Alles wat je hebt voor jouw beeld en geluids ervaring thuis.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 08 jan 2010 08:33

PascalE schreef:Vandaag de Onkyo 507 + subwoofer kabel gekocht.
Hmm valt me op dat veel mensen in mijn omgeving en nu jij dus ook op Onkyo zitten. Mijn beste vriend had er laatst ook één gekocht en een vriend van hem zei gelijk dat hij precies dezelfde had gekocht onlangs... aangezien ik ook binnenkort een keer aan wat nieuws moet word het een zeer reeële optie.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 08 jan 2010 10:01

Axeqlusive schreef:
Hmm valt me op dat veel mensen in mijn omgeving en nu jij dus ook op Onkyo zitten. Mijn beste vriend had er laatst ook één gekocht en een vriend van hem zei gelijk dat hij precies dezelfde had gekocht onlangs... aangezien ik ook binnenkort een keer aan wat nieuws moet word het een zeer reeële optie.
Tja het is nu eenmaal de reciever die het meeste waar voor zijn geld biedt. Denon, Marantz, Pioneer en Harman & Kardon zitten met dezelfde klasse reciever gewoon minimaal 50 euro hoger. Als niet audiofiel heb ik dus scheit aan die merken maar wil ik gewoon een goede degelijke reciever die doet wat ik wil (en zelfs meer). Daarnaast werd me verteld dat de Onkyo zeer goed 'matched' (geen idee hoe dat kan) met JBL speakers.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 08 jan 2010 11:33

Ik wilde toendertijd een Marantz of NAD, maar ja, die kosten ook wat. Toch maar voor een betaalbare Onkyo gegaan, die schijnen voor hun geld beter te zijn dan consumentenmerken als Sony, Pioneer, etc. De Onkyo had ook precies de aansluitingen die ik nodig had. Mijn speakers zijn ook maar tweedehands, dus om nou veel geld aan een versterker uit te geven.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2010 15:19

Voor het geluid staat hier nu:
Onkyo tx-sr505E iswm met een 5.1 speakerset van Canton, de Movie CD-1000..als het regent in de film heb je gewoon de neiging een paraplu op te steken.
Laatst gewijzigd door emperor op 08 jan 2010 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2010 15:22

PascalE schreef:Daarnaast werd me verteld dat de Onkyo zeer goed 'matched' (geen idee hoe dat kan) met JBL speakers.
..en wat warmer klinkende versterker zal beter met een wat koeler (scheller) klinkende speaker matchen zoals bijv. JBL..en omgekeerd zullen warme speakers beter matchen met een wat schellere versterker, zoals bijv. Yamaha.
Ik had vroeger een Yamaha en JBL's voor metal een droom geluid maar niet erg gedetailleerd...ik heb nu eigenlijk een beetje een mismatch wat betreft mijn gewone audio:een Denon versterker met (vintage) Celestion Ditton 66 monitor speakers..ze klinken erg rustig, maar erg gedetailleerd in het geluid dat weer wel..je kan er moeiteloos uren naar luisteren zonder 'luistermoeheid' wat nog wel een wil optreden bij wat veller gekante setjes.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 08 jan 2010 19:23

Denon klinkt juist toch warmer dan Onkyo (volgens de kenners)?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 jan 2010 20:24

PascalE schreef:Denon klinkt juist toch warmer dan Onkyo (volgens de kenners)?
ja, dat klopt ook.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 jun 2010 16:38

Vandaag even de Media Markt ingelopen om te kijken of zo'n 3D tv nu iets is. Het beeld zag er, ondanks de TL-verlichting, vrij goed uit. Maar ik verklaar iedereen die bijna 2000 euro extra gaat betalen voor 3D voor gek. Zo'n mindblowing gebeuren is het ook weer niet, bovendien moet je nog altijd een brilletje op en zelfs die paar minuten in de winkel stoorde dat ding me.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 07 jun 2010 17:34

Maar dan kun je wel het journaal of Hart van Nederland in 3D kijken :T

Waarom zou iemand dat in godsnaam willen? :-?

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 07 jun 2010 18:06

emperor schreef:
ja, dat klopt ook.
Ik heb beide merken (gehad). Eerst een Denon, nu een Onkyo. Eerlijk gezegd vind ik Onkyo niet onderdoen aan de Denon, al blijft Denon heer en meester voor Onkyo. Sls ik moet kiezen tussen die 2 merken, dan draait het alleen maar om het budget.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 jun 2010 14:05

Vanmorgen een mediaspeler + externe hdd ontvangen van mn postbode, voor mn vader (al ben ik er ook erg blij mee :lol: ). Gekocht om handig muziek af te spelen, maar zojuist Avatar in HD erop gezet en je hoort mij niet klagen :lol: .

Deze is het overigens: http://tweakers.net/pricewatch/249702/a ... l#tab:info

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 jun 2010 17:44

bobocad schreef:
emperor schreef:
ja, dat klopt ook.
Ik heb beide merken (gehad). Eerst een Denon, nu een Onkyo. Eerlijk gezegd vind ik Onkyo niet onderdoen aan de Denon, al blijft Denon heer en meester voor Onkyo. Sls ik moet kiezen tussen die 2 merken, dan draait het alleen maar om het budget.
denon heb ik juist gekozen om de wat warmere sound..zo kan je urenlang luisteren zonder enige luistermoeheid wat je wel eens wil hebben bij schel klinkende versterkers en heb je gauw genoeg van muziek..denon staat voor power, warm en detail.
Ik heb juist voor Onkyo gekozen voor de 5.1 filmset omdat het juist bij films meestal draait om actie, explosies, conversaties en dan is een wat wilder geluidsbeeld weer meer gechikt anders zou het misschien wat saai over kunnen komen dat 5.1 is ook niet echt gemaakt om echt naar te gaan zitten luisteren..5.1 vind ik toch wat te rommelig voor gewone weergave.
deze staat in de huiskamer voor de normale weergave:
Afbeelding
gebouwd als een tank stabiel en stuurt moeiteloos mijn vintage Celestion monitors aan..vooral in het laag is het een geweldige sound..ik heb eigenlijk nooit beter gehoord, behalve bij een live concert dan.

Ik ben talrijke hifi winkels in en uit geweest om eens te gaan vergelijken..en telkens in zo'n luisterruimte (ook bij RAF waar toch echt prijzige installaties staan) vroeg ik me af: waar is de bas?..en ging ik lachend weer naar buiten in de wetenschap: wat ik heb is beter. :)
Ik ben ook van mening dat een goeie bas je niet persé hoeft te horen, maar wel moet voelen.

Ik kwam van een Yamaha versterker af met JBL speakers..niet slecht voor Metal..zeker niet, maar na 1 LP had ik geen puf meer het geluidsbeeld was soms blikkerig te noemen en de bas was mager..nu luister ik moeiteloos 3 LP's na elkaar en bijna alle verschillende soorten muziek klinken even geweldig.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 20 jun 2010 17:30

Even hier naartoe genomen.
emperor schreef:Ik moet dan iig een mediaplayer hebben die losse .mkv afspeelt (VC-1 en H.264 codecs en meestal normaal DTS of DTS-HD audio) en .m2ts met losse .srt erbij met dezelfde codecs aan kan.
het gaat dan om flinke bestanden gemiddeld 25 GB.

Een een USB aansluiting zodat ik mijn externe HD's erop aan kan sluiten zou ook handig zijn (op de mediaplayer)..de mediaplayer zal ook wel een HDMI uitgang moeten hebben denk ik naar de TV.
MKV met HD audio zijn er sowieso nog maar heel weinig, er zijn dan ook nauwelijks tot geen mediaspelers die dit afspelen. Het zou bij de nieuwe firmwire van de laatste Popcorn Hour's mogelijk moeten zijn (ikzelf heb intresse in de A-200 maar die kan niet de volledige menu's van blu rays afspelen, de rest wel). .m2ts met .srt kunnen ook de meeste mediaspelers, met HD-audio echter ook niet alle. Wederom komt dit bij de nieuwe firmwire van de Popcorn Hour. De Dune Prime 3.0 zou dit wel allemaal goed ondersteunen (maar is vrij prijzig imo en bevat een hoop functies die ik niet nodig vind). Als je HD-audio op prijs stelt, wat ik in ieder geval doe want ik vind dat misschien nog wel indrukwekkender aan het HD tijdperk dan het beeld, dien je dus niet een mediaspelertje van 100 euro te kopen. Als je op de chip let kun je vaak al aflezen of ze HD-audio kunnen: Realtek (nog) niet en Sigma (vaak) wel.
Grote bestanden en dito bitrates zijn in het geval van een externe harde schijf geen probleem hoor. HDMI en USB hebben ze dan ook eigenlijk allemaal.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 jun 2010 18:21

Hij moet minimaal dit kunnen afspelen:
.mkv met normaal dts en .srt als inhoud.
.m2ts met dts-hd of dts als inhoud en losse .srt erbij.
Geen menus noodzakellijk daar ik alleen de hoofdfilms heb, wel belangrijk is optimaal beeld dus geen haperingen of andere storende zaken.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 20 jun 2010 18:40

.mkv's hebben bijna altijd ingesloten subs, externe subs zijn dan ook niet altijd te gebruiken... Maar als je gewoon oplet met downloaden dan heb je nagenoeg altijd een of meerdere goede ondertitelsporen in de mkv zitten.

.m2ts + dts-hd is mogelijk met de Dune Prime 3.0, maar vrij prijzig dus. Vind je het waard om op firmwire te wachten dan zou ik de Popcorn Hour A-200 nemen, als het goed is werkt het al met de beta firmwire, het beste kan je het forum even in de gaten houden (doe ik op het moment ook): http://www.networkedmediatank.com/

Haperingen of iets dergelijks gebeurt eigenlijk alleen in het geval van een instabiele firmwire. Mediaplayers blijven nu eenmaal een beetje obscure apparaatjes omdat je eigenlijk nagenoeg altijd illegaal bezig bent, veel grote bedrijven besteden er dan ook weinig tot geen aandacht aan. Een nieuw op de markt gebrachte mediaplayer is eigenlijk een onaf product, dit doen ze om zsm omzet te draaien natuurlijk. Later fixen ze de boel met firmwires die niet altijd even stabiel zijn, maar vroeg of laat wordt de boel zeker verholpen. Popcorn Hour en Dune blijken wat dat betreft erg goed, maar die laatste is zoals gezegd erg duur imo.

Plaats reactie