Kino DVD's en Blurays

Plaats reactie
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Kino DVD's en Blurays

Bericht door TheMajor » 18 dec 2010 11:48

Omdat er al een topic is over de Criterion Collection, mag een topic over Kino natuurlijk niet ontbreken.
Kino International was founded in 1977 as a theatrical distribution company specializing in classics and foreign language art films. The company began operation with a license to handle theatrical distribution of the Janus Collection, a library containing over 100 important European and Asian art films of the 40s, 50s and 60s.
Meer info over Kino: http://www.kino.com/about/

“Movies without Kino International would be like parks without trees or museums without paintings. Founded in 1977 and as relevant as ever, this irreplaceable distribution company keeps one eye on the past, maintaining a rich catalogue of cinema touchstones, and one on the future, acquiring and releasing the classics of tomorrow.”

Hier een aantal recente releases van Kino:

Winnebago Man
(2010, 85 min)
Afbeelding
DVD

Metropolis
(1927, 148 min)
Afbeelding
DVD+Bluray

Mademoiselle Chambon
(2009, 101 min)
Afbeelding
DVD+Bluray

Sherlock Jr. and Three Ages (Ultimate Edition)
(1923-1924, 108 min)
Afbeelding
DVD+Bluray

Who Is Harry Nilsson (And Why Is Everybody Talkin' About Him)?
(116 min)
Afbeelding
DVD

Barking Water
(2009, 78 min)
Afbeelding
DVD

Fantomas
(1913-14, 337 min)
Afbeelding
DVD

The Films of Nikita Mikhalkov
Afbeelding
DVD

Home
(2009, 97 min)
Afbeelding
DVD+Bluray

Nightmares in Red, White & Blue
(96 min)
Afbeelding
DVD

Camera Obscura
Filmster
Filmster

Re: Kino DVD's en Blurays

Bericht door Camera Obscura » 20 dec 2010 13:49

TheMajor schreef: “Movies without Kino International would be like parks without trees or museums without paintings. Founded in 1977 and as relevant as ever, this irreplaceable distribution company keeps one eye on the past, maintaining a rich catalogue of cinema touchstones, and one on the future, acquiring and releasing the classics of tomorrow.”
Van wanneer is die quote? Moet toch wel van een tijdje terug zijn..

Kino was vroeger vooral interessant, maar inmiddels zijn ze een beetje ingehaald door andere distributeurs, maar voor silents heeft Kino soms nog wel aardige uitgaves die nergens anders zijn uitgebracht, al is de kwaliteit vaak erbarmelijk, dus best eerst even de reviews checken.
TheMajor schreef:
Metropolis
(1927, 148 min)
Afbeelding
DVD+Bluray
Ik zou toch voor de MoC gaan, toch wel de superieure uitgave.

En ik deed laatst Kino's dvd van Chabrol's Les bonnes femmes van Chabrol er nog 's in. De film is fantastisch, maar ik schrok gewoon hoe erg die uitgave eigenlijk is. Wazige brij vol compressiefouten, non-anamorph en ingebrande ondertitels op de koop toe. Maar goed, het is al weer een vrij oude uitgave en er is nog steeds geen betere uitgave. Helaas..

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 20 dec 2010 14:17

Metropolis van Kino en MoC zijn dezelfde restauratie (FWM-Stiftung). Ik zie op DVDbeaver ook bijna geen verschil tussen de twee versies. Ja, de extra's. Maar bij het beeld niet.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 dec 2010 14:32

De BD's lijken misschien identiek, de DVD's toch echt niet. Daarnaast is de MoC Pal en de Kino een NTSC die niet goed is geconverteerd van Pal en dus op onze Pal tv's een dubbele handicap heeft. DVDBeaver raad juist de MoC aan.

Zie jij hier echt geen verschil?
MoC:
Afbeelding
Kino:
Afbeelding

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 20 dec 2010 15:53

Colonel_Kurz schreef:De BD's lijken misschien identiek, de DVD's toch echt niet. Daarnaast is de MoC Pal en de Kino een NTSC die niet goed is geconverteerd van Pal en dus op onze Pal tv's een dubbele handicap heeft. DVDBeaver raad juist de MoC aan.

MoC:
Afbeelding
Kino:
Afbeelding
Bij die plaatjes is er verschil wel zeer aanwezig ja.

Zelf heb ik eigenlijk vooral silents gezien van Kino, vrijwel allen tot grote tevredenheid. Hun aanbod van silents vind ik uitgebreid en van goede kwaliteit. Alleen bij hun DVD van Orphans of the Storm ben ik ontevreden. Het beeld is wat slechter dan bij andere restauraties die ze van D.W. Griffith's films maakten, en er zit een vreemd grijsachtig kader om het beeld; al hangt dat eerste natuurlijk ook van het beschikbare materiaal af.

Misschien is het verstandig om gewoon per uitgave te vergelijken met andere aanbieders (voor zover beschikbaar).
Camera Obscura schreef:
Van wanneer is die quote? Moet toch wel van een tijdje terug zijn..
Staat op hun site zonder credits :D
http://www.kino.com/about/

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 10 jan 2011 11:56

Weer een paar releases van Kino:

Dogtooth (Kynodontas)
(2009, 94 min)
Afbeelding
DVD

Edge of Dreaming
(2010, 73 min)
Afbeelding
DVD

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 14 jan 2011 23:13

TheMajor schreef:
Colonel_Kurz schreef:De BD's lijken misschien identiek, de DVD's toch echt niet. Daarnaast is de MoC Pal en de Kino een NTSC die niet goed is geconverteerd van Pal en dus op onze Pal tv's een dubbele handicap heeft. DVDBeaver raad juist de MoC aan.

MoC:
Afbeelding
Kino:
Afbeelding
Bij die plaatjes is er verschil wel zeer aanwezig ja.

Zelf heb ik eigenlijk vooral silents gezien van Kino, vrijwel allen tot grote tevredenheid. Hun aanbod van silents vind ik uitgebreid en van goede kwaliteit. Alleen bij hun DVD van Orphans of the Storm ben ik ontevreden. Het beeld is wat slechter dan bij andere restauraties die ze van D.W. Griffith's films maakten, en er zit een vreemd grijsachtig kader om het beeld; al hangt dat eerste natuurlijk ook van het beschikbare materiaal af.

Misschien is het verstandig om gewoon per uitgave te vergelijken met andere aanbieders (voor zover beschikbaar).
/
Idd. beter gewoon per release vergelijken. Wat me vooral vaak stoort (en me er dus van weerhoudt om hun uitgaven te kopen) is het feit dat bij silents hun title cards vaak in het Engels zijn terwijl,zoals bij Metropolis, het origineel in het Duits is. Als de MoC dan wel in de originele taal is, dan is de keuze heel snel gemaakt.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 15 jan 2011 02:34

Ik heb ook liever soft-subs. Bij Das Cabinet des Dr. Caligari hebben ze de titles echter wel zeer mooi nagemaakt.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 21 apr 2011 20:27

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 28 apr 2011 13:47

nice

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 14 okt 2011 09:04

Eindelijk op Blu-ray (22 nov)

http://www.blu-ray.com/movies/The-Birth ... ray/28695/
Afbeelding

en:

http://www.blu-ray.com/movies/Way-Down- ... ray/28696/
Afbeelding

Nu nog Orphans of the Storm, Broken Blossoms en Intolerance.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 02 dec 2011 12:44

On February 28th, Kino Video will release on Blu-ray Fritz Lang's (Metropolis, M) noir picture Scarlet Street (1945), starring Edward G. Robinson, Joan Bennett, and Margaret Lindsay. A few weeks earlier, on February 7th, the independent distributors will also bring to Blu-ray William A. Wellman's A Star is Born (1937), starring Janet Gaynor, Fredric March, Adolphe Menjou, Lionel Stander, and My Robson. Exact technical specs, special features, and region coding status for these releases are unknown at the moment.
Nice, Scarlet Street kan wel een flinke upgrade gebruiken. :)

Plaats reactie