 jan 2006 16:08

Ik kijk gemiddeld een film ongeveer 3 a 4 keer. Ik heb dus op het laatste gestemd. Daar komt wel een kanttekening bij. Ik koop ook wel eens films die ik niet ken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 jan 2006 18:56

gollum36 schreef:Ik kijk gemiddeld een film ongeveer 3 a 4 keer. Ik heb dus op het laatste gestemd. Daar komt wel een kanttekening bij. Ik koop ook wel eens films die ik niet ken.
O, maar dat doe ik ook wel eens, als ik een euro of iets meer moet geven, en de film valt tegen dan is er altijd wel iemand die de DVD wil hebben en dan is één keer kijken ook zat!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 jan 2006 19:08

JB schreef:
Sokolsky schreef:Ik koop alleen films die ik al gezien heb en die ik graag nog een (of twee) keer zou willen zien.
Zo ook bij mij, maar de droeve werkelijkheid is dat er nu de meeste van die DVD's stof staan te verzamelen omdat ik in mijn spaarzame vrije tijd zoveel nieuwe films moet zien, boeken en kranten moet lezen, gesprekken moet voeren, websites moet bezoeken, fora moet bijhouden en relaties moet onderhouden dat ik er simplweg bijna niet aan toekom om ze voor een tweede laat staan derde of vierde keer te zien. Ik houd mezelf dus eigenlijk voor de gek met die immer groeiende verzameling en is het weggegooid geld, maar ik kan het niet laten als ik ze zie liggen voor een aantrekkelijke prijs.
Herkenbaar... zucht. Zo stapelen de laatste tijd overigens zelfs de DVD's die ik nog niet eens één keer heb gezien op... :(

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 10 jan 2006 19:29

Colonel_Kurz schreef:Zo stapelen de laatste tijd overigens zelfs de DVD's die ik nog niet eens één keer heb gezien op... :(
Klinkt heel erg herkenbaar, de teller staat bij mij momenteel ergens rond de 25...

Over het algemeen hou ik er niet echt veel rekening mee of een film herkijkbaar is, zowieso bestaan mijn aankopen voor zeker de helft uit films die ik nog niet eerder gezien heb. Veelal gaat het om films die zelden of nooit op tv worden uitgezonden, en van de videotheken hier wordt je ook niet erg vrolijk. En ach, met de huidige prijzen van dvd's kan je af en toe best wel eens een keertje gokken...

Plaats reactie