Wat vind je van illegale DVD's?

Plaats reactie
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 mar 2007 09:52

willyyy schreef:
Silenzio schreef:
Drumsticks schreef:Euro's dan :P
Het correcte meervoud van euro is trouwens euri en niet euri's.
Ik protesteer. Het correcte meervoud van euro is euro's :Y
Absoluut, net zoals bij auto's en foto's: zie http://www.onzetaal.nl/advies/euri.php .
Overigens kan ik zo geen enkele situatie verzinnen waarin je perse het meervoud moet gebruiken :)

willyyy
Bijrol
Bijrol

Bericht door willyyy » 01 mar 2007 11:50

ash_ schreef:
willyyy schreef:
Silenzio schreef: Het correcte meervoud van euro is trouwens euri en niet euri's.
Ik protesteer. Het correcte meervoud van euro is euro's :Y
Absoluut, net zoals bij auto's en foto's: zie http://www.onzetaal.nl/advies/euri.php .
Overigens kan ik zo geen enkele situatie verzinnen waarin je perse het meervoud moet gebruiken :)
een zak met.... (maar om dat nou realistisch te noemen :wink: ) we zijn trouwens weer lekker ontopic bezig :o

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 01 mar 2007 12:46

Eigenlijk heel off-topic.

Het hele euri gedoe is bij ons begonnen als een grapje, maar blijkbaar wordt het door meerdere mensen gebruikt. Vind ik best wel grappig.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 mar 2007 15:47

Ik kopier altijd gehuurde films die goed zijn of die ik door omstandigheden niet heb kunnen kijken. Soms download ik een film voor op mijn psp (op reis of soms gewoon makkelijk). 1 kast staat vol met gekopierde meuk maar ik verkoop ze niet, alleen voor eigen gebruik. Voor de rest ben ik een tijdje geleden begonnen met originele dvd's te kopen, en ga ik standaard vaak naar de bioscoop. Dus ze krijgen hun centen van mij toch wel :P en huren is ook centen voor hun dus volgens mij ben ik redelijk oke bezig 8)

SpoonH
Bijrol
Bijrol

Bericht door SpoonH » 02 mar 2007 21:44

Originele dvd's hebben bij mij ook de voorkeur, al moet ik toegeven dat ik ook een paar kopieën heb liggen. Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ik die paar films (The Searchers, Eraserhead, The Maltese Falcon en The Third Man.. uit mijn blote hoofd) nog nooit in de winkelschappen heb zien liggen, dus is het nog geen ramp toch.

Af en toe download ik een film, maar als die zijn prijs waard is, koop ik hem ook op dvd.

Bovendien is mijn harde schijf niet groot genoeg voor een filmcollectie :P

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 25 mar 2007 15:08

Van de vele DVD's die ik in mijn bezit heb, is er maar 1 illegaal. Mijn oom heeft het opgenomen en gebrand op een DVD'tje toen hij op tv kwam 8) Maar mijn oom heeft een enorme collectie DVD's, waarvan de meeste illegaal zijn :oops:

generaal
Figurant
Figurant

Bericht door generaal » 11 apr 2007 18:49

Meestal ben ik te lui om mijn downloadprogramma überhaupt op te starten, maar ik heb wel eens een perfecte versie van Sin City gedownload en deze toevallig vrij recent op DVD (steelcase) gekocht :). Met downloaden is m.i. niks mis: Bekijk de film, oordeel en besluit vervolgens of je er geld voor over hebt. Films die erg goed zijn kun je wel 10 keer kijken (als 't niet meer is), dus dan kun je ze altijd nog kopen.

somatic
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door somatic » 10 aug 2007 16:44

Persoonlijk ben ik ertegen, dit in de zin van: ik zou zelf nooit een gekopiëerde dvd aanschaffen, maar ik ga nu ook niet iemand die dat wel doet voor alles wat mooi is uitschelden..

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 10 aug 2007 17:15

Niks op tegen, de helft van m'n harde schijf staat vol met gedownloade films.

Wanneer ik een film na het kijken op waarde schat, koop ik 'm later alsnog.

DVD-maniac
Bijrol
Bijrol

Bericht door DVD-maniac » 29 aug 2007 16:22

Vind dat er meer nadelen als voordelen zijn aan het downloaden en branden van DVD's. Ben er ook totaal geen expert in en wil me er ook niet in verdiepen.
Maar vind sowieso een legale DVD veel mooier. Geeft gewoon een goed gevoel te weten dat je een legale DVD hebt met een origineel hoesje en met een goede geluid/beeldkwaliteit. Terwijl de films die je download en brand vaak van slechte kwaliteit zijn en waar mijns inziens zoveel aan gesleuteld moet worden met speciale software dat het gewoon onaantrekkelijk is voor mij.
Bovendien zit ik toch liever voor de TV naar een DVD te kijken dan voor m'n TFT-scherm. Hoef ik tenminste niet bang te zijn dat er chips en popcorn tussen m'n toetsenbord valt. :)

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 16 sep 2007 11:44

Ik download aan de lopende band films. Ik heb mijn tv gewoon aangesloten (draadloos) met mijn pc, dus ik ben niet gebonden aan mijn pc monitor om daar films op te kijken.

Wanneer ik een film vervolgens de moeite waard vind, koop ik hem. Ik vind het prima dat mensen alle DVD's branden, maar aan mij is het eenvoudigweg niet besteed. Ik ben een verzamelaar en films zijn mijn grootste hobby. Daarom ben ik ook bereid daar meer geld aan te besteden dan een doorsnede iemand.

Ik houd er alleen niet van als mensen met hun collectie gaan pronken, terwijl het allemaal kopieën zijn. Een verzameling dient mijns inziens ook te staan voor voorliefde, tijd en moeite. Het is veel mooier om te zien dat iemand die punten over heeft om tot een mooie verzameling te komen, dan vanwege het gemak en gebrek aan harde schijfruimte hun kast vol hebben staan met een uiteenlopende kwaliteit aan films.

BlueX6800
Figurant
Figurant

Bericht door BlueX6800 » 28 sep 2007 05:12

Jeetje wat ik hier zo lees verbaast me,

mensen voor je roept "illegale dvd", leer eerst wat dat is.
een film van het net halen en op dvd branden is NIET illegaal TOT je die disk in handen van iemand anders geeft.

Films op de computer kijken doen mensen "in hun keuze" maar gezien iedereen blijkbaar een Plasma, LCD , HDTV etc heeft, zet een kaart in de computer met een dubbele DVI connectie en sluit hem aan op de TV.

ik kijk nooit, en heb nooit film of tv op de computer gekeken en weet maar al te goed dat Downloaden helemaal niet betekent dat je "op je TFT kijkt", als je dat doet ben je gewoon te lui om je te informeren hoe je op de TV kijkt.

DVD's kan je printen, de zelfgemaakte zijn mooier dan die uit de winkel omdat je "zelf kan kiezen wat je erop drukt". vaak koop je zilveren disk's met een paar letters erop, ik vind dat verschrikkelijk om te zien.

de kwaliteid van zelf gebrande dvd's heb ik bij andere mensen gezien, de reden ervan heeft niets met "zelf branden te maken".

branden, zonder je te informeren welke disks, brander en computer je gebruikt genereert hetzelfde effect, disk's gaan stoten, hangen, weigeren en ga zo maar door.

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 28 sep 2007 09:01

BlueX6800 schreef: mensen voor je roept "illegale dvd", leer eerst wat dat is.
een film van het net halen en op dvd branden is NIET illegaal TOT je die disk in handen van iemand anders geeft.
Niet precies. Het is verboden om films of delen daarvan te verspreiden. Dit kan inderdaad betekenen dat je de film direct op DVD aan iemand anders geeft, maar dit kan ook via internet gebeuren. Vrijwel ieder downloadprogramma verlangt ook van je dat je upload. Als je dat doet ben je ook de films illegaal aan het verspreiden en dus illegaal bezig.

CasterTroy
Bijrol
Bijrol

Re: Wat vind je van illegale DVD's?

Bericht door CasterTroy » 10 dec 2007 15:04

fabbie schreef:wat ik me dus afvroeg:
wat vinden jullie, als filmliefhebbers, van illegale DVD's?
En dan bedoel ik dus gedownloade films, gekopiëerde films en films die je opgenomen hebt van tv en op dvd hebt gebrand.
Ben benieuwd.. :)
Ik ben eigenlijk een beetje van 't eerst downloaden en vervolgens kopen als ik 'm echt de moeite waard vind.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 10 apr 2008 14:45

meestal download ik films, omdat ik ze niet kan zien in de bios in de buurt, dan download ik ze maar zelf of bestel ze bij iemand.
Verder ga ik gewoon vaak naar de bios of koop ik ze gewoon origineel op dvd in de winkel.

Plaats reactie