Films kijken op PC

Plaats reactie
Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Films kijken op PC

Bericht door Rovo » 26 apr 2007 19:54

Af en toe probeer ik een filmpje te kijken op mijn PC maar om de een of andere reden wordt de beeldkwaliteit altijd dramatisch slecht wanneer ik de film probeer te kijken. De kleuren worden vervormd, en alles is een stuk minder gedetailleerd dan eigenlijk zou moeten. Ik heb verschillende mediaspelers geprobeerd (PowerDVD, Windows Media Player etc. etc.)maar overal krijg ik dezelfde kwaliteit, behalve met VCL player. Als ik de film start is de kwaliteit ook bagger, maar als ik dan iets doe met de "visuele effecten" wordt de kwaliteit wel een stuk beter maar dan komt er ook een pop-up iets en dat wil niet meer weg. Als ik hem probeer uit het beeld te slepen laat hij zo'n spoor achter, dat je ook wel eens ziet als iets is vast gelopen, en het wordt ook niet meer hersteld. Taakbeheer geeft niet aan dat het programma is vastgelopen of iets dergelijks.

Andere filmpjes zoals Youtube of Video Google werken wel gewoon zoals het zou moeten en de beeldkwaliteit is dan ook prima. Ook tijdens het browsen of tijdens het gamen heb ik nooit problemen gehad met mijn beeldkwaliteit, alleen met films. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat de oplossing voor dit probleem is? Mijn dank zal groot zijn. :)

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 26 apr 2007 20:07

Hmmm erg vreemd. Heb je het alleen met gedownloade films of ook met legale DVD's?

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 26 apr 2007 20:10

Heb je alle Codecs geinstalleerd?

LuCos
Bijrol
Bijrol

Bericht door LuCos » 26 apr 2007 20:10

Misschien heeft het met de videokaart te maken van je computer? Ik weet niet hoor, ik ben niet zo'n computer expert. maar ik zou het ander sook niet weten. Maar heb je dat ook als je een DVD op je pc bekijkt?

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 26 apr 2007 21:47

Het gebeurt met iedere DVD die ik in de speler stop, en ze zijn allemaal gewoon legaal. Alle codecs die ik ken en die niet standaard geïnstalleerd zijn (Avi, Divx etc.) heb ik zelf gedownload dus daar zal het denk ik niet aan liggen.
Aan mijn videokaart zal het denk ik ook niet liggen, die is namelijk vrij goed. Ik zal misschien de drivers moeten updaten ofzo, hopelijk helpt dat...

-edit-
Mooi, alles werkt weer zoals het hoort. Om de een of andere reden is de installatie van de nieuwe drivers voor mijn videokaart de eerste keer niet goed gelopen (geen idee waarom). Ik heb ze nu gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles weer zoals het hoort. Mijn probleem is dus opgelost. :)

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 28 apr 2007 19:43

Nog een vraagje trouwens. Kun je op een DVD drive die in de PC zit normaal gesproken ook import DVD's afspelen, of alleen PAL?

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 28 apr 2007 20:37

Rovo schreef:Nog een vraagje trouwens. Kun je op een DVD drive die in de PC zit normaal gesproken ook import DVD's afspelen, of alleen PAL?
NTSC zou geen probleem moeten zijn, maar de regiocode zou wel dwars kunnen liggen. Of je moet een regiovrije dvd-drive hebben (vaak zijn de drives ook wel aan te passen indien ze niet regiovrij zijn).

Plaats reactie