Alles wat je hebt voor jouw beeld en geluids ervaring thuis.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Geluidservaringen - alles over geluid en filmkijken

Bericht door PascalE » 01 mei 2011 13:15

Sandro schreef:Hoezo dan?

Overigens zal ik waarschijnlijk een draadloze (met bluetooth) nemen dan, iets fijner. :) Maar het duurt nog even voordat ik een eigen woning heb, dus dat komt later allemaal wel.
Fijn voor je oren als in een betere beleving (surround, bastonen, ruimtelijke beleving etc.). Maar ook omdat ik nog geen koptelefoon op heb gehad die 2 uur lang volledig comfortabel was met een redelijk volume op je oren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een 2 uur heb gekeken met een dure koptelefoon.

Ik weet niet hoe het met koptelefoons zit maar bij luidsprekers geld dat alle draadloze varianten drie keer niks zijn.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Re: Alles wat je hebt voor jouw beeld en geluids ervaring th

Bericht door Bukowski » 01 mei 2011 13:25

Ik zou ook niet voor draadloos gaan. Twee keer de mist mee ingegaan. Eerst met een weggevertje van mijn vader. Later een duurdere maar het was beide keren ellende met ruis. Dat is wel alweer jaren geleden dus dikke kans dat de techniek wel weer een sprongetje vooruit heeft gemaakt op dit gebied. Ik heb nu gewoon een kabel getrokken vanaf mijn versterker, langs de plint, naar mijn vaste TV-stekkie. Koptelefoon (Sennheiser) inpluggen en gaan. :)

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Geluidservaringen - alles over geluid en filmkijken

Bericht door Sandro » 01 mei 2011 13:38

PascalE schreef:met een redelijk volume op je oren
Wat bedoel je hier mee? Volume kun je toch gewoon bijstellen?

@ Bukowski

Maakt het nog uit of je het via een versterker of rechtstreeks van een speler doet? Lijkt me niet toch?

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 mei 2011 14:01

Ik heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd om het rechtstreeks vanaf de speler te doen. Kan het je dus niet zeggen. (Een snelle blik op mijn speler verteld me dat de ingang waarschijnlijk aan de achterkant zit en het is me net even te veel werk om hem uit het meubel te trekken om het te proberen)

SuperRolo2011
Figurant
Figurant

Bericht door SuperRolo2011 » 07 jul 2011 22:15

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje nieuw hier, zijn er nog meer topics waar men verteld wat men in huis heeft om Filmpjes te kijken of zit ik hier op de juiste plek :P

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat iedereen thuis heeft staan maar zie nog niet zoveel reacties....

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 jul 2011 22:42

Nee dit is de goede plaats, maar er zitten weinig echte HT freaks hier, daarvoor moet je toch echt bij het HTforum zijn (of in minder mate het DVD.nl forum).

meesterslager
Bijrol
Bijrol

Bericht door meesterslager » 15 jul 2011 05:07

Mijn set is een relatief Low Budget HT set. veel bespaard doordat de speakers out of stock gingen en dus relatief goedkoop werden aangeboden. ook budget HD projector gekocht, techniek gaat te snel op dit moment waardoor de kwaliteit van een 1k projector nu te vergelijken is met een 3-5k projector 1-2 jaar geleden.

- Epson TW 2900 projector

intern exact gelijk aan TW 3500 maar dan(toen) paar honderd euro cheaper(3500 heeft grijze/antraciet sidecovers)
geprojecteerd op een 100 inch 16/9 scherm.

Afbeelding
- Denon AVR-1911 7.1 reciever

output 90w continu bij 8 Ohms speakers per kanaal (125 peak)
1000w sony setje is 12.5 wat per kanaal of 125 watt op 1 kanaal, waarna zij zeggen ik kan 125 watt op 1 kanaal uitsuren en heb 8 kanalen dus 1000w set maar hebben genoeg aan een dun kabeltje vaak word ook nog eens de piek vermogen gebruikt, lang leve nep PR :r ) heb ook 6mm kwadraat kabel liggen ipv 0.25mm kwadraat van z'n 1000 wat setje die zouden in 2 tellen wegfikken.
Afbeelding
samsung BC6900 gekocht.

Vond een denon blue ray player beetje zonde van het geld dus deze maar gekocht, denon zou wel mooier staan, maarja geen ongelimiteerd budget hier.

Afbeelding
- 6x JBL studio L series L820(surround)

full range speaker, ook zonder bassbox kan je trillen op de bank :D
wel redelijk groot; 391 x 311 x 127mm en 9kg per stuk, ietsje groter en zwaarder als de gemiddelde surround speaker.

Afbeelding
JBL Studio L Series L8400P basspeaker

600watt monster (12 inch driver)
als de surrounds je al van de bank af trillen, maakt deze je buren helemaal gek 8)

Afbeelding
JBL EC25 center

als iemand nog een ash black JBL Studio L series LC2 center weet te staan voor een redelijke prijs houd ik me aanbevolen
Ook een LC1 is goed genoeg. alles om dit prul te kunnen vervangen, mijn zwakste schakel.
heb deze tijdelijk al ruim een jaar :S:
Afbeelding
wil deze maar vooralsnog onvindbaar in black ash(wel gevonden in cherry):
Afbeelding

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 15 jul 2011 13:16

Mooie set. Ik hoop dat je geen buren hebt. :wink:

meesterslager
Bijrol
Bijrol

Bericht door meesterslager » 15 jul 2011 14:51

1 jonge gast die ook zijn muziek regelmatig erg hard heeft staan, en 2 jonge dames van ver boven de 80. die horen toch geen lage en hoge tonen meer en da trillen, weten zij veel aardbeving ofzo. :D

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 18 jul 2011 17:45

We hebben het hier een tijd terug gehad over koptelefoons e.d. Ik wil er nu ééntje aanschaffen. Tips? Uiteraard goede kwaliteit en het moet voor een lange tijd lekker zitten. Wil er immers ooit ook eens een Gone With the Wind mee kijken. :wink:

meesterslager
Bijrol
Bijrol

Bericht door meesterslager » 19 jul 2011 16:26

Kijk in het DJ segment, wel wat duur maar die zitten meestal wel goed, voor de rest is het vooral een grote gok.

Je moet minimaal 1-2 uur testen om te weten of ze lekker zitten. is voor iedereen verschillend.(uitgaande van een hoofdtelefoon met grote oren)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 aug 2011 12:39

Helaas niet mijn thuisbioscoop, maar wou hem toch even delen:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=78740

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 06 aug 2011 13:48

Zozo, die heeft het hendig voor elkaar...

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 30 aug 2011 12:27

Hele mooie aanbieding vandaag:

http://www.1dayfly.com/nl/

Onkyo HD 5.1 reciever + 2 vloerstaande Jamo speakers voor 349,95. Ideaal begin voor een hele gave HT set, en je bent eigenlijk al klaar als je alleen 2.0 wil.

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 03 aug 2012 23:40

Heb BTW al 2 jaar mijn Loewe vervangen voor een 42" Panasonic Plasma. Loopt allang weer achter geen smart tv ,geen wifi, geen dlna, geen 3D en geen USB wel sd card slot maar heb je niets aan. Maar ik hou van deze TV, mooie en natuurlijke kleuren (zoals alleen een panasonic plasma dat kan, weg met de felle led tv's iedereen lijkt op Gerard Joling)
Natuurlijk ook een losse HD decoder/recorder van Samsung gekocht.

Ondertussen ook een mediaplayer aangeschaft met 1TB van Iomega. Ik weet het 't is geen topmerk maar hij was voor een prikkie. Zeer handig om mijn favo series te kijken van history HD zoals Storage wars _O_ en Pawn stars _O_
Ook zeer handig om films te bekijken zodat je van te voren weet of ze het waard zijn om te kopen :wink:

Plaats reactie