Blu-ray/DVD-irritaties

Plaats reactie
Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: DVD-irritaties

Bericht door Duikboot » 31 aug 2010 15:41

Gewoon zo'n multimedia boxje aan je tv hangen en dan met externe schijven gaan werken. Voor een TeraByte schijfje betaal je tegenwoordig ook niet veel meer en kun je een stuk of 1000 films op kwijt (DivX dan). Is goedkoper dan losse dvdschijfjes kopen om te branden :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 okt 2010 16:23

Geen irritatie maar wel een opmerkelijke vondst. Op mijn dvd van 3X Tora! stond dat hij 110 min duurt. Maar in werkelijkheid duurde hij een half uur langer. O+ De eerste keer dat ik het meemaakte.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 29 okt 2010 20:58

Heb ik ook een keer gehad. Conversations with God zou 146 minuten duren, maar bleek uiteindelijk niet geheel toevallig 1 uur een 46 minuten te duren. Niet echt een irritatie nee, maar wel storend als je een beetje moet plannen. :)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 30 okt 2010 16:13

Heb ik hier met Pulp Fiction. Staat 97 min of zoiets op de cover, maar er komt nog wel bijna een uur bij :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 okt 2010 18:01

Duikboot schreef:Heb ik hier met Pulp Fiction. Staat 97 min of zoiets op de cover, maar er komt nog wel bijna een uur bij :P
Da's zeker die übergoedkope RCV-uitgave? Het valt me eigenlijk nog mee dat ze in hun bezuinigingsdrang de film niet hebben ingekort...

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 31 okt 2010 16:32

Dunno, staat hier al jaren in de kast. Pa gekregen voor z'n verjaardag een vrij lange tijd geleden. Maar ik zal wel even spieken op de cover. Kijken of het inderdaad een RCV uitgave is.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 nov 2010 22:01

Ik las deze review bij de 3-disc extended collecters editie van Avatar:
De film is een topper, alleen de afspeelbaarheid van deze 3 blurays is 3x niks op mijn Sony Bravia BDV-E370. Enorm lange laadtijd en vooral bij extra's is dat eigenlijk niet te doen. Deze zijn zo talrijk, dat je er na 1x erg lang wachten er al de brui aangeeft.
Erg jammer. Schijnt te maken te hebben met een nieuwe vorm van kopieerbeveiliging.

Dat is toch wel bizar. :-?

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 29 nov 2010 16:27

Ik heb het één keer meegemaakt dat mijn cheap-ass b merk blu-ray speler een bepaalde schijf een stuk sneller laadde dan mijn nieuwe LG. Toch wel vreemd ja, het zou niet zo mogen zijn dat die kopieerbeveiliging invloed heeft op de afspeelbaarheid van je schijven...

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 29 nov 2010 17:45

Aston schreef:Ik las deze review bij de 3-disc extended collecters editie van Avatar:
De film is een topper, alleen de afspeelbaarheid van deze 3 blurays is 3x niks op mijn Sony Bravia BDV-E370. Enorm lange laadtijd en vooral bij extra's is dat eigenlijk niet te doen. Deze zijn zo talrijk, dat je er na 1x erg lang wachten er al de brui aangeeft.
Erg jammer. Schijnt te maken te hebben met een nieuwe vorm van kopieerbeveiliging.

Dat is toch wel bizar. :-?
Al extreem veel mensen hebben daarover geklaagd. Ik wou mij een blu-ray speler aanschaffen, maar dergelijke berichten jagen mij toch wel schrik aan.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 nov 2010 17:54

Silenzio schreef: Al extreem veel mensen hebben daarover geklaagd. Ik wou mij een blu-ray speler aanschaffen, maar dergelijke berichten jagen mij toch wel schrik aan.
De laadtijden verschillen zowel per speler als per blu-ray. Oudere spelers hebben (vaak) langere laadtijden. Sommige uitgaves hebben sowieso een bovengemiddelde laadtijd. Van alle titels die ik op blu-ray heb (zo'n 20 geloof ik) heb ik nergens echt grote last ondervonden, ik denk eerder dat Avatar een extreme uitzondering is.

Sowieso is het raadzaam om wat fatsoenlijke reviews over de verschillende spelers op te zoeken.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 29 nov 2010 19:23

Ik heb vooral het gevoel dat Avatar problemen geeft bij Sony spelers.

Ik heb wat rondgeneusd en prijs/kwaliteit lijk de Panasonic DMP-BD45EB-K Blu-Ray Disc Player me een goede keus, tenzij iemand een andere suggest zou hebben. :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 nov 2010 21:50

Mijn ouders hebben geloof ik de Panasonic BD-35 (of de 55). En die bevalt ze (en mij) goed, laadtijden zijn langer dan dvd's maar in de meeste gevallen goed te doen. Ikzelf gebruik de PS3 en die doet het op blu-ray gebied ook prima.

Panasonic doet het altijd goed op de blu-ray speler (en tv) markt. Sony en LG lijken goede alternatieven, die eerste is vaak net wat te duur gezien de functies en die tweede heeft soms net weer te weinig functies. Ik zou ook kritisch kijken naar wát je nu daadwerkelijk nodig hebt en waar je waarde aan hecht. Zo heeft de een wel mix naar PCM nodig terwijl de ander met bitstream vooruit kan. De een wil analoog HD geluid en de ander heeft een HD reciever.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 29 nov 2010 22:15

PascalE schreef:Mijn ouders hebben geloof ik de Panasonic BD-35 (of de 55). En die bevalt ze (en mij) goed, laadtijden zijn langer dan dvd's maar in de meeste gevallen goed te doen. Ikzelf gebruik de PS3 en die doet het op blu-ray gebied ook prima.

Panasonic doet het altijd goed op de blu-ray speler (en tv) markt. Sony en LG lijken goede alternatieven, die eerste is vaak net wat te duur gezien de functies en die tweede heeft soms net weer te weinig functies. Ik zou ook kritisch kijken naar wát je nu daadwerkelijk nodig hebt en waar je waarde aan hecht. Zo heeft de een wel mix naar PCM nodig terwijl de ander met bitstream vooruit kan. De een wil analoog HD geluid en de ander heeft een HD reciever.
Super, bedankt! Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n techneut, maar ik heb een Panasonic tv waar ik tevreden over was, dus begon ik eerst maar te neuzen in Panasonic blu-ray players. Mijn dvd-spelers waren altijd afkomstig van b-merken, maar voor een blu-ray speler had ik toch graag een a-merk.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 nov 2010 23:11

Ach, neem gewoon het goedkoopste a-merk model wat je kunt vinden. Het is allemaal prima hoor. LG is toruwens weer een gevalletje apart. Niet helemaal a-merk maar ook geen b-merk.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 30 nov 2010 10:59

Aston schreef:Ach, neem gewoon het goedkoopste a-merk model wat je kunt vinden. Het is allemaal prima hoor. LG is toruwens weer een gevalletje apart. Niet helemaal a-merk maar ook geen b-merk.
Dat is ook een beetje mijn visie, ik ga er sowieso geen honderden euros aan hangen.

Plaats reactie