C'Era Una Volta In America (Edizione Integrale)

Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

C'Era Una Volta In America (Edizione Integrale)

Bericht door Axeqlusive » 28 feb 2013 12:01

C'Era Una Volta In America
wellicht beter bekend als Once Upon A Time In America.

Een film met een heel verhaal. Zo duurde voorbereiding voor de film tien jaar, en is het de laatste film van regisseur Sergio Leone. De film heeft de vertelvorm en dramatiek van een opera, een filosofische studie naar thema's als tijd, herinnering, liefde, geweld en verraad.

Afbeelding

De eerste versie van de film was 6 uur (!!!)
Maar met tegenzin bracht Sergio Leone deze naar de 'originele versie' was 269 minuten.
Deze werd voor de Europese markt gecut naar 229 minuten.
Na slechte screenings in Amerika werd de film opnieuw gecut naar 139 minuten, waarbij de film helemaal chronologisch werd gemonteerd, en zo de flashback constructie uit de originele (en Europese) versie compleet verviel. De film flopte daar dan ook.

Nu ga ik langzaam naar mijn vraag toewerken...
Ik heb zelf de versie van 229 minuten.
Vorig jaar ging in Cannes een versie in premiere met 26 minuten extra.
Deze is nu uit in Italie, maar op 1 blu-ray gepropt, dit schijnt erg ten koste te zijn gegaan van de kwaliteit. De nieuwe scenes, ondanks zeer essentieel, schijnen niet om aan te zien te zijn.

Heeft iemand ervaring met deze extended cut?

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: C'Era Una Volta In America (Edizione Integrale)

Bericht door Silenzio » 28 feb 2013 16:01

Dat is een teleurstelling (je hebt waarschijnlijk ook de punten op amazon.it gezien). Ik keek ook uit naar deze versie, maar vrees dat ik deze voorlopig aan mij voorbij zal laten gaan...

Uitgebreide bespreking: http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=898776

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: C'Era Una Volta In America (Edizione Integrale)

Bericht door Axeqlusive » 28 feb 2013 20:17

Ja ik heb inderdaad het één en ander door de vertaalcomputer gegooid.
Wel erg jammer, las her en der dat de scenes echt een toevoeging zijn voor het verhaal. Begreep ook dat een bedrijf van Scorsese (mede) achter de restauratie zat? Ben benieuwd of de kwaliteit nou echt zo slecht is, of dat het vooral komt door de transfer.

Thanks voor die link trouwens, erg interessant.

In augustus is die versie die in Cannes opnieuw in premiere ging teruggetrokken voor verder restauratie.
(bron http://www.guardian.co.uk/film/2012/aug ... me-america)
Zal een soort 'work in progress' blijven denk ik. Toch bizar dat dit soort dingen gebeuren feitelijk. Even bizar vind ik dat het bron materiaal geen oogverblindende transfer lijkt toe te laten. Als je ziet wat er tegenwoordig met nog veel oudere films gedaan wordt. Bizar... zou hier zo een fraaie box-set van aanschaffen.

Plaats reactie