DVD uitlenen

kuifje_007
Bijrol
Bijrol

DVD uitlenen

Bericht door kuifje_007 » 10 feb 2006 15:14

Heb je veel DVD's thuis en leen je die (altijd) uit aan je vrienden of familie?
Vind je geen probleem als een bepaalde vriend je DVD's steeds komt lenen?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 10 feb 2006 15:19

Ik vind het geen probleem, heb een schrift waarin mensen hun handtekening zetten als ze een dvd lenen en ook weer tekenen als ze m inleveren.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 10 feb 2006 15:22

sickboy1984 schreef:Ik vind het geen probleem, heb een schrift waarin mensen hun handtekening zetten als ze een dvd lenen en ook weer tekenen als ze m inleveren.
God, dat is pas echt ziek. Ik schrijf op een lijst altijd wel wie welke films leent, maar ga geen handtekening vragen. :-? Ik leen in het algemeen niet veel uit, ben nogal gesteld op mijn dvd's. :T

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 10 feb 2006 15:24

ASHWIN102 schreef:
sickboy1984 schreef:Ik vind het geen probleem, heb een schrift waarin mensen hun handtekening zetten als ze een dvd lenen en ook weer tekenen als ze m inleveren.
God, dat is pas echt ziek. Ik schrijf op een lijst altijd wel wie welke films leent, maar ga geen handtekening vragen. :-? Ik leen in het algemeen niet veel uit, ben nogal gesteld op mijn dvd's. :T
Misschien ziek, maar ben al meerdere dvd´s kwijt geraakt en ik vond dit wel een mooie regeling.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 10 feb 2006 15:28

sickboy1984 schreef:Misschien ziek, maar ben al meerdere dvd´s kwijt geraakt daardoor en ik vond dit wel een mooie regeling.
Dat meen je niet, dat is wel klote hoor. Ik ben ook dvd's zo kwijt geraakt, vroeger video's zelfs, maar die hoef ik nu niet meer terug. :P Maar dat is wel balen hoor. Mensen willen dvd's wel lenen, maar niet terug geven, of je moet ze dan nog eens zelf op komen halen! Net alsof ze dat ook zo bij de videotheek doen...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 10 feb 2006 15:32

kuifje_007 schreef:een bepaalde vriend
Als ik iemand als 'een bepaalde vriend' zou moeten aanduiden, zou ik hem niets meer lenen... :}

Ik heb hetzelfde probleem hoor, maar ik ben er in de CD's-uitleen-tijd welke vrienden ik mijn spullen kan toevertrouwen en wie niet. Zoniet, krijg je ze niet mee. Sommige bijzondere DVD's krijgt niemand, die komt men hier maar kijken. Ik ben zelf een notoire DVD-lenen-en-nooit-meer-terug-gever, maar eigenlijk alleen bij mijn vader. En die moet niet zeuren, want die kijkt zelf nooit. Ik mag ze vaak voor hem uit het plastic halen...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 feb 2006 15:40

Na heel erg veel teleurstellingen met het uitlenen van boeken en CD's ben ik wel erg selectief geworden met uitlenen, ik onthou wel wie ik wat geleend heb, maar DVD's leen ik niet uit! De laatste die ik uitleende ging even helemaal verkeerd. Deze film moet je eens bekijken, 5 maanden later "ehh die DVD die ik van jou had gekregen heb ik aan mijn vriendin gegeven" op mijn verschrikte reactie van "die had je niet gekregen, die had je te leen", werd wel excuses aangeboden, maar ik ben hem wel kwijt, later kon ik er wel om lachen, maar ik leen niets meer uit. :wink:

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 10 feb 2006 15:50

Ik kan er niet tegen als ik iets onnodig beschadigd terug krijg. Helaas kan ik geen nee zeggen tegen mensen en leen ik het vaak alsnog uit, maar over het algemeen leen ik maar aan enkele regelmatig iets uit.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 10 feb 2006 15:56

Guido schreef:Ik kan er niet tegen als ik iets onnodig beschadigd terug krijg.
Ja, heb ik ook een keer meegemaakt. En die persoon begreep niet dat ik kwaad werd. Ik dacht bij mezelf, zou hij het leuk vinden als ik spullen van hem zou beschadigen...? :x

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 10 feb 2006 16:08

Als ik heel eerlijk ben, moet ik toegeven dat American Beauty al 4 maanden op mijn vensterbank ligt, zonder dat hij van mij is, terwijl ik zelf al een nieuw exemplaar voor mezelf heb gekocht... Heel fout. Voor de rest leen ik alleen films aan mijn zussen, aangezien ik hier word beschouwd als de plaatselijke dvdboer...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 10 feb 2006 16:21

Ik ben in het verleden vaak op de koffie gekomen met dingen uitlenen. Niet meer terug krijgen, beschadigd terug krijgen. En daar had ik op een gegeven moment de schurft van. Ik heb toen besloten aan niemand meer iets uit te lenen; vooral omdat ik zelf erg zuinig ben op mn dvd's boeken cd's etc. En wanneer je iets leent moet je er nog eens 10 maal voorzichtiger mee omgaan. Helaas denken niet alle mensen zo.....

Ik leen nu alleen maar uit aan mensen waarvan ik weet dat ze er zorgvuldig mee omgaan en me mijn spullen terug geven.: m'n ouders en schoonouders, m'n schoonbroertje, een paar goede vrienden en een collega.

Voor de rest blijft iedereen mooi van mn spullen af!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 10 feb 2006 16:24

Jusjuh schreef: aangezien ik hier word beschouwd als de plaatselijke dvdboer...
:D , ik ken het.

Vind het stiekum wel heel erg "kicken" wanneer er iemand in mijn collectie staat te neuzen!

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 10 feb 2006 16:25

Ik ben het beu om DVD's uit te lenen en daarna nooit meer terug te zien. Paar keer heb ik het zelfs mee gemaakt dat leners mijn DVD's zelfs hebben uitgeleend aan mensen die ik helemaal niet ken. Ik heb ze nu allemaal terug, maar sindsdien mag alleen mijn vriendin nog films van me lenen en de rest kan het mooi vergeten.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 10 feb 2006 16:43

Red schreef:
Jusjuh schreef: aangezien ik hier word beschouwd als de plaatselijke dvdboer...
:D , ik ken het.

Vind het stiekum wel heel erg "kicken" wanneer er iemand in mijn collectie staat te neuzen!
Haha :D. Ik voel eigenlijk ook heel stoer als ik geërgerd zeg "Alweer??". Haha :D.

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 10 feb 2006 16:59

Ik noteer alles in DVD Profiler. Zo kan ik gemakkelijk zien wie welke dvd heeft.

Alsnog ben ik er één kwijt waarvan ik geen idee heeft wie hem in zi bezit heeft: School for seduction. Gelukkig geen boeiende titel maar heb hem nog nooit gezien zelfs.

Pootie Tang ben ik driekwart jaar kwijt geweest toen ineens een vriend ermee kwam aanzetten.

Tsja; het is kommer en kwel maar ach, meestal krijg ik ze netjes terug.

Plaats reactie