DVD artwork - (verzoekjes) voor de non-releases

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

DVD artwork - (verzoekjes) voor de non-releases

Bericht door Axeqlusive » 25 jan 2010 14:08

Je kent het wel, je hebt een geweldige film gezien en die komt maar niet uit via de officiële weg. Natuurlijk is er dan tegenwoordig de mogelijkheid de film te downloaden of met een beetje geluk komt hij zelfs op tv zodat je er zelf via een omweg wel een dvd van kan maken. Maar dan heb je een los schijfje slingeren en het is natuurlijk het leukste er een artwork bij te hebben.

Dit topic kan de oplossing bieden voor jouw probleem!

In dit topic vind je namelijk diverse zelfgemaakte artworks voor films die bijvoorbeeld nog geen release hebben omdat ze in de figuurlijke rij staan voor een digitale oppoetsbeurt, of zoals voorheen veel gebeurde tv- films die niet voor een release in aanmerking komen. Al schijnt in dat laatste gelukkig laatste jaren steeds meer verandering te komen.

Natuurlijk wil je wat credits voor je werk, maar een watermerk of dergelijke maakt het er voor een ander vast niet mooier op, dus een dankwoordje met een eventueel applause zou voldoende moeten zijn. Van fans voor de fans.

Het mooiste is om eerste een verkleinde versie zichtbaar te maken (breedte van 400 pixels) en dan een link naar de grote versie te plaatsen. Voor het printformaat gebruik ikzelf altijd 18,35cm x 27,27cm waarbij de hoes altijd precies past.

Natuurlijk mag iedereen hier zijn artworks plaatsen. Daarnaast is het mogelijk voor de niet zo handige klusser om een verzoekje te plaatsen. Wellicht dat er hier dan een crealieveling rondloopt die er een uitdaging in ziet om jou te helpen.

Download HIER een lege dvd hoes.

-----

Ik trap zelf het bal af met een artwork van Zwarte Zwanen.
De film van Colette Bothof uit 2005 met Carice van Houten in de hoofdrol.

Afbeelding

volledige versie
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 25 jan 2010 21:19, 4 keer totaal gewijzigd.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 25 jan 2010 14:20

Leuk idee, ik wil dat ook wel eens proberen...roep maar een keer een film waarvan je een hoes zou willen hebben, dan ga ik wel eens aan de gang. Uiteraard zou je ook hoezen kunnen maken voor films die wel een release hebben gehad.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 25 jan 2010 14:23

Daar kun je dan ook weer een battle van maken :wink:

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 25 jan 2010 14:24

Nice, ben benieuwd waar jullie mee komen :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 25 jan 2010 14:34

dragonspirit schreef:Uiteraard zou je ook hoezen kunnen maken voor films die wel een release hebben gehad.
Natuurlijk dat kan altijd. Er zijn ondertussen films die ooit wel zijn verschenen maar ondertussen allang uit de schappen zijn verdwenen. Denk aan een film als Léon, welke moeilijk te verkrijgen is.

Maar...
ik wil niet dat het een soort toevluchtsoord gaat worden voor mensen die niks anders doen dan branden, en die dan hier even een leuk hoesje oppikken. Dus voor zeer recente films vind ik het discutabel, maar anderzijds, ik denk dat hier genoeg mensen zijn die mooiere dingen kunnen maken dan wat in de schappen ligt en ik wil niet beperken. Zoals gezegd, we bieden de films niet aan hier!

Leef je uit zou ik zeggen, neem de uitdaging aan. Voor mooie stills en logos van diverse filmmaatschappijen kan je door middel van handig googlen een eind komen.
Remon schreef:Daar kun je dan ook weer een battle van maken :wink:
:D
ja dat kan natuurlijk altijd en overal mee, eerst maar eens zien of er nog meer mensen zo creatief zijn hier en het een beetje een regelmatige toevoer krijgt. Betreft posters stierf snel een stille dood.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 jan 2010 14:37

Als er verzoekjes mogen komen: een mooie cover voor Solyaris kan ik wel gebruiken :D

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 25 jan 2010 14:44

Axeqlusive schreef:
Remon schreef:Daar kun je dan ook weer een battle van maken :wink:
:D
ja dat kan natuurlijk altijd en overal mee, eerst maar eens zien of er nog meer mensen zo creatief zijn hier en het een beetje een regelmatige toevoer krijgt. Betreft posters stierf snel een stille dood.
Daar heb je helaas gelijk in..

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 25 jan 2010 14:46

PascalE schreef:Als er verzoekjes mogen komen: een mooie cover voor Solyaris kan ik wel gebruiken :D
Ik heb de dvd thuis liggen, officieel van het label van Moskwood Media. Die kan ik sowieso wel gewoon ff scannen voor je.

Mocht je niet kunnen wachten :P dit is best een unieke hoes... nu de subs nog :D
artwork Soljaris

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 jan 2010 14:55

:D De voorkant is iig gaaf ja. Maareh als je een keer een scannetje wil maken van die van Moskwood, graag!

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 25 jan 2010 14:57

Ik zal wel eens kijken wat ik kan brouwen als die door Axe voorgestelde het hem niet doet...

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 25 jan 2010 15:11

Leuk idee. Die van die zwanen deed me gelijk aan een andere cover denken, ik dacht van wild things :wink:

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 25 jan 2010 15:14

Leuk idee, enige kanttekening dat een topic met dit onderwerp naar mijn idee waarschijnlijk eerder thuis hoort bij het DVD/Blu-ray algemeen gebeuren.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 25 jan 2010 17:56

En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Topic verplaatst.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: DVD artwork - (verzoekjes) voor de non-releases

Bericht door bobocad » 25 jan 2010 18:21

Axeqlusive schreef:
Ik trap zelf het bal af met een artwork van Zwarte Zwanen.
De film van Colette Bothof uit 2005 met Carice van Houten in de hoofdrol.

Afbeelding
Nou das fijn. Deze film heb ik op TV opgenomen. Joost mag weten of deze (ooit?) op DVD is verschenen. Mooi gedaan deze cover. Waarschijnlijk behandeld met de Axeqlusive touch (kan niet anders). :T _O_

Misschien alvast een covertje maken van Leap Year (al was het alleen maar om Amy, die toevallig ook nog eens de hoofdrol speelt in die film).

Trouwens Ik vind dat er zijn veel(?) officiële DVD/Blu-ray covers die echt shit zijn. Meestal is de bioscoopposter echt mooi, maar dan gebruiken ze een totale slechte gephotoshop foto oid. WTF! Zeker met recente films wordt het alleen maar erger :cry:

Een voorbeeld.

AfbeeldingAfbeelding

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 25 jan 2010 19:03

Ben een beetje aan het freubelen met Leap Year, als ie af is zal ik hem plaatsen...

Afbeelding

Het is maar een eerste poging, maar ik vond het niet heel slecht gelukt, had meer moeite met de linkerkant dan de rest.

Plaats reactie