Wat vind je van illegale DVD's?

Plaats reactie
Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 22 jan 2007 17:58

ash_ schreef:Nou nee, ik bedoelde meer dat gebrande exemplaren an sich gevoeliger zijn voor storingen dan geperste exemplaren (en naar mijn idee ook eerder slijten). Dus ook als je bijvoorbeeld rechtstreeks van de originele bron kopieert. Althans dat is mijn ervaring maar het zou best kunnen dat het tegenwoordig beter is, ik heb al jaren geen CD's meer gekopieerd.
Oke, dan had ik je niet helemaal begrepen, maar het gedeelte dat ik wel begrepen had gaf ik je gelijk in:
Capone schreef:maar ik geef je wel gelijk dat in principe een geperste DVD/CD een betere kwaliteit heeft dan een thuisgebrande variant

Obsidian
Bijrol
Bijrol

Bericht door Obsidian » 22 feb 2007 12:59

Ik brand wel dvd's. Alleen ik koop wel vaak genoeg (als het echt goede films betreft) het origineel als hij uitgebracht is.

Beter een kast vol originele dvd's dan een kast met geprinte dvd hoesjes. :(

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 22 feb 2007 14:13

Een paar weken geleden kon het me nog niks uitmaken. Ik keek toen nooit een gedownloade dvd's. Tegenwoordig kijk ik er best veel. Gewoon om het simpele feit dat ik niet makkelijk naar de bios kan. En als ik 'm echt geweldig vind koop ik hem sowieso wel.

Obsidian
Bijrol
Bijrol

Bericht door Obsidian » 24 feb 2007 14:06

Ik download films voornamelijk om de reden dat het soms nog maanden duurt voordat de betreffende film in de Nederlandse bioscopen te zien is of te koop is op dvd.

mackey001
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door mackey001 » 25 feb 2007 16:05

Ik heb er niks op tegen, maar doe het zelf nooit, al mijn films zijn origineel.
Ik vind het gewoon leuker om alles origineel te hebben.

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 25 feb 2007 16:48

Of iemand films download of niet moet diegene lekker zelf weten. Maar persoonlijk koop ik mijn DVD's altijd keurig in de winkel en betaal daar ook netjes voor, zoals het hoort. Wil je iets hebben? Dan koop je het. Heb je er geen geld voor over? Dan koop je het niet. Zo simpel is het voor mij. En om 10 euro voor een film nou veel geld te noemen, niet echt, dat heb ik er wel voor over, zeker omdat ik veel (goede) films nog minstens eenmaal opnieuw kijk. Bovendien staan die doosjes ook zo leuk in de kast, en dat is ook wat waard! :oops:

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 26 feb 2007 15:53

Ik heb een paar gebrande dvd's heel af en toe download ik wat maar dat is meer voor mijn ipod!!!

Ik ben meer van het orginele spul!!!!

Ik ben verleden jaar op vakantie geweest in Suriname zeker mooi land!!! :T
Maar ik heb niet een originele dvd gezien daar alles in de winkels is gekopieerd of uit china en japan geimporteerd met origineel hoesje en dvd denk je, en nog zie je mensen in de bioscoop opstaan en door het beeld heen lopen alles is nep!!!

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 26 feb 2007 17:05

Ik heb ook een paar boxen uit Hongkong / China, en van een aantal is echt niet te zien of ze echt zijn of niet, een aantal zijn duidelijk nep (zender logo te zien) ook al werd er geadverteerd met dit zijn echte legale versies.
Toch heb ik een aantal speciale edities in Hongkong aangeschaft die hier in Europa of in de US nergens te krijgen waren, onder andere een special edition van American Psycho en Equilibrium, erg gaaf en als ze illegaal zijn, dan is het er in ieder geval niet aan af te zien.
Over het algemeen koop ik in goed vertrouwen, hoewel ik weet dat dat vertrouwen niet altijd gerechtvaardigd zal zijn.
Vaak download ik series die ik leuk vind wel van Internet, totdat er een verzamelbox uitkomt die de moeite waard is.
En dan koop ik ze vooral als er veel specials op staan, en de prijs redelijk is.
Eerlijk is eerlijk, ik koop liever echte, maar de prijzen die voor sommige boxen gevraagd worden, zijn belachelijk.
Voorbeeld nu te koop bij FRS Charmed Seizoen 8 zonder extra's daar vragen ze 54 Euro voor }: }: .
Overigens heb ik in mijn kast maar 2 film kopietjes staan, en dus een aantal niet legale Hongkong boxen.

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 26 feb 2007 22:14

Ik heb alle starwars films gekocht japanse of chinese versie!!!

Voor de verzameling!!!

Drumsticks
Filmster
Filmster

Bericht door Drumsticks » 27 feb 2007 19:21

Ik download er wel eens een paar maar na het kijken DELETE ik ze dus ik ben echt niet zo'n onnozele ezel die ze op dvd zet en ze dan herkijkt of doorverkoopt...
Voor een paar eurie's heb je een orgineel en je hebt er nog een beter gevoel bij ook :D

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 28 feb 2007 09:06

Drumsticks schreef:eurie's
:r

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 28 feb 2007 09:38

Red schreef:
Drumsticks schreef:eurie's
:r
_O_
Juist, wat een vreselijk woord is dat.

Drumsticks
Filmster
Filmster

Bericht door Drumsticks » 28 feb 2007 17:42

Euro's dan :P

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 28 feb 2007 17:47

Drumsticks schreef:Euro's dan :P
Het correcte meervoud van euro is trouwens euri en niet euri's.

willyyy
Bijrol
Bijrol

Bericht door willyyy » 28 feb 2007 17:48

Silenzio schreef:
Drumsticks schreef:Euro's dan :P
Het correcte meervoud van euro is trouwens euri en niet euri's.
Ik protesteer. Het correcte meervoud van euro is euro's :Y

Plaats reactie