Blu-ray/DVD-irritaties

Plaats reactie
Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: WB DVD Irritaties

Bericht door Duikboot » 23 aug 2010 15:53

Het kan inderdaad vrij gemakkelijk,die stickers eraf halen. Maar ik vind dat zoiets toch niet de bedoeling kan zijn. Dat je met terpentine de stickers er vanaf moet zien te krijgen. Ze kunnen tegenwoordig van alles, maar een fatsoenlijk stickertje die er ook soepel weer af gaat, dat schijnt nog steeds vrij moeilijk te zijn :-?

En idd Axeqlusive :D Die vind ik echt waardeloos. Ding is zo slap als het maar kan. Kan in principe net z'n eigen gewicht aan. DVD zit er dan weer muurvast in op de een of andere manier. Als je er een ruk aan geeft dan trek je zowat 't hele doosje aan gort. Echt bagger die dingen...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: WB DVD IRRITATIES

Bericht door patrob » 23 aug 2010 15:56

De techniek voor goed verwijderbare stickers is al lang en breed beschikbaar. Het kost alleen een cent per sticker extra en dat willen sommige bedrijven er niet voor betalen denk ik.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 23 aug 2010 15:58

Ik ben wel bereid om die ene cent dan meer te betalen, als die stickers er dan wel soepel af gaan :D

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 23 aug 2010 16:01

Ik snap de maatschappijen hier ook niet in hoor, en dan heb ik het over de filmmaatschappijen en in het al genoemde voorbeelden maar ook de muziekmaatschappijen.

Ik heb namelijk één van de eerste dvd spelers van Sony, en die gebruik ik ook als cd speler. Echter... alle cd's waarop het OpenDisc systeem staat speelt hij gewoonweg niet, dan krijg ik een foutmelding. En daar koop je dan een originele voor. Ik heb op die cd's dan ook een gebrande versie liggen die ik wel gewoon zonder problemen kan afspelen. Slaat toch nergens op?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 23 aug 2010 16:16

Kan de topic titel niet aangepast worden naar dvd irritaties en dan zonder hoofdletters...

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Re: DVD-irritaties

Bericht door BennyBlanco » 23 aug 2010 20:08

Ik denk dat zo'n reclameblokje voor de film in hoge kwaliteit nog wel past op een DVD, maar de hele film zal niet gaan. Vandaar ook de komst van de Blu-ray. :) Ik heb me er in ieder geval nooit aan geërgerd. Als je eenmaal een paar blu-ray titels hebt gezien, dan valt je de mindere kwaliteit van DVD pas op.
Zou best wel kunnen. De videoband leek in de tijd dat de dvd in opkomst was ook steeds slechter van kwaliteit te worden. Toen dacht ik ook dat het kwam door de mooie kwaliteit van de dvd, maar als ik videobanden keek van een paar jaar daarvoor dan zagen ze er beter uit dan de nieuwe videobanden.

Je raakt snel gewend aan de mooie kwaliteit van Blu-ray. Als ik een blu-ray heb gekeken en daarna meteen een dvd dan lijkt het soms wel of ik weer naar VHS kwaliteit zit te kijken.
@rich art en nicole,

Ik begrijp wat jullie schrijven, maar dit is niet wat ik bedoel.
Het verschil tussen dvd en blu-ray begrijp ik, ook technisch. ;)

Maar dit is promotie voor blu-ray op een negatieve manier, zo heb ik laatst RED HEAT met arnie op DVD gekeken.
Een redelijk oude film en uitgave (ook geen superbit), het beeld is gewoon strak en geen blokkerige textures bijv in kapsels van de spelers en vooral ronde voorwerpen.

Dus heb ik laatst The Departed opgezet en zoals ik al zei was het filmpje voor blu-ray gewoon strak maar de hoofdfilm zelf is echt blokkerig en het lijkt net of het illegale kopie is ofzo en dat is ook met Yes man en The Hangover.
Is gewoon niet om aan te zien....WTF!!!!
Dus je word een beetje gedwongen op deze manier om blu-ray te kopen.
JAMMER!!!!!!!!!!!!!!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 23 aug 2010 23:52

BennyBlanco schreef: Dus heb ik laatst The Departed opgezet en zoals ik al zei was het filmpje voor blu-ray gewoon strak maar de hoofdfilm zelf is echt blokkerig en het lijkt net of het illegale kopie is ofzo en dat is ook met Yes man en The Hangover.
Is gewoon niet om aan te zien....WTF!!!!
Dus je word een beetje gedwongen op deze manier om blu-ray te kopen.
JAMMER!!!!!!!!!!!!!!
Begreep eerst niet precies wat je bedoelde maar nu wel, als ze expres kwaliteit vermindering hebben doorgevoerd dan zou dat echt te smerig voor woorden zijn. Ikzelf heb het nog niet meegemaakt, heb The Departed op dvd maar daar zit nog geen blu ray reclame in, beeld was overigens goed tot zeer goed voor een dvd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 24 aug 2010 07:44

PascalE schreef:Begreep eerst niet precies wat je bedoelde maar nu wel, als ze expres kwaliteit vermindering hebben doorgevoerd dan zou dat echt te smerig voor woorden zijn. Ikzelf heb het nog niet meegemaakt, heb The Departed op dvd maar daar zit nog geen blu ray reclame in, beeld was overigens goed tot zeer goed voor een dvd.
Misschien is dat dan het voordeel van dingen gelijk kopen als ze uitkomen.
Ik had bijvoorbeeld nog geen sticker op mijn hoesje bij The Hangover :Z

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 24 aug 2010 15:24

Het nadeel van dingen meteen kopen als ze uit zijn is dat je meteen de hoofdprijs betaald. Dat is echt de grootste reden dat ik nog wel even wacht met de meeste films. Na een (half) jaartje is er tegenwoordig wel een prijsverschil van bijna de helft...

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 24 aug 2010 15:29

Duikboot schreef:Het nadeel van dingen meteen kopen als ze uit zijn is dat je meteen de hoofdprijs betaald. Dat is echt de grootste reden dat ik nog wel even wacht met de meeste films. Na een (half) jaartje is er tegenwoordig wel een prijsverschil van bijna de helft...
True!
Ik wacht meestal ook even tot de 3 voor 25 actie, o.i.d.!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 24 aug 2010 15:43

Overigens zijn ze bij bijvoorbeeld de MM vaak relatief goedkoop als ze net uit zijn. 12 tot 15 ipv 15 tot 20.

Dus als je een nieuwe film echt echt heel graag wilt gewoon even checken daar. Ik ga binnenkort toch Kick-ass meteen aanschaffen aangezien ik die film heel graag wil hebben. Ik zag dat hij bij de Frs 15 wordt, dus als het een beetje meezit is hij 12 bij de MM.

Maar ik weet dat ik vroeger nog 25! euro betaalde voor bijvoorbeeld x-men the last stand en potc 2 en 3 toen ze net uit waren. Dat doe ik echt niet meer. :8

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 24 aug 2010 15:51

De MM heeft idd met de nieuwere films dikwijls een leuke actie. Maar die is voor mij meestal niet dusdanig interessant dat ik er 30 km voor ga rijden of de trein pak o.i.d.

Echter voor de mensen die er in de buurt wonen niet verkeerd natuurlijk :D

Ook maar even OT: Ook irritant is die Brein bagger die je niet door kan spoelen of kan skippen. Betaal je voor een origineel product en dan word je doodgegooid met die shit :S (volgens mij heb ik dit trouwens al wel vaker zitten verkondigen maargoed :P)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 24 aug 2010 16:17

Ach, ik heb gratis OV en ik kom langs Alexandrium als ik van de TU naar huis ga. Maar uberhaupt is de MM Alexandrium slechts 25 min vanaf mijn huis (10 min fiets + 10 min trein+ 5 min lopen en overstap). Dat heb ik er wel voor over voor een goedkopere dvd.:8 Bovendien is er een hoop dvd-keus.

Van Die voorstukjes heb ik weinig last. Ik doe gewoon de dvd erin en dan ga ik ondertussen nog even het een en ander doen. (wc, drinken halen, opruimen, even het internet op, enz.)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 24 aug 2010 17:37

Duikboot schreef:: Ook irritant is die Brein bagger die je niet door kan spoelen of kan skippen. Betaal je voor een origineel product en dan word je doodgegooid met die shit :S (volgens mij heb ik dit trouwens al wel vaker zitten verkondigen maargoed :P)
Daar heb ik ook een gottsgruwelijke schurft aan ! Dat en die Kijkwijzer met zijn belerende en betuttelende bullshit !

Het zou al best zijn als je via Menu naar het Menu zou kunnen springen of - zoals je zegt - kon skippen/spoelen.
Maar, nee hoor, je zult heel die tyfusherrie en Normen&Waarden ellende moeten aanhoren en -zien.

Uit protest koop ik ook al jaren niets meer en download en kopieer ik alles waar ik mijn celluloidbegerige handen op kan leggen ! (Dat is overigens helemaal niet waar maar is wel leuk om te zeggen...) ;-)

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 24 aug 2010 18:25

Ik ben dan ook een groot voorstander van vanilla-edities, legaal of niet. DVD de dvd-speler in en hopatsee: de film begint zonder geneuzel van Brein of de FBI. :+ En een menu? Who cares.

Plaats reactie