ntsc dvd

Plaats reactie
Mosterdman
Figurant
Figurant
Contacteer:

ntsc dvd

Bericht door Mosterdman » 13 apr 2007 21:18

hoi,
ik ben al heel lang op zoek naar de film Sleuth (uit 1971, met michael caine). Bijna geen enkele dvd-zaak had er ooit van gehoord en vandaag vond ik de eerste die wist waar ik het over had, maar bevestigde mijn vermoeden dat hij niet meer geproduceerd werd en hij kon hem ook niet bestellen. Ik had al op amazon en ebay gekeken ervoor, maar vond niet direct perfecte resultaten.
Wat het probleem dus is: op amazon zijn er wel een paar, maar daar wordt in eerste instantie al tegen de 50 pond voor gevraagd en op ebay komen ze iets goedkoper, maar de enige pal-versie is russisch ondertiteld (kan natuurlijk zonder ondertiteling, maar als ik het doe wil ik het goed doen haha) en de rest is allemaal ntsc.
mijn vraag is of een gewone pc wel ntsc kan lezen. Wat ik dan kan doen is hem van de dvd op de computer laden en hem dan als PAL op een dvd branden. Klopt dit? Als dat niet gaat werken, weet iemand dan een andere manier om toch op de een of andere manier die film te bemachtigen :D

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 14 apr 2007 09:47

Waarom zou je dat doen? Dat omzetten naar PAL bedoel ik. De meeste TV-toeststellen kunnen tegenwoordig gewoon beide formats aan.

Mosterdman
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Mosterdman » 14 apr 2007 10:25

hmm.. heb ik het dan verkeerd begrepen? ik dacht dat mijn dvd speler moeilijk zou gaan doen als ik hem er in deed... ik denk idd dat mijn tv het wel aankan, het is een loewe lcdtv van een jaar oud ofzo... zou die NTSC-compatible zijn? En als je ntsc omzet naar pal, dan verdwijnt dat blauwige zeker niet he? iig alvast bedankt haha

asoka
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door asoka » 14 apr 2007 11:09

Van NTSC omzetten naar PAL zal altijd verlies opleveren omdat het aantal frames per seconde verschillend is bij beide formaten. Op je PC kan je zonder problemen beide formaten afspelen.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 14 apr 2007 18:26

Ik zou eerst de handleidingen van je DVD-speler en TV nakijken. Met een beetje geluk hoef je helemaal niet te gochelen. Heb je anders niet iemand in de buurt die een regio1 DVD'tje te leen heeft? Weet je het ook gelijk.

Ik heb de film trouwens zelf - PAL, maar zonder subs - van het net geplukt.

Mosterdman
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Mosterdman » 14 apr 2007 20:02

bedankt voor de info. van het net plukken heb ik trouwens heel veel moeite voor gedaan, maar kan alleen een spaans gesproken versie vinden in een kwaliteit die om te huilen is en niet verder dan 26,7 procent downloadt :D Ik ga hem gewoon kopen en ik zie wel of hij werkt. Als ik hem eenmaal heb en hij werkt zelfs op de pc niet dan moet er toch wel iemand zijn die er wat mee kan haha. bedankt, ik weet een stuk meer nu!

Plaats reactie