Hoe vaak kijk je een dvd gemiddeld?

Hoe vaak kijk je een dvd gemiddeld?

1 x
5
11%
2 x
11
24%
3 x
17
37%
> 4 x
13
28%

Totaal aantal stemmen: 46

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 11 jan 2006 00:26

Zo'n 2 a 3 keer (op dvd), mits het een goede film is. Zelden meer.

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 11 jan 2006 01:02

Ik stem op gemiddeld 3 keer denk ik. Gemiddelden noemen vind ik zeer lastig overigens. Er zijn films die ik echt vaak gekeken heb in een ver verleden (Face/off, the Rock, Pulp Fiction) en films die ik recentelijk nog voor een derde of vierde keer gezien heb zoals Enemy of the state en Enemy at the Gates. Ik kijk zeer vaak films met vrienden. Gewoon dor de weeks even een filmpje kijken. Met wisselende vrienden en wisselende interesses komt er nog wel eens een film vaker dan twee keer langs.

Ik heb laatst voor 17,50(!) Kung Fu Hustle gekocht omdat ik goede verhalen had gehoord. Heb me goed vermaakt en de film al drie keer gezien. Dit is echter wel een uitzondering, normaliter koop ik dvd's die ik al ken.

Sasskia
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Sasskia » 11 jan 2006 01:17

1 keer :|
Daarom ben ik maar gestopt met het kopen van DVD's
Er zijn maar heel weinig films die ik vaker als 1 keer kijk als ik ze eenmaal helemaal heb gezien.
Maar je hebt gezien en 'gezien'.
Als ik de eerste 20 minuten van een film heb gemist, maar ik vond de film wel goed, dan zal ik hem als ie de keer erop weer op tv is, zeker nog eens kijken maar dan wel helemaal vanaf het begin.
Of als ik een film aan het kijken ben, maar er komt kl*tebezoek langs voor de gezelligheid (nu even niet!) waardoor je dus eigenlijk de film mist...
Of als ik na de 4e SBS6 bel snel! Jamba op je mobiel rukklame het eind van de film mis want dan heb ik hem eindelijk afgezet en op BBC2 was die andere film die ik eigenlijk ook nog moest zien...
Maar als ik een film op DVD koop, kijk ik hem met de deur dicht, surroundsetje op 40 (hij gaat tot 50) lampen uit, gordijnen dicht drinken op tafel en een blok chocolade langs me van begin tot eind zonder pauze...
En dan doe ik hem in een laatje (lade)((ladetje?) en haal ik hem nooit meer naar boven.

Behalve: Conan the Barbarian elke Kerst als traditie en dan Alien/Aliens ook een keer want in de winter is het zo lekker donker :D

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 jan 2006 08:56

Sommige films 1 keer per jaar andere weer 4 of 5 keer. Ik ben nu bezig om mijn gehele collectie weer eens te bekijken.
Andere DVD's schuif ik regelmatig in mijn DVD-speler (LOTR, Star Wars, Star Trek)

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 11 jan 2006 11:02

Gemiddeld 3 a 4 keer ik heb dus op het laatste gestemd.

uiteraard zijn er ook films die ik maar eenmaal bekijk (miskopen) maar dat is maar zo'n klein percentage dat het eigenlijk te verwaarlozen is.
De meeste aankopen die ik doe zijn goed doordacht om het maar zo te noemen.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 jan 2006 12:03

Miskopen schuif ik door naar mijn familieleden die dan zo gelukkig zijn met mij 8)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jan 2006 13:19

Darthmar schreef:Miskopen schuif ik door naar mijn familieleden die dan zo gelukkig zijn met mij 8)
Maar je weet natuurlijk niet wat ze achter je rug om zeggen. :D

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 11 jan 2006 13:53

Ann McDunn schreef:
Darthmar schreef:Miskopen schuif ik door naar mijn familieleden die dan zo gelukkig zijn met mij 8)
Maar je weet natuurlijk niet wat ze achter je rug om zeggen. :D
daar geef ik je gelijk in 8)

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 11 jan 2006 20:10

Heel verschillend. Sommige films kijk ik op een manier zoals ik ook luister naar een cd. Lost in Translation, Amélie, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, het zijn allemaal films die ik kan blijven kijken omdat ik mij prettig voel wanneer de film is afgelopen. Die laatste blijft mij gewoon boeien :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 jan 2006 13:02

Hangt uiteraard van de kwaliteit van de film en DVD af. Ik heb de meeste films al 2 keer gezien, maar er zijn uitschieters van meer dan 10 keer.

DVD-maniac
Bijrol
Bijrol

Bericht door DVD-maniac » 29 aug 2007 16:10

De meeste DVD's heb ik wel meer als tien keer gezien. Maar dat doe ik meestal puur uit verveling of als er echt niets op tv is. Sommige films zou ik bij wijze van spreken bijna kunnen naspelen :D
Maar films waar een bepaald geheim openbaar wordt gemaakt zal ik niet zo snel een tweede of derde keer naar kijken. Na de eerste keer is er niets meer aan.

Plaats reactie