UNDERWORLD: Kate, hoe zit het nou?

Plaats reactie
Muzzie
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

UNDERWORLD: Kate, hoe zit het nou?

Bericht door Muzzie » 11 mar 2007 22:51

Een tijdje terug heb ik Underworld DIRECTOR'S CUT-steelbook aangeschaft.
Volgens DVD.nl staat op 1 schijf een lange DC-versie met extra's (wat klopt), en op de andere de korte bioscoopversie met twee documentaires. Die staan er bij mij dus niet op. Het gekke is dat ze ook niet op de hoes vermeld staan. Het afgebeelde hoesje op de DVD.nl-site kan ik niet lezen, maar lijkt me hetzelfde als de mijne.
Vanmiddag kocht ik bij Boekenvoordeel bijna voor niks de SPECIAL EDITION. Dat is ook de korte bioscoopversie, en hier staan wel extra's op, maar andere. De opdruk op het schijfje zelf ziet er dan weer bijpassend hetzelfde uit als de DC, terwijl die uit de steelbook juist weer het bekende plaatje van de (film)poster bevat, net als het hoesje van de SE.
(Om het nog ingewikkelder te maken, er is ook nog een 2-disc SUPREMACY EDITION, volgens mij bestaande uit de SE en DC.)
Wie weet hoe het zit? Ik zit niet echt te springen om die docu's, maar waar zijn ze? Iemand dit ook ervaren?

DVD.nl, Underworld Special Edition: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1658

DVD.nl, Underworld Director's Cut (steelbook): http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2148

DVD.nl, Underworld 2-disc Supremacy Edition: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1659

Film viel trouwens een beetje tegen, weer erg veel herrie.

Edit:
Voor zover ik nu begrijp staat er op de 2e schijf van de DC-steelbook helemaal geen film, maar alleen 2 op zichzelf staande vampierdocu's, die in mijn geval dus door een dvd met ALLEEN de film (blijkbaar de HUUR-versie) vervangen zijn. Ook een bijgevoegd storyboard-boekje ontbreekt. Vreemd, ik ga binnenkort wel bij de winkel vragen of ze nog zo'n boekje hebben.
Met dank aan DVDInfo.be: http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=2623

Jeronimo
Figurant
Figurant

Bericht door Jeronimo » 20 apr 2007 15:37

Ik heb hierover e-mailcontact gehad met DFW; zij kennen dit probleem en verwachten binnen mij binnen twee weken een vervangende disc te kunnen sturen.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 20 apr 2007 15:57

Voor een film die je tegenviel doe je wel erg veel moeite door de film zowaar twee keer te kopen. :P

Muzzie
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Muzzie » 20 apr 2007 20:54

Thiver schreef:Voor een film die je tegenviel doe je wel erg veel moeite door de film zowaar twee keer te kopen. :P
Bekijk mijn site eens, dan begrijp je misschien waarom.
Bovendien is er altijd wel iemand die je met een dubbel dvd-tje een plezier kan doen.

Bij de Free Record Shop hadden ze geen exemplaren of losse boekjes meer, dus heb ik ook DFW gemaild. Ook daar geen boekjes meer, maar wel netjes snel de ontbrekende dvd opgestuurd (helaas de verkeerde, over poltergeists en spontane zelfontbranding, maar alla...).
Voor wie nieuwsgierig is geworden: de steelbook schijnt nu in de aanbieding bij KRUIDVAT, hopelijk voor jou MET boekje (Misschien heeft Jeronimo zijn blijkbaar zelfde 'foute' exemplaar daar gekocht, en zijn complete steelbooks sowieso niet meer verkrijgbaar).
Ik koop hem niet nog is, dan nog liever Underworld EVOLUTION of Ultaviolet, schijnen ook erg tegen te vallen, maar toch (zucht).
Laatst gewijzigd door Muzzie op 14 nov 2007 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Muzzie
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Muzzie » 13 nov 2007 23:04

Hoera!
Nu in de winkel, een vijfde (Intussen ook de kale 'HUUR'-versie te koop gezien) uitvoering van deze unieke kijkervaring. :Y
Het is een steelbook, heel gevat 2-disc Special Edition genaamd.
Hij lijkt me verder hetzelfde als de Supremacy Edition, al staat op de cover dat de DC-versie in 16:9 beeldverhouding staat ipv 2.35:1, maar dat zal wel niet kloppen.
Te koop bij Media Markt, Den Haag voor 7 eurie.

Plaats reactie