Weet iemand tips wat te doen tegen beschadigde slipcases?

Plaats reactie
Spider-fan
Bijrol
Bijrol

Weet iemand tips wat te doen tegen beschadigde slipcases?

Bericht door Spider-fan » 13 nov 2015 11:54

Ik bestel vooral bij Zavvi.nl en WowHD en altijd alles binnen gehad (wat het belangrijkste is op zich), maar ik heb vaak bij slipcases (dus de kartonnen hoes rond een boxset of enkele dvd) dat er deuken inzitten - vooral de hoekjes (bij kartonnen cd-hoesjes is het ook), ook al zit het in een bubble enveloppe.

Ik heb dit gezegd natuurlijk, en ze willen de dvd's met slipcases niet in een pakket versturen bij Zavvi. Wel doen ze er nu twee bubble enveloppen omheen, maar dat lijkt nauwelijks te helpen: ik had als laatste een dvd box van best dik karton en alsnog was ie wat ingescheurd aan de achterkant, en waren alle hoeken weer in meer of mindere mate beschadigd (ik kreeg ze in het begin zelfs wat netter binnen).

Is dit ook zo bij winkels als Amazon? Gebruiken die ook bubble-enveloppen?

Het liefst wil ik dat het altijd in een pakket verstuurd wordt. Zavvi verstuurd zijn steelboxes bijvoorbeeld heel netjes, in een doosje en extra bescherming daarin, maar dvd's met kartonnen hoesjes sturen ze zodat de kans op beschadiging erg groot is.

Ze willen bij beschadiging foto's zien en dan kun je het terugsturen, maar als ze de verpakking waarin ze het versturen niet veranderen zal de kans op beschadiging bij vervanging ook weer heel groot zijn.

Weet iemand een tip of oplossing?

Decepticon
Filmster
Filmster

Re: Weet iemand tips wat te doen tegen beschadigde slipcases

Bericht door Decepticon » 13 nov 2015 23:47

Op zich wel raar van zavvi dat ze de slip-case uitgaves dan niet in een doosje willen versturen, aangezien ze de steelbooks idd wel in een doosje versturen en het siert zavvi nu juist dat ze de steelbooks zo goed verpakken, met een vel schuimplastic in een kartonnen doosje.
Ik snap dat ze kosten willen besparen, maar de kosten van die verpakkingen zijn zo minimaal bij aanschaf/gebruik in grote aantallen, een dubbele noppenfolie envelop (bubble envelop) is volgens mij zelfs duurder dan een doosje die ze gebruiken voor de steelbooks die door de brievenbus past.
En het beste wat zij kunnen doen is toch hun klanten tevreden houden, want niets gaat zo snel als slechte mondelinge reclame, ook via internet.
Maar wel vreemd dat een dubbele envelop nog niks hielp, want dat bied toch echt wel goede bescherming.

Een enkele slipcase heb ik nog nooit beschadigd ontvangen, niet van zavvi en ook niet van dvdoutlet, laatstgenoemde koop ik mijn meeste blu-ray's en die versturen alles in zo'n noppenfolie envelop. Zelfs steelbooks heb ik goed ontvangen in zo'n noppenfolie envelop, bij dvdoutlet The Dark Knight en bij bol.com Baman Begins.

Ik heb bij dvdoutlet de Spider-Man trilogie gekocht en die zit ook in een slipcase en tja, die is dikker dan een enkele en zijn de hoeken (uiteraard) een klein beetje beschdigd, omdat het dikker is.
Ik heb een maand geleden bij zavvi de complete dvd-box van de tv serie Knight Rider gekocht en hoe klein het doosje is, het past nooit door de brievenbus en mag je verwachten dat het gewoon in een doosje verstuurd wordt.
Maar nee, het was ook in een grote noppenfolie envelope gedrukt en de hoeken van het doosje zelf zijn uiteraard beschadigd geraakt en het deksel van het doosje op alle 4 hoeken gescheurd.
Nu heb ik zoets van, ze rekenen geen verzendkosten en heb ik er vrede mee, maar ze hadden hem net goed in een doosje kunnen versturen, daar worden de verzendkosten niet duurder van.

Bij de media markt moet je nooit steelbooks bestellen online, want die versturen ze in te grote noppenfolie enveloppen, dan 'klotsen' ze teveel heen en weer in de envelop en heb je al meer kans op beschadiging en krijg je altijd een beschadigde versie in huis, heb ik ervaring mee. Ik heb destijds de steelbook van Oblivion bij de mm online besteld en kreeg er 1 met een deuk, klacht ingediend en ik kreeg zonder problemen na retour een nieuwe opgestuurd. Maar helaas, ook deze was ingedeukt. Die heb ik maar via marktplaats verkocht voor wat minder en heb ik nieuwe bij een filiaal gekocht.

Maar een tip of andere oplossing is er dan volgens mij niet, enige oplossing lijkt me dan om naar een media markt te gaan.

Spider-fan
Bijrol
Bijrol

Bericht door Spider-fan » 14 nov 2015 01:51

Ik snap dat ook echt niet van Zavvi. Ik heb er deels vrede mee, omdat ik nooit iets koop als het (nog) heel duur is, en ze zijn gewoon aan de goedkope kant over het algemeen - ik zie het dan maar als een soort van tweedehands, maar het is toch zonde iets heel nieuws nog in seal gedeukt te zien (en je ziet de beschadiging pas goed als het seal eraf is).

Maar je durft toch de duurdere dingen (die in verhouding bij hun erg goedkoop zijn) niet te bestellen, waardoor ik het zo lastig vind - krijg je bijvoorbeeld boven een bepaalde prijs wél dingen met slipcases in een pakket of blijft dat die enveloppe? Ik heb het al op veel manieren gevraagd aan de klantenservice, maar iets anders als zeggen dat ze het zullen doorgeven doen ze niet.

Weet jij of het magazijn van DVDoutlet in Nederland zit? Die van Zavvi zit in Engeland, dus dan maakt het een vrij lange reis natuurlijk - laatste wat ik kreeg was via Zwitserland geloof ik.
Ik heb DVDoutlet nog nooit geprobeerd, maar ik zie dat die ook wel wat Doctor Who hebben wat ik veel koop (niet zoveel als bij Zavvi).
Een bubble enveloppe binnen Nederland gaat meestal wel vrij goed. Toch vind ik het raar hoe wisselend het gaat, ik kreeg Dr. Who boxen in het begin van Zavvi nog wel redelijk, maar werd toen steeds slechter... Lijkt me alleen samenhangen met dat het nu een langere reis aflegt met grotere kans op beschadiging,

Bij Mediamarkt koop ik graag in de winkel, dan staat het helemaal in een plastic doorzichtig doos wat het meest ideale is.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 14 nov 2015 21:02

Het magazijn van dvdoutlet zit voor zover ik weet gewoon in Nederland, want vaak heb ik de bestelde blu-ray de volgende dag of soms die dag er na al huis, mits ze hem op voorraad hebben. Bij nieuwe releases hebben leveren ze al, zodra ze hem binnen krijgen, iets wat officieel niet mag en zul je bol.com niet doen, die leveren pas op de dag zelf van de release. Dvdoutlet levert hem altijd al eerder.

Dvdoutlet is/was altijd (één van) de goedkoopste in NL, maar afgelopen jaar is dat niet vaak het geval meer en hanteren ze vaak dezelfde prijzen als bol.com.
Maar naarmate een titel ouder wordt, wordt dvdoutlet ook weer duurder en zelfs duurder dan bol.

Als een bestelling vanuit het buitenland moet komen, loop je idd het risico dat het beschadihd aankomt. Is mij vandaag ook overkomen. Ik kreeg vandaag de 8 dvd boxset van de animatieserie Avengers: Earth's Mightiest Heroes van zavvi binnen. De 8 dvd's zitten in de smalste dvd cases die er zijn, in 4 cases, dus het past nog door de brievenbus. Maar van 3 van de 4 cases zijn alle kliksystemen in het midden kapot. De dvd's, cases, covers en sleeve zijn allemaal verder niet beschadigd, zelfs de hoeken van de sleeve zijn goed.
Ik ga er een mailtje met foto's naar toe sturen, maar mijn zwager heeft nog tientallen van die cases, dus daar kan ik wel een paar van overnemen.

Plaats reactie