Mediaspelers

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Mediaspelers

Bericht door emperor » 06 jul 2011 17:39

eSATA en zeker SATA is een stuk sneller dan USB2.0/3.0 maar ook 26 MegaByte/s zou genoeg moeten zijn voor het probleemloos afspelen van een blu-ray.
Misschien dat er andere factoren een rol hebben gespeeld.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jul 2011 07:30

PascalE schreef: De Dune HD Base 3.0 heeft beide en ik raad je met die ervaring de hotswappable versie aan. Sowieso is het een must bij volledige blu-ray bestanden om vanaf een interne HDD te kijken, Esata wil nog wel eens werken maar USB is sowieso te traag voor deze bitrates.
Ik heb gisteravond goed opgelet bij het afspelen van blu-ray bestanden bij de LOTR extended edition met bitrates die de 50Mbits/sec haalden met een via de USB2.0 aangesloten HDD op mijn Smart H1 (via een Sharkoon Quickdeck)..maar geen enkel hakkelend of stroperig stukje gezien, de hele film speelde af zoals het hoort met een echt geweldige beeldkwaliteit, ik heb ook nog even via de hotswap bay van de Smart H1 afgespeeld maar dan ga je de koeling horen van het apparaat en de HDD wordt best heet dus ik hou het wel bij externe HDD en mijn Sharkoon quickdeck, wat een geweldige aankoop die Dune!
Vooral ook omdat ik nu mijn PC uit kan zetten zo is het echt stil bij het kijken, wat de filmbeleving vergroot heb ik gemerkt. :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 jul 2011 16:55

Dan vrees ik inderdaad dat mijn externe HDD er moeite mee heeft, vreemd aangezien WD toch wel een goed merk is in dat segment. Ik ga het na de zomer nog eens testen (de Dune staat op mijn studentenkamer).

Overigens is mijn Dune Base nét wat stiller dan mijn externe HDD, dus sowieso reden om via de interne schijf te kijken ;).

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 jul 2011 21:53

HDD's met een lager toerental zijn stiller, ik gebruik zelf WD15EARS met 64MB cache..die zijn echt stil en een groot verschil met een WD raptor. :wink:

Plaats reactie