Blu-ray/DVD-irritaties

Plaats reactie
Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: DVD-irritaties

Bericht door Duikboot » 24 aug 2010 18:43

Dr. Strangelove schreef:Daar heb ik ook een gottsgruwelijke schurft aan ! Dat en die Kijkwijzer met zijn belerende en betuttelende bullshit !

Het zou al best zijn als je via Menu naar het Menu zou kunnen springen of - zoals je zegt - kon skippen/spoelen.
Maar, nee hoor, je zult heel die tyfusherrie en Normen&Waarden ellende moeten aanhoren en -zien.

Uit protest koop ik ook al jaren niets meer en download en kopieer ik alles waar ik mijn celluloidbegerige handen op kan leggen ! (Dat is overigens helemaal niet waar maar is wel leuk om te zeggen...) ;-)
Amen! Ik had het niet beter kunnen zeggen :D

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 24 aug 2010 18:50

Bukowski schreef:Ik ben dan ook een groot voorstander van vanilla-edities, legaal of niet. DVD de dvd-speler in en hopatsee: de film begint zonder geneuzel van Brein of de FBI. :+ En een menu? Who cares.
Veel blu rays kennen dit principe, je kan dan tijdens de film een popup menu oproepen voor toegang tot extra's/ondertiteling/geluid etc.
Neemt niet weg dat er ook bij de blu rays films uitkomen met een hoop bullshit die je niet kan skippen, maar wel minder als bij dvd's heb ik het gevoel.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 24 aug 2010 19:11

Da's goed om te horen. Weer een argument - naast de kwaliteit - om over te stappen. Bovendien een argument waar mijn vrouw wel gevoelig voor zal zijn aangezien zij zich nog meer ergert dan ik aan die idiote waarschuwingen en soms zelfs een shitload aan unskippable trailers.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 aug 2010 19:39

Vast al eens eerder hier langsgekomen, maar dekt de lading vrij goed:

Afbeelding

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 25 aug 2010 07:29

Het vervelendst is nog het volume van het filmpje van Brein. Dat staat altijd heel wat harder dan dat van de film...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 aug 2010 08:35

Zo'n brein filmpje is idd irritant, maar ik vind het ook irritant als je daarna niet gelijk naar het menu kan gaan, maar eerst nog 4 trailers moet door skippen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 25 aug 2010 08:39

Ach, die moest je bij de videoband ook doorspoelen...

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 25 aug 2010 08:45

Ik zie sowieso steeds minder dvd's waarbij je de trailers niet kan 'doorskippen' maar ik vind wel dat ze het mogelijk moeten maken dat je gelijk naar het menu kan gaan.

Bij de dvd's van The X-Files serie is het pas verschrikkelijk, want daarbij krijg je eerst in 30 verschillende talen een bericht te zien dat je de dvd's niet mag kopiëren. Wat je ook niet kan doorzetten, zeer irritant!!!

Waarom worden de eerlijke hardwerkende filmliefhebbers die van hun zuur verdiende geld originele dvd's kopen op zo'n manier gestraft? Het leven is soms niet eerlijk... :)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 25 aug 2010 08:48

Ik vind het irritant, als de film uit zichzelf begint, zonder dat ik eerst "play movie" heb geselecteerd. Dan ga je nog even naar het toilet, of wat te drinken pakken en dan hoor je in de huiskamer die begintune alweer. }:

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 25 aug 2010 08:51

Damnit... ik post echt precies tegelijk met Patrob en mijn post wordt gewoon genegeerd, zal er zo eens een opmerking over maken in het feedback topic. Is raar!

Ik zei dat iets als dat er gewoonweg teveel belangstellenden zijn, misschien moeten wij ook maar eens een instantie oprichten en dan 15 sec. voor iedere dvd met een één of andere blabla- waarschuwing. We lopen geheid binnen!

Maar alles is gewoon te danken aan Amerika. Alles waar een rechtzaak voor kan komen moet uitgebannen worden. Denk aan de melding dat meningen geuit van medewerkers van een film niet zozeer de mening is van de filmmaatschappij. Gewoon om gezeik en eventuele rechtzaken te voorkomen. Maar... irritant is het wel!

Soort klaagmuur dit :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 aug 2010 13:12

patrob schreef:Ik vind het irritant, als de film uit zichzelf begint, zonder dat ik eerst "play movie" heb geselecteerd. Dan ga je nog even naar het toilet, of wat te drinken pakken en dan hoor je in de huiskamer die begintune alweer. }:
Mee eens. Alsof dat ding niet even het geduld op kan brengen. :N

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 aug 2010 14:40

timdekw schreef:Ik zie sowieso steeds minder dvd's waarbij je de trailers niet kan 'doorskippen' maar ik vind wel dat ze het mogelijk moeten maken dat je gelijk naar het menu kan gaan.
Toevallig pas nog gezien The Road op Blu-ray had dat.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 aug 2010 14:46

Tja, Blu-ray hé. Wie zei er ook al weer iets over negatieve reclame voor dvd's? :8

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 27 aug 2010 08:07

Gister de dvd van Carlito's Way gekeken en ik kreeg eerst een taalmenu, vervolgens Brein, maar die kon ik gelijk doordrukken en toen kwam meteen het hoofdmenu tevoorschijn. Zo hoort het nou!!! :)

Muzzie
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Muzzie » 27 aug 2010 21:31

Als je bij het taalkeuzemenu 'English' kiest, krijg je in sommige gevallen geen Breinfilmpje, is mijn ervaring.

Plaats reactie