Alien Quadrilogy Box Set

Plaats reactie
Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Alien Quadrilogy Box Set

Bericht door Dirkov » 06 apr 2007 12:28

Ik weet niet of dit het juiste sub-forum is voor mijn vraag, maar ala.

Ik zou graag de Alien Quadrilogy Box Set willen kopen, en als ik de prijs bij de Filmtotaal DVD-shop bekijk:

*klik*

en vervolgens bij Play.com:

*klik*

zie ik als eerste natuurlijk het grote prijsverschil.
Nu zou de keuze snel gemaakt moeten zijn, ware het niet dat die van play wss alleen Engelse ondertiteling heeft.
Nu vind ik dit gegeven een beetje vreemd. Het lijkt mij dezelfde uitgave (kan er tenminste geen verschil tussen vinden), nu is mijn vraag:

Waarom heeft de Nederlandse uitgave zon scala aan ondertitels en de Engelse niet? Het is allebei regio2, en het valt me op dat het vaker zo is. Of geeft Play.com niet alle subtitels weer?

Hoop dat iemand mij wat wijzer zou kunnen maken :)

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 06 apr 2007 15:12

Ik wil al heel lang deze box kopen, maar dan komt er altijd een andere DVD er tussen die wat meer prioriteit heeft :o

Maar ooit... :8

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 apr 2007 19:13

Dit is zeker het juiste forum om deze vraag te stellen :)

Ik heb ooit de Alien Head gekocht in de UK en daar zat de Quadrilogy bij. Die had inderdaad alleen Engelse ondertiteling. Waarom dat de uitgevers dat doen: geen flauw idee. Het zou kunnen zijn om op die manier DVD's verspreid te kunnen uitbrengen: eerst in bijvoorbeeld Engeland en pas later in bijvoorbeeld Nederland. Dat is vaak om advertentiekosten e.d. te kunnen spreiden.

Voor dit soort vragen kan ik je trouwens de site http://dvdcompare.net aanraden. Hun gegevens kloppen nagenoeg altijd.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 06 apr 2007 19:42

Bedankt voor de info :)
Hier heb ik wat aan. Ik denk dat ik hem toch maar bij Play bestel, voor die prijs kan ik hem niet laten liggen (and who needs Dutch subs anyway?)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 10 apr 2007 16:33

Dirkov schreef:Bedankt voor de info :)
Hier heb ik wat aan. Ik denk dat ik hem toch maar bij Play bestel, voor die prijs kan ik hem niet laten liggen (and who needs Dutch subs anyway?)
Hij prikkelt mij ook (ook andere boxen daar, 75% korting soms...) Hoe werkt het daar met betalen enzovoorts, ik las ergens met credit card? En hoe zit het met douane kosten/problemen enzovoorts, ik heb 0 ervaring met dvd's kopen in het buitenland vandaar...

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 10 apr 2007 18:51

PascalE schreef: Hij prikkelt mij ook (ook andere boxen daar, 75% korting soms...) Hoe werkt het daar met betalen enzovoorts, ik las ergens met credit card? En hoe zit het met douane kosten/problemen enzovoorts, ik heb 0 ervaring met dvd's kopen in het buitenland vandaar...
Binnen de Europese Unie heb je geen last van douane.

En problemen zijn er bij de gevestigde internetwinkels bijna niet. Neem anders eens een kijkje in deze topic:

http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopi ... sc&start=0

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 16 apr 2007 13:45

Update: blijkbaar hoor Jersey (play.com) niet tot de EU. Heeft er eigenlijk iemand ooit douanetaksen moeten betalen voor bestellingen bij play.com?

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 16 apr 2007 13:52

Ik tot dusver nog niet, maar ik heb nog niet al te veel bij Play.com besteld.
Valt me wel op dat de box er lang over doet. Vorige week zondag kreeg ik bericht dat ze hem op de 'post' gedaan hadden, maar hij is nog niet binnen.
In mijn ervaring (en ze geven het ook aan op de site) duurt het zon 3-5 werkdagen.

Misschien heeft de box vertraging bij de douane, om de vraag van Silenzio te beantwoorden :D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 apr 2007 18:15

Silenzio schreef:Update: blijkbaar hoor Jersey (play.com) niet tot de EU. Heeft er eigenlijk iemand ooit douanetaksen moeten betalen voor bestellingen bij play.com?
Ik heb er geregeld besteld maar nog nooit hoeven betalen. Maar je kunt pech hebben natuurlijk (volgens mij gaan die controles steekproefgewijs).

Blitz
Filmster
Filmster

Bericht door Blitz » 26 apr 2007 10:48

ash_ schreef:
Silenzio schreef:Update: blijkbaar hoor Jersey (play.com) niet tot de EU. Heeft er eigenlijk iemand ooit douanetaksen moeten betalen voor bestellingen bij play.com?
Ik heb er geregeld besteld maar nog nooit hoeven betalen. Maar je kunt pech hebben natuurlijk (volgens mij gaan die controles steekproefgewijs).
Ik heb al behoorlijk veel bij hun besteld en nog nooit douane kosten hoeven te betalen, waarschijnlijk verzenden ze vanuit Europa.
Laatst gewijzigd door Blitz op 26 apr 2007 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 26 apr 2007 12:44

Nou, hij is binnen hoor. Hij heeft er toch nog zon 17 dagen over gedaan om van Play.com naar mij te komen.

Lijkt me dan toch dat hij ergens heeft gelegen (douane mss?) of hij is per pak-ezel verstuurd.

Maar goed, hijs binnen en de eerste film zit er al weer op :T

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 20 jul 2007 11:51

Wat dat betreft is play.com een goede..
Lagere prijzen dan in NL.. Al moet ik zeggen dat je met nieuwe films niet heel veel goedkoper meer uit bent tegenwoordig..

En ze versturen alle dvd's en cd's gratis naar je op..
Geen douane gezeik..

Alleen zijn het wel allemaal engelse DVD's.. met als risico dat geen NL-ondertiteling bij zit..

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 20 jul 2007 11:56

Chrischzz schreef:Alleen zijn het wel allemaal engelse DVD's.. met als risico dat geen NL-ondertiteling bij zit..
Over het algemeen is de informatie die er op de site bij staat zeer accuraat, gewoon even checken of bij subtitles Dutch staat en klaar.

Plaats reactie