Blu-ray/DVD-irritaties

Plaats reactie
BennyBlanco
Filmster
Filmster

Blu-ray/DVD-irritaties

Bericht door BennyBlanco » 22 aug 2010 23:58

Hallo allemaal,

Ik heb thuis honderden dvd's thuis die allemaal origineel zijn zoals velen van jullie ook hebben.
99 % van mijn dvd's geven perfecte kwaliteit op mijn plasma + blu-ray (ps3).
Begrijp me niet verkeerd ik koop ook natuurlijk blu-rays want die zijn natuurlijk ook mooier en beter.

Maar zo nu en dan koop ik nog wel een wat dvdjes.
Zo had ik laatst: Yes man, The Hangover en The Departed gekocht.
Toevallig alle drie Warner bros. dvd's

Het voor stukje van hoe geweldig bluray is is super scherp, maar als de film speelt is het heel blokkerig en de resolutie lijkt ook een stuk lager vergleken met eerder gekocht dvd's van dezelfde uitgever of andere uitgevers bijv. universal.
Dat is best wel een smerig trucje als je het mij vraagt. :x :x :x

Hebben jullie ook deze ervaring?

Ik snap best dat ze blu-ray willen promoten maar dit gaat wel heel ver.
Laatst gewijzigd door BennyBlanco op 23 mar 2012 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: WB DVD IRRITATIES

Bericht door Rich Art » 23 aug 2010 07:09

Ik denk dat zo'n reclameblokje voor de film in hoge kwaliteit nog wel past op een DVD, maar de hele film zal niet gaan. Vandaar ook de komst van de Blu-ray. :) Ik heb me er in ieder geval nooit aan geërgerd. Als je eenmaal een paar blu-ray titels hebt gezien, dan valt je de mindere kwaliteit van DVD pas op.

De enige irritatie die ik bij WB uitgaven heb zijn die verschrikkelijke stickers op de voorkant die met geen mogelijkheid fatsoenlijk te verwijderen zijn. :o Universal heeft dat ook, trouwens...

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 23 aug 2010 10:13

Het enige waar ik me bij korte titels nog wel eens aan stoor is de inspiratieloze zijkant bij WB. In je kast staat dan altijd van de top af een paar letters en onderaan nog een logootje.

Nicole
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nicole » 23 aug 2010 10:52

Zou best wel kunnen. De videoband leek in de tijd dat de dvd in opkomst was ook steeds slechter van kwaliteit te worden. Toen dacht ik ook dat het kwam door de mooie kwaliteit van de dvd, maar als ik videobanden keek van een paar jaar daarvoor dan zagen ze er beter uit dan de nieuwe videobanden.

Je raakt snel gewend aan de mooie kwaliteit van Blu-ray. Als ik een blu-ray heb gekeken en daarna meteen een dvd dan lijkt het soms wel of ik weer naar VHS kwaliteit zit te kijken.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 23 aug 2010 14:00

Misschien maar goed dat ik dan nog nooit een Blu-Ray heb gekeken :)

En de truc met die stickers is om ze er zo snel mogelijk af te trekken. Hoe langzamer, hoe beter ze blijven plakken. Ik weet het klinkt vaag, maar dat is mijn ervaring :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 aug 2010 14:04

Als ik ze er te snel vanaf haal, dan trek ik de sticker kapot, waardoor ik daarna uren aan t prutsen ben om die laatste witte resten er af te krijgen... Zijn die movieminutes stickers toch een heel stuk makkelijker te verwijderen.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 23 aug 2010 14:14

Rich Art schreef:Als ik ze er te snel vanaf haal, dan trek ik de sticker kapot, waardoor ik daarna uren aan t prutsen ben om die laatste witte resten er af te krijgen... Zijn die movieminutes stickers toch een heel stuk makkelijker te verwijderen.
Dat probleem heb ik juist altijd als ik ze er te langzaam af haal. Als ik ze er snel af trek dan blijft er soms aan het hoekje iets wits plakken :) maar de schade blijft dan vrij beperkt. En bovendien heb ik een boodschappentas vol lege dvd hoesjes van mijn zwager gekregen dus ik gooi nog wel eens een hoesje weg omdat een sticker moeilijk heeft gedaan.
Die van movieminutes zitten dan weer onder het hoesje waardoor je heel dat A4tje eruit moet halen, wel logisch aangezien men ze anders allemaal van de hoesjes af zou trekken, maar toch vrij lastig soms :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 aug 2010 14:21

Maar die gaan er in ieder geval zo af, zonder zooi achter te laten... Dat met dat wisselen van hoesjes doe ik ook wel eens. Als ik een slechte film in de collectie heb, dan wordt dat hoesje als eerste gebruikt voor een betere film. :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 aug 2010 14:27

Daarbij kwamen die 1 euro dvd's nog wel eens van nut. Gewoon de hoesjes omwisselen. :) Want wat namelijk vervelend is, is dat je nergens nieuwe hoesjes kan kopen. Het zijn altijd die lelijke flutgoedkope hoesjes die niet identiek zijn aan de echte. Maar ik heb verder weinig problemen met die stickers. 2 jaar geleden 1 keer gehad voor de rest nooit. Laatst wel met een cd.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 aug 2010 14:28

Rich Art schreef:Maar die gaan er in ieder geval zo af, zonder zooi achter te laten... Dat met dat wisselen van hoesjes doe ik ook wel eens. Als ik een slechte film in de collectie heb, dan wordt dat hoesje als eerste gebruikt voor een betere film. :)
Ja precies. :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 23 aug 2010 14:53

Stickertje vanuit 1 hoek trekken, en dan heeeeeeel rustig! :Y

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 23 aug 2010 14:58

Er zit wel verschil in die stickers... geloof dat die van Universal (die gele) er redelijk makkelijk afgaat... die andere daarentegen! :x

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 23 aug 2010 15:06

Die stickers zijn idd erg kut. Maar de kwaliteit van de doosjes die je erbij krijgt is helemaal terreur. Precies waar de dvd zit hebben ze een zooi plastic eruit gedrukt. Welke idioot verzint dat? Zogenaamd goed voor het milieu, minder plastic en shit. Laat ze maar bezuinigen op het aantal stickers dat ze erop drukken, niet op het doosje. Hieronder nog ff wat pics ter verduidelijking :D

Afbeelding

Afbeelding

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 aug 2010 15:11

Soms trek je ze er makkelijk af andere keren is het onmogelijk.

Een fles terpentine en dan een beetje op een servetje en deppen, kort in laten weten en dan rustig verwijderen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 23 aug 2010 15:50

Das een behoorlijk Hangover zo'n doosje Duikboot :wink:

Plaats reactie