Wat vind je van illegale DVD's?

Plaats reactie
fabbie
Bijrol
Bijrol

Wat vind je van illegale DVD's?

Bericht door fabbie » 17 jan 2007 13:51

wat ik me dus afvroeg:
wat vinden jullie, als filmliefhebbers, van illegale DVD's?
En dan bedoel ik dus gedownloade films, gekopiëerde films en films die je opgenomen hebt van tv en op dvd hebt gebrand.
Ben benieuwd.. :)

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 17 jan 2007 13:58

Tja, ik doe er zelf eigenlijk nooit aan. Ten eerste heb ik het liefst het doosje erbij (staat zo mooi in mijn kast :D) en ten tweede als ik iets download bekijk ik het wel achter mijn PC. Meestal is de beeldkwaliteit toch niet fantastisch en dan is mijn PC monitor toch wel handig omdat hij een stuk scherper is dan de tv.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 17 jan 2007 14:04

Ik ben er zelf niet op tegen. Ik koop zelf de films origineel. Ik heb geen computer thuis om de films te downloaden. Films waarvan ik het gevoel heb dat ze goed moeten zijn, zie ik in de bios of koop ik op dvd. Films die matig zijn huur ik eerst, als het dan een goeie film blijkt te zijn dan koop ik die óf origineel of ex-rental.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 17 jan 2007 14:15

Als ze voor mij een film op een DVD zetten vind ik het prima, totaal geen probleem mee of het illegaal is, ik kom zo zelden in de bios dat ze er daar geen geld aan verliezen. :wink:

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 17 jan 2007 14:18

Ik ben er niet op tegen, maar ik ben er niet zo handig in. Wie mij dat gedoe met die nieuwsgroepen kan uitleggen is van harte welkom! Sinds kort heb ik een DVD-spelert die ook DivX afspeelt, dus download ik nu meer. Op mijn TV zie je het kwaliteitsverschil toch niet echt. In het verleden heb ik wel eens wat gekopieerde films van iemand gekocht, maar na verloop van tijd gaan die steeds merer fouten vertonen. Verder koop ik wel gewoon DVD´s als ze in de aanbieding zijn. Vaak is bij de Mediamarkt of de Free Record Shop wel een of andere actie. Dan kosten ze vaak een euro duurder dan in de Videotheek. Voor dat geld ga ik echt niet zelf zitten hannissen. Er zijn weinig nieuwe films die ik meteen op DVD wil. Eerder klassiekers. En die zijn vaak voor een redelijke prijs gewoon legaal verkrijgbaar. Over legaal-illegaal lig ik totaal niet wakker. Het is hetzelfde als met muziek. Zolang ik nog steeds een enorm bedrag moet neertellen voor een recente film weiger ik dat.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 17 jan 2007 15:36

Ik download aardig wat af en kopieer ook aardig wat. Ik koop de dvd's die écht graag wil hebben gewoon in de winkel. Ik ga gemiddeld 2 keer per maand naar de bios, maar ik download ook veel bioscoop films.

Als ik alle films die ik wil zien zou moeten kopen/huren/bios dan zou ik geen geld overhouden. Het kost allemaal nogal wat! Dus ik doe eigenlijk alles wel. Ik ben er dus zeker niet tegen.

Ik download overigens niet via een newsserver. Dat kost ook weer geld. Ik download gewoon met Ares (dus niet betaald). Daar kan je alle films wel vinden, download lekker snel en is altijd prima kwalliteit.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 17 jan 2007 15:40

Op zich heb ik er niets op tegen dat mensen films downloaden en branden, maar zelf wil ik er niets van hebben. Als filmliefhebber ga ik graag naar de bioscoop en koop ik de dvd's origineel. Betere kwalititeit en mooi hoesje.

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 17 jan 2007 16:04

dannyB schreef:Op zich heb ik er niets op tegen dat mensen films downloaden en branden, maar zelf wil ik er niets van hebben. Als filmliefhebber ga ik graag naar de bioscoop en koop ik de dvd's origineel. Betere kwalititeit en mooi hoesje.
Betere kwaliteit slaat nergens op, maar een mooi hoesje is zeker welkom. Het ligt er gewoon aan wat je download, achter elk bestand staat wat voor bestand het is en dan kun je zien wat de kwaliteit is. Of je nu een dvd koopt, huurt of download, de kwaliteit is hetzelfde.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 17 jan 2007 16:30

spacey schreef:Betere kwaliteit slaat nergens op, maar een mooi hoesje is zeker welkom. Het ligt er gewoon aan wat je download, achter elk bestand staat wat voor bestand het is en dan kun je zien wat de kwaliteit is. Of je nu een dvd koopt, huurt of download, de kwaliteit is hetzelfde.
Sorry, maar jij bent duidelijk niet goed geinformeerd. De meeste films die je kan downloaden zijn rond de 700MB groot en soms 1,4GB. Echter, een film op DVD is meestal rond de 4GB groot. Het verschil daartussen wordt veroorzaakt door de compressie (het kleiner maken) van het video-bestand. Mocht je denken: compressie, maar dat kun je dan toch gewoon weer decomprimeren net als bij winrar/winzip dan is dat niet correct. Compressie is er in twee soorten: loss-less (winrar, winzip, flac) en lossy (mp3, mp4, divx). Bij loss-less gaat er geen informatie verloren, je kan dus altijd weer terug naar het origineel. Dit heb je nodig als je tekstbestanden comprimeert, je wil niet dat de originele tekst niet meer volledig terug te halen. Bij lossy wordt een benadering van het origineel gegeven, bij mp3 worden bijvoorbeeld de hele lage- en hoge frequenties niet opgeslagen omdat je die toch (bijna) niet hoort. Feit is wel dat je informatie verliest, dus de kwaliteit kan nooit meer hetzelfde zijn. Dit gaat ook op voor zo goed als alle films die gedownload worden, alleen als je het originele bestand download (en dat is dus in de orde van grootte van 4-8GB) dan kun je dezelfde kwaliteit hebben.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 17 jan 2007 16:32

Spacey, eat that! :wink:

Cee van Lleef
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Cee van Lleef » 17 jan 2007 16:33

Groundhog schreef:Ik download aardig wat af en kopieer ook aardig wat. Ik koop de dvd's die écht graag wil hebben gewoon in de winkel. Ik ga gemiddeld 2 keer per maand naar de bios, maar ik download ook veel bioscoop films.

Als ik alle films die ik wil zien zou moeten kopen/huren/bios dan zou ik geen geld overhouden. Het kost allemaal nogal wat! Dus ik doe eigenlijk alles wel. Ik ben er dus zeker niet tegen.

Ik download overigens niet via een newsserver. Dat kost ook weer geld. Ik download gewoon met Ares (dus niet betaald). Daar kan je alle films wel vinden, download lekker snel en is altijd prima kwalliteit.
Thanx. :T

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 jan 2007 16:57

Ik heb iets van 10 films gedownload staan op mijn pc maar nog geen 1 van gezien.En heb ze bijna allemaal intussen al op dvd gekocht. Ik heb het niet zo met op de monitor kijken. Ik laat ook amper nog dvd's regelen voor me op dvd. Alleen met films die ik zelf moeilijk kan krijgen. Zo als bijvoorbeeld Dr Strangelove. En 2001. Alleen 2001 had ik al legaal op dvd alleen die is stuk gegaan. Dus daarom had ik hem illegaal. En verder alleen nog van mezelf The Elephant Man. Alleen ik had nog zo gezegd de versie uit 1980 van Lynch met Hopkins. Maar kreeg alsnog de verkeerde. En Paths of Glory. Maar goed. Ik heb het niet zo met illegale dvd's. Voor elke illegale dvd heb ik minstens 5 legale.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 17 jan 2007 22:39

Heb er precies 1 en die heb ik gratis gekregen :P
Doe niet aan gekopieerde films. De kwaliteit is nooit het zelfde als wanneer je `m origineel koopt. Daarbij heb je geen extra`s, geen menu`s en (eventueel) geen mooie verpakking 8)

asoka
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door asoka » 17 jan 2007 23:16

Vrijwel alle films die ik de afgelopen tijd heb gezien heb ik gedownload. Ik kijk films altijd op mijn computer omdat ik geen TV heb. Ik had tot voor kort ook geen DVD-speler in mijn PC dus downloaden was de enige optie. Nu ik wel een DVD-speler heb denk ik dat ik wel regelmatig DVD's zal aanschaffen. Toevallig heb ik er vandaag vier gekocht.

Maar toch zal ik voorlopig nog wel blijven downloaden. Ik heb de laatste tijd rond gekeken of de films die ik heb gedownload ook in de winkel te koop zijn en dat valt behoorlijk tegen. Op internet zijn ze wel te koop maar dan kosten ze direct 30 euro. Als ik voor 10 euro een film zou kunnen downloaden zou ik dat zeker doen. Ik download bijvoorbeeld regelmatig betaald muziek-albums op bleep.com. Ik hoef geen doosjes bij muziek en films te hebben.

Ik zal trouwens nooit een illegale DVD van iemand kopen. Dat gun ik ze niet.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 17 jan 2007 23:27

Aan illegale DVD's doe ik helemaal niet. zoals Erik al zij is de kwaliteit vaak belabberd en staat een hoeseen stuk mooier in de kast. Bovendien vind ik de opmerking "DVD's kopen is duur" ook zo'n kul reden. Als je een beetje slim shopt, dan zijn de meeste recente films te vinden tussen de €10 & €15 euro.

Plaats reactie