Blu-ray/DVD-irritaties

Plaats reactie
Decepticon
Filmster
Filmster

Re: DVD-irritaties

Bericht door Decepticon » 21 sep 2011 21:58

bobocad schreef:Dan heb je een andere PS3 dan ik. Het gaat voornamelijk om Disney en Fox. Al die menu rotzooi en BD-Java bende wordt ingelezen, en dat kost tijd. Regelmatig maak ik mijn BD-cache ook leeg. Ik denk dat allerlei factoren mee kunnen spelen.
Ik heb het 1e model met 60gb, maar dat mag toch niks uitmaken, want eens in de zoveel tijd heb je weer een update van de software, als je bv. een nieuwe game koopt.
Maar zoals gezegd, ik gebruik de PS3 al een jaar niet meer voor films, dus het kan best zijn dat het nu anders is en langer duurt. Ik heb een losse blu-ray speler gekocht, want de DTS-HD Master Audio en Dolby True-HD logo's branden niet op de receiver als je blu-ray's op de PS3 kijkt. En ik wil natuurlijk wel, als ik allemaal nieuw spul koop dat ik het geluid 100% goed voor elkaar heb en dan MOETEN alle logo's natuurlijk wel branden op de receiver. Mijn Panasonic blu-ray speler laadt wel snel.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 22 sep 2011 12:13

Je hebt idd een andere (lees:oudere) PS3. Gelukkig kan mijn PS3 wel DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD geven d.m.v. bitstream. Begrijpelijk dat je dan een Pana Blu-ray speler hebt gekocht. En ja Pana BR spelers zijn behoorlijk snel.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 22 sep 2011 14:17

bobocad schreef:Je hebt idd een andere (lees:oudere) PS3. Gelukkig kan mijn PS3 wel DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD geven d.m.v. bitstream. Begrijpelijk dat je dan een Pana Blu-ray speler hebt gekocht. En ja Pana BR spelers zijn behoorlijk snel.
Dat kan mijn PS3 ook wel, heb hem ook op bitstream staan en heb ook wel geluid, zowel via bitstream als PCM wel. Het verschil is volgens mij ook (haast) niet te horen, toen ik dat vorig jaar testte. Maar vreemd genoeg branden de logo's niet op de receiver en dat wil ik als liefhebber natuurrlijk wel. Heb dat toen gegoogled en je leest het overal en als de logo's niet branden, is het imo ook geen DTS-HD en Dolby TrueHd :8
Dus heb ik maar een losse BD speler gekocht, de PS3 verbruikt ook meer stroom en (mijn PS3) maakt best wel veel 'lawaai' tijdens het afspelen, niet echt storend, maar tijdens stille scenes hoor je die ventilator wel blazen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 sep 2011 17:59

Een BR speler kopen omdat er een paar lampjes niet branden O+ . Anyway bij de Slim versie wordt wel alles correct weergegeven.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 22 sep 2011 19:34

Decepticon schreef:
bobocad schreef:Je hebt idd een andere (lees:oudere) PS3. Gelukkig kan mijn PS3 wel DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD geven d.m.v. bitstream. Begrijpelijk dat je dan een Pana Blu-ray speler hebt gekocht. En ja Pana BR spelers zijn behoorlijk snel.
Dat kan mijn PS3 ook wel, heb hem ook op bitstream staan en heb ook wel geluid, zowel via bitstream als PCM wel. Het verschil is volgens mij ook (haast) niet te horen, toen ik dat vorig jaar testte. Maar vreemd genoeg branden de logo's niet op de receiver en dat wil ik als liefhebber natuurrlijk wel. Heb dat toen gegoogled en je leest het overal en als de logo's niet branden, is het imo ook geen DTS-HD en Dolby TrueHd :8
Voor alle duidelijkheid jouw 60 GB (CECHCxx) model kan geen DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD signalen via bitstream doorgeven. Dat is zelfs onmogelijk! Dat is de reden waarom je lampjes niet branden, want je krijgt geen DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD signaal door. Wat jouw oude 60GB doet met een DTS-HD Master Audio (als je via bitstream wilt gaan doorgeven) dan geeft de PS3 alleen de DTS core stream (full bitrate van 1509.75 kbit/s) door naar jouw receiver. Geld ook voor Dolby THD die wordt ook gedownmixd naar DD 5.1 met max bitrate van 640 kbit/s. Wil je lossless horen dan zal je LPCM moeten gaan gebruiken. Helaas is dan de PS3 de decoder en gebruik je alleen de DAC's van je receiver.

D.m.v hardware aanpassing van het moederbord kan de PS3 Slim (vanaf model CECH-20xxA en hoger) wel het volledige DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD signaal via bitstream doorgeven. Maar dat wel duidelijk met antwoord van PascalE.
PascalE schreef:Een BR speler kopen omdat er een paar lampjes niet branden O+ .
Eigenlijk zit het zo. BR = HD beeld en HD geluid. Decepticon wilt dus geen lossy geluid horen, maar volledig lossless. Tja er zit waarschijnlijk wel een verschil tussen een bitrate van 1509.75 kbit/s en een max bitrate van 24.5 Mbit/s. Of je hoort is vraag 2 :wink:

Weet je ook dan ook zo cru is. Sommige, met name wat oudere BR's hebben nog steeds een DD 5.1 track.
Sterker nog ik heb een BR met alleen DD 2.0 geluid. Ach die film is van 1948.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 sep 2011 19:45

bobocad schreef: Eigenlijk zit het zo. BR = HD beeld en HD geluid. Decepticon wilt dus geen lossy geluid horen, maar volledig lossless. Tja er zit waarschijnlijk wel een verschil tussen een bitrate van 1509.75 kbit/s en een max bitrate van 24.5 Mbit/s. Of je hoort is vraag 2 :wink:

Weet je ook dan ook zo cru is. Sommige, met name wat oudere BR's hebben nog steeds een DD 5.1 track.
Sterker nog ik heb een BR met alleen DD 2.0 geluid. Ach die film is van 1948.
Volgens mij was bij alle PS3´s het geluid Lossless, alleen werd altijd PCM aangegeven op de receiver. Alleen een kwestie van een ander lampje dus, maar ik kan het mis hebben.

O en ik hoor het verschil tussen DTS (1.500 kb/s) en DTS-HD (5000 KB/s ofzo?) zeker.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 22 sep 2011 19:54

PascalE schreef: Volgens mij was bij alle PS3´s het geluid Lossless, alleen werd altijd PCM aangegeven op de receiver.
Moet je wel aangeven in je XMB hé, anders krijg je alsnog de core stream althans op oudere modellen. :P

Zoals ik al zei vanaf model CECH-20xxA is er volledig hardwarematige support voor Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio bitstreaming. De LCPM optie geld dus voor alle PS3's.
PascalE schreef:O en ik hoor het verschil tussen DTS (1.500 kb/s) en DTS-HD (5000 KB/s ofzo?) zeker.
Dat kan. Ik zeg het gewoon nuchter, omdat vele niet eens het verschil tussen een MP3 en een CD (LPCM) kunnen horen d.m.v. blinde testen. Ach het zal de gemiddelde consument wel een worst wezen. De meeste mensen zullen het niet het verschil weten, laat staan horen. Niet dat ik daarmee zit. Ben allang blij met al die prachtige DTS-HD MA tracks op diverse Fox BR's (o.a. Star Wars :+ )
Laatst gewijzigd door bobocad op 22 sep 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 22 sep 2011 19:57

Als je het verschil niet hoort tussen MP3 en lossless, dan heb je of een bagger audioset of je mist flink wat haartjes in je oren ;)

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 22 sep 2011 22:52

bobocad schreef:Voor alle duidelijkheid jouw 60 GB (CECHCxx) model kan geen DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD signalen via bitstream doorgeven. Dat is zelfs onmogelijk! Dat is de reden waarom je lampjes niet branden, want je krijgt geen DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD signaal door. Wat jouw oude 60GB doet met een DTS-HD Master Audio (als je via bitstream wilt gaan doorgeven) dan geeft de PS3 alleen de DTS core stream (full bitrate van 1509.75 kbit/s) door naar jouw receiver. Geld ook voor Dolby THD die wordt ook gedownmixd naar DD 5.1 met max bitrate van 640 kbit/s. Wil je lossless horen dan zal je LPCM moeten gaan gebruiken. Helaas is dan de PS3 de decoder en gebruik je alleen de DAC's van je receiver.

D.m.v hardware aanpassing van het moederbord kan de PS3 Slim (vanaf model CECH-20xxA en hoger) wel het volledige DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD signaal via bitstream doorgeven. Maar dat wel duidelijk met antwoord van PascalE.
PascalE schreef:Een BR speler kopen omdat er een paar lampjes niet branden O+ .
Eigenlijk zit het zo. BR = HD beeld en HD geluid. Decepticon wilt dus geen lossy geluid horen, maar volledig lossless. Tja er zit waarschijnlijk wel een verschil tussen een bitrate van 1509.75 kbit/s en een max bitrate van 24.5 Mbit/s. Of je hoort is vraag 2 :wink:
Jep, helemaal juist, dat bedoel ik dus. Ik wil het inderdaad volledig Lossless horen.
Ik was het btw eigenlijk niet tegengekomen dat de Slim wel alles doorgeeft. Maarja, ik ga uiteraard geen andere PS3 kopen, als ie het goed doet en een BR speler is een stuk goedkoper dan een nieuwe PS3.
Het verschil is te horen, maar wel minimaal. En de audio heb ik wel goed voor elkaar, heb vorig jaar een THX gecertificeerde Onkyo TX-SR608 gekocht met nieuwe Panasonic highspeed hdmi kabels.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 sep 2011 10:57

Het is vast al genoemd maar ik vind het toch echt irritant als je alleen Nederlandse ondertitels op een dvd/BR hebt. :x

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 25 sep 2011 14:54

Hoezo? Ik gooi er geen Engelse ondertiteling in ofzo :P Dan zet ik ze gewoon uit...

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 26 sep 2011 21:21

Aston schreef:Het is vast al genoemd maar ik vind het toch echt irritant als je alleen Nederlandse ondertitels op een dvd/BR hebt. :x
Hoezo is dat irritant Aston? Heb je buitenlandse vrienden, familie of vriendin? Want anders snap ik het niet. Ikzelf zet de ondertitels altijd uit.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 sep 2011 21:43

Ik heb altijd graag de ondertiteling aan. Soms doe ik Nederlands maar vaak ook Engels omdat het dan beter of precies klopt met wat er gezegd wordt en dat is fijner. Zonder doe ik ook een enkele keer maar dan mis ik wel eens iets doordat er niet duidelijk gesproken wordt.

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Re: Blu-ray/DVD-irritaties

Bericht door BennyBlanco » 23 mar 2012 13:37

Laatst bluray "children of men" opgezet, na eerst filmpjes van baf en brein(loos) begint het menu te spelen.
Laten ze natuurlijk het grootste verrassings gedeelte zien van de film. Dus mensen die de film nog niet hebben gezien, zien dat al van mijlenver aankomen. Das gewoon KUT met peren!!!

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Blu-ray/DVD-irritaties

Bericht door Aston » 23 mar 2012 15:39

:| , dat is inderdaad echt kut als ze dat doen. Ik zou de film bijna terugbrengen. Als ik beeld zie bij het menu probeer ik er niet naar te kijken maar dat is nog best een opgave als je iets moet aanklikken.

Plaats reactie