Blu-ray/DVD-irritaties

Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: DVD-irritaties

Bericht door Vleeshaak » 28 aug 2010 18:43

Ik erger me rot aan die brein filmpjes. Vooral de "dit is de filwereld" of "hey een bezoeker, mag ik daar voor een applaus". Flikker een heel end op en laat me zonder dat geneuzel gewoon de film zien. Dat kijkwijzer riedeltje hangt me ook men reed uit. Ja, ik weet al dat de film is geadvisseerd voor een bepaalde leeftijd. staat op de hoes. en buiten dat: ik ben 28, ik heb geen kinderen, dus het interesseert me geen hol wat voor leeftijd ze er op plakken. Het unskipbare "foei je mag niet kopieren in 6721 talen die ik vaak niet eens kan uitspreken is ook hoog irritant. Ik lees die teksten nooit en al zou ik ze willen lezen: Ik spreek geen italiaans, sloveens, chinees, magyar, arabisch, tikietoekistans en weet ik het allemaal. Dat THX of Dolby ook nog even moet melden dat zij iets met het geluid te maken hebben had, als het me ook maar een hol had geboeid, ook gewoon op de hoes kunnen lezen. En dat THX geluid klinkt trouwens als een varken dat geslacht wordt door een kat die net op dat moment wordt gevild door een gillende keukenmeid die ook nog eens een krijzende baby begokeld met pannen en glazen flessen.
Regisseurs intro's op DVD's zijn trouwens ook van die bullshit. Vol trots verteld zo'n gast dat er allemaal puike extra's op het schijfje staan en dat hij zo trots is op deze director's cut met maar liefst 45 seconden aan extra materiaal waardoor de hele film een levensveranderende ervaring is geworden.
Van die geanimeerde menu's die eerst 30 seconden een onskipbaar stukje "kijk ons eens een übervetmenu hebben" filmpje laten zien die je niet kan skippen zijn ook zoiets tenenkrommends. Stop dat pateserige gedoe gewoon ouderwets in je hol en laat gewoon meteen de play optie zien. Verder heb ik ook het land aan trailers die meteen beginnen te spelen en niet te skippen zijn. Zeker als je die films al hebt of al kent en niet wil zien. En het stemmetje "Now on Disney DVD or Blu-Ray" is zo ontzettend arrogant. alsof zij de mediums hebben uitgevonden. En daarna de melding dat sommige films mogelijk niet overal beschikbaar zijn. Zoek dat dan eerst even uit, voordat je mensen mogelijk blij maakt met een dode mus.

Ik vraag me soms echt af waarom ik niet gewoon download.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 aug 2010 19:19

..zo een ja, vooral die dit is de filmwereld is gewoon verschrikkelijk met een stel achterlijke studenten ..belachelijk dat dat op een product komt te staan wat je gekocht hebt..je hébt dat ding toch gekocht waarom moeten ze er dan nog een keer een extra reclamespot opgooien tegen piraterij is mij een raadsel.

Wat mij nog meer ergert is dat er op sommige blu-rays geen Nl ondertiteling bij zit, maar wel Spaanse en Deense?..kan iemand mij dat uitleggen?..of is er geen ruimte meer op de blu-ray disk..ik dacht dat elke titel die in Europa uitkwam gewoon ook alle europese talen moet ondersteunen..zo moeilijk is dat toch niet, ik bedoel die dingen zijn al duur genoeg, zelfs voor een copy.
Laatst gewijzigd door emperor op 28 aug 2010 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 28 aug 2010 19:23

En deze is nog leugenachtig ook. 'Downloaden is diefstal, diefstal is strafbaar'. Films en muziek downloaden mag gewoon.(uploaden en downloads kopieren, dat mag dan weer niet)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 aug 2010 19:25

..diefstal ja..als ik een appel steel bij de groenteboer of een auto bij de autohandel mist die er echt eentje, als ik een copie maak van mijn blu-ray ongeacht wat ik ermee doe, kan ik dat niet echt stelen noemen.
trouwens piraterij is nog mileu-vriendelijk ook, je hebt immers maar 1 origineel en productieproces nodig voor een paar duizend downloaders ipv een winkel vol met dezelfde dvd's in dezelfde verpakking. :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 aug 2010 07:32

emperor schreef:...belachelijk dat dat op een product komt te staan wat je gekocht hebt..je hébt dat ding toch gekocht waarom moeten ze er dan nog een keer een extra reclamespot opgooien tegen piraterij is mij een raadsel.
Als je de DVD 1 op 1 kopieert, dan staat ook dat filmpje er op. Het gaat dan ook meer om het zilveren zegeltje wat op de hoes zit. Als die er niet op zit, dan heb je uiteraard een illegale versie in handen. Heb ook het idee dat die filmpjes niet zo zeer zijn voor mensen die downloaden, maar voor mensen die hun DVD kopen bij Sjaak's Film Shop en denken een origineel exemplaar in handen te hebben.
Het gaat dus niet zozeer om het downloaden (want das dan weer vreemd genoeg legaal), maar om het illegaal kopiëren van originele producten.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 30 aug 2010 08:09

Rich Art schreef:Het gaat dus niet zozeer om het downloaden (want das dan weer vreemd genoeg legaal), maar om het illegaal kopiëren van originele producten.
Zo vreemd is dat niet dat is gewoon een maas in de wet.

Iedereen kan doof, blind en op klompen aanvoelen dat downloaden van een film niet de bedoeling is van de filmmaker.
Net zoals dat niet de bedoeling is ingeval van het downloaden van muziek, software, ebooks enz.

Wat achterloopt is de wetgeving en de mogelijkheden om e.e.a. daadwerkelijk in een levensvatbaar en beheersbaar normaal economisch verkoopmodel te versleutelen.

Vroeger kon je een (licht inferieur) kopietje maken van een l.p. (langspeelplaat) op een m.c. (muziekcassette).
Tegenwoordig download je in een belachelijk korte tijd een 1 op 1 kopie van dvd of blu-ray en brandt je die met een paar muiskliks tot een perfect digitale kopie op schijf.
You can't beat that !

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 aug 2010 08:12

Dr. Strangelove schreef:Zo vreemd is dat niet dat is gewoon een maas in de wet.
Het is gewoon vreemd dat dat nog nooit is aangepakt...

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 30 aug 2010 08:16

Dus ookal download ik vandaag nog 500 films. Niemand die mij iets kan maken? :}

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 aug 2010 08:20

Helaas niet nee... Alleen degene die ze aanbied is schuldig.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 30 aug 2010 08:22

Maar als ik hem via uTorrent download, bied ik hem tegelijkertijd ook aan? Is dit via nieuwsgroepen ook het geval of?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 30 aug 2010 09:47

Ja, met uTorrent load je ook up als je dat niet uitzet.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 30 aug 2010 10:03

emperor schreef:..diefstal ja..als ik een appel steel bij de groenteboer of een auto bij de autohandel mist die er echt eentje, als ik een copie maak van mijn blu-ray ongeacht wat ik ermee doe, kan ik dat niet echt stelen noemen.
Dat is inderdaad een correcte analyse. In België is diefstal het bedrieglijk wegnemen van andermans zaak, wat bij downloaden, kopiëren etc. niet het geval is. Het kan vallen onder andere misdrijven, maar zeker niet onder diefstal.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 aug 2010 18:45

..misschien is dat wel het grote gewin of voor sommige juist het gemis van het digitale tijdperk..maar er is als ik het goed heb is er ooit een heffing in het leven geroepen op lege media om de artiest te compenseren..dus m.a.w. je betaalt al voor je download omdat het ook ergens op een lege media gesaved/gebrand moet worden.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 31 aug 2010 13:30

emperor schreef:..misschien is dat wel het grote gewin of voor sommige juist het gemis van het digitale tijdperk..maar er is als ik het goed heb is er ooit een heffing in het leven geroepen op lege media om de artiest te compenseren..dus m.a.w. je betaalt al voor je download omdat het ook ergens op een lege media gesaved/gebrand moet worden.
Die heffing op lege cd/dvd-roms vind ik behoorlijk belachelijk. Ik gebruik ze om back ups te maken van men pc en van men schrijfsels en niet om kopieën te maken van cd's of films. Dus ik betaal heffing om men eigen werk op cd-rom te zetten. Blijft raar.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 31 aug 2010 13:33

Vleeshaak schreef:Die heffing op lege cd/dvd-roms vind ik behoorlijk belachelijk. Ik gebruik ze om back ups te maken van men pc en van men schrijfsels en niet om kopieën te maken van cd's of films. Dus ik betaal heffing om men eigen werk op cd-rom te zetten. Blijft raar.
Als ze dan tenminste even je rekeningnummer vragen :P

Plaats reactie