Alles wat je hebt voor jouw beeld en geluids ervaring thuis.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 jun 2010 19:01

Ik maak de .mkv's en .m2ts altijd zelf, ik gooi er altijd alleen maar 1 sub in, de nl dus.
Ik vraag me nu alleen nog af of je een externe receiver nodig hebt om de dts-hd weer te geven in een .m2ts..of decodeert de mediaplayer dat zo zodat het als normale stereo door de TV kan worden weergegeven?..ik heb nl weinig zin om ook nog eens een aparte DTS-HD receiver met 5.1 speakerset aan te schaffen voor de tv, althans voorlopig.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 20 jun 2010 19:18

O in dat geval, dit geld voor de Popcorn Hour A-200 en C-200:
http://www.heartware.dk/PopCorn/Codecs.GIF

Core supported betekend: je krijgt de DTS maar niet de DTS-HD. Downmix = stuurt uit als stereo naar tv. BDMV is dus een BD iso.

Maar een HD reciever is de moeite hoor ;-), zoals ik al zei is het HD geluid misschien wel indrukwekkender dan het HD beeld. Maar ik snap dat je niet wil vervangen want zo wordt het wel een erg duur grapje.

En elke speaker kan trouwens DTS-HD weergeven hoor, daarvoor hoef je niet te vervangen. Het is de receiver die het werk doet.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 29 jun 2010 17:48

Omdat ik toch besloten heb maar geen Plasma scherm te kopen, ga ik wel mijn HTPC uitbreiden met deze geluidskaart:
KLIK
Bezit ook DTS-connect dus gamegeluiden worden live omgezet in DTS.
Hij staat op dit moment in bestelling en gaat mijn X-Fi Music vervangen.
(het is mij nooit gelukt om met die geluidskaart een volwaardig DTS signaal te krijgen via spdif..terwijl mijn reciever dit wel ondersteund..beetje zonde omdat ik toch veel films met DTS kijk dat gaat nu via de analoge uitgang dus normaal 5.1 geluid).

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Alles wat je hebt voor jouw beeld en geluids ervaring th

Bericht door Axeqlusive » 04 okt 2010 10:46

Afgelopen zaterdag mijn complete vernieuwing van alles compleet gemaakt.
Nu heb ik staan:

Samsung PS50C530
50" plasma tv
1920 x 1080 FHD
600Hz subfield motion

Afbeelding
Onkyo HT-BD3315 Home cinemaset
bestaande uit: receiver, blu-ray speler en 5.1 speakerset.

Receiver :
HT-R380
5 x 100watt
HDMI 1.4 voor 3D
ingebouwde AM/FM ontvanger met 40 voorkeuzezenders
ondersteund : Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, Dolby® Digital Plus, DTS-HD High-Resolution Audio™ Decoding

Blu-ray speler :BD-SP308
HDMI V1.3a
upscaling tot 1080p
Bd-live
usb
speelt : AVCHD*, DivX® HD, WMA, JPEG, en PNG

Speakerset :
HT-P338
5.1 set met actieve subwoofer
max. 120w

Afbeelding

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Alles wat je hebt voor jouw beeld en geluids ervaring th

Bericht door Duikboot » 09 okt 2010 15:14

Mijn vorige b-merk blu-ray speler is verhuisd naar de woonkamer. Ding maakte teveel herrie, en ik heb er een keer 3 kwartier over gedaan om een film in te laden en dan nog geen succes hebben. Dus nu word ie sporadisch gebruikt in de woonkamer :P

Vervanger is de LG BD350. Vergeleken met de vorige is deze echt ontzettend lief voor mij. Tot nu toe nog geen errors of andere toestanden gehad. Schijf erin en gaan. En wat ik vooral belangrijk vond (slaap op een klein kamertje op zolder) dat het ding een beetje stil is. En dat is ie! En het design vind ik ook aardig strak :)

Afbeelding

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Geluidservaringen - alles over geluid en filmkijken

Bericht door Sandro » 01 mei 2011 10:21

Bukowski schreef:met de koptelefoon op
Even een zijstapje, maar doe je dit altijd? Ik zit er over te denken om dit ook te doen als ik ga verhuizen, want ik heb het geluid vaak een stuk harder (niet leuk voor m'n toekomstige buren) en ben erg gevoelig voor omgevingsgeluiden. Hoe bevalt dat?

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 mei 2011 10:41

Ik ben nogal een nachtmens en met een gezinnetje is het kiezen: of het geluid zacht zetten of een koptelefoon op. Dan ga ik voor het laatste omdat geluid een belangrijke dimensie van filmkijken is. Goed, je "mist" af en toe wat dik aangezette surround-effecten maar dat wordt met een goede koptelefoon meer dan goed gemaakt door de intense ervaring omdat je vrijwel alle omgevingsgeluiden uitsluit, zeker 's avonds laat en 's nachts als alles toch al stil is.

Ja, het bevalt dus maar ik raad wel aan om niet te veel te bezuinigen op een goede koptelefoon als je die nog moet aanschaffen. Behalve een goed geluid moet'ie ook lekker zitten. Je zit namelijk wel zo'n twee uur met zo'n ding op je hoofd.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 01 mei 2011 10:48

Ja, ik heb nu ééntje die ik voor voetbal wedstrijden op internet gebruik en die wordt na anderhalf uur toch al wat ongemakkelijk. Een vriend van me zei onlangs dat er nu ook koptelefoons zijn waar je dat surround effect krijgt. Goed nieuws dat het bevalt in elk geval, weet nu haast wel zeker dat ik dit doe. Je hoort vaak ook veel meer subtiele dingen op de achtergrond in de film blijkbaar, die je nooit zouden opvallen met gewone speakers. Tenzij je natuurlijk over een buitengewoon scherp hoorvermogen beschikt. :wink:

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 mei 2011 10:52

Klopt inderdaad. Vannacht een keer de film stilgezet omdat ik dacht dat er iemand zachtjes aan de achterdeur rammelde. Mijn hart sloeg over maar het bleek dus de film te zijn. :oops:

Ik weet dat er ook surround-koptelefoons zijn maar daar heb ik nog maar weinig goeds over gehoord. Ik zou vooral even goed oriënteren op het net voordat je een winkel binnen stapt en wat modellen probeert. Lang leve de consumentensites.

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Geluidservaringen - alles over geluid en filmkijken

Bericht door Aston » 01 mei 2011 11:25

Ik heb het liefst het geluid lekker hard staan. Niet zo hard als een half dove vriend van me maar wel vrij hard vergeleken met de gemiddelde mens die ik ken. Ik de bios vind ik het ook heerlijk als het geluid lekker hard staat en het staat wat mij betreft soms zelfs te zacht.

Ik gebruik een 5.1 pc speakerset van logitech die ik op de audio aansluiting van mijn dvd/nlu-ray speler aansluit. Mijn 5.1 kan surround maar mijn spelers niet, dus ik heb gewoon 5.1 stereo rondom.

Overigens vind ik beeld toch iets belangrijker dan het kwaliteit van het geluid. Ik merk er verder toch weinig van als de kwaliteit iets minder is dan een Bose of B&O systeem om maar iets te noemen.
Bukowski schreef:Klopt inderdaad. Vannacht een keer de film stilgezet omdat ik dacht dat er iemand zachtjes aan de achterdeur rammelde. Mijn hart sloeg over maar het bleek dus de film te zijn.
Haha, hoe vaak heb ik dat uberhaupt wel niet gehad met de telefoon die afging in een film of serie...

Het is inderdaad zo dat je veel meerr in de film zit met een koptelefoon omdat je dan het geluid heel dicht bij je hebt. Als je in een horror zit en iemand tikt je op je schouder dan schrik je je echt dood. Maar ik vind niet dat het opweegt tegen het ongemak van dat ding op je hoofd.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 01 mei 2011 11:39

Eigenlijk zouden ze in bioscopen koptelefoons moeten doen, dan zouden mensen wat minder snel ouwehoeren. En merk je het ook minder snel op.

@ Aston

Maar dat ongemak is dus te behelpen als je wilt investeren in een betere.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 01 mei 2011 12:23

Ik keek altijd met koptelefoons toen ik nog niet op mezelf woonde. Het is prima wat mij betreft. Je moet inderdaad wel een beetje goede koptelefoons hebben. Eigenlijk alles van Sennheiser is goed spul, maar neem niet het goedkoopste.
Maar als je goede speakers hebt, is dat toch wel fijner. Ik heb geluk met mijn buren, dus het is echt knallen soms.

Surround geef ik niets om; ik vind het vaak nogal nep overkomen omdat je ook geen 360° beeld hebt. Sowieso vind ik het in de bioscoop irritant dat je speakers rechts en links aan de muur hebt hangen. Zit je niet precies in het midden, dan klopt het hele geluidsbeeld niet meer. Bij een THX-bioscoop is dat denk ik al beter; maar het is een tijdje geleden dat ik daar ben geweest.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 mei 2011 13:03

@Aston klopt want die Bose setjes zijn alleen maar bekend om de merknaam maar in de praktijk stelt het zeer weinig voor vergeleken met een veel goedkopere wél goede set.

@Sandro ik heb ook alleen maar negatieve dingen over die surround koptelefoons gehoord, de reden dat ze ook nauwelijks gepromote worden of prominent in de winkel staan (was toen ze uitkwamen wel heel even). Ik zou gewoon een goede koptelefoon kopen (vergelijken op tweakers of kieskeurig bijvoorbeeld) met een lange kabel, áls een goede geluid set niet een optie is want dat is natuurlijk 10x fijner voor je oren en je beleving.

Edit: Bukowski, volgens mij is dit topic wel erg overlappend met dit topic. Nu kun je het hier nog over het geluid in de bioscoop hebben maar dat kan net zo goed in het favoriete bioscoop topic.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 01 mei 2011 13:09

PascalE schreef:áls een goede geluid set niet een optie is want dat is natuurlijk 10x fijner voor je oren en je beleving.
Hoezo dan?

Overigens zal ik waarschijnlijk een draadloze (met bluetooth) nemen dan, iets fijner. :) Maar het duurt nog even voordat ik een eigen woning heb, dus dat komt later allemaal wel.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 mei 2011 13:11

PascalE schreef:Edit: Bukowski, volgens mij is dit topic wel erg overlappend met dit topic. Nu kun je het hier nog over het geluid in de bioscoop hebben maar dat kan net zo goed in het favoriete bioscoop topic.
Ik verplaats de boel. Thanks.

EDIT: Done!

Plaats reactie