Regio dvd

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Regio dvd

Bericht door dannyB » 11 sep 2003 19:29

Misschien een domme vraag maar wat maakt t uit wat voor regio de dvd is.........kun je t dan niet alrijd afspelen ??

unrelated
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Re: Regio dvd

Bericht door unrelated » 11 sep 2003 19:50

dannyB schreef:Misschien een domme vraag maar wat maakt t uit wat voor regio de dvd is.........kun je t dan niet alrijd afspelen ??

Dat is inderdaad het geval. Een achterlijk fenomeen...
Gelukkig is deze moedwillig aangebrachte handicap bij meeste dvd-spelers softwarematig te genezen.
Let wel: garantie-voorwaarderen kunnen hierdoor mogelijk komen te vervallen.

Regio's zijn overigens ooit ingesteld door de filmindustrie. Een overeenkomst met economisch motief, die je vast wel zelf kunt bedenken.
Laatst gewijzigd door unrelated op 11 sep 2003 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 11 sep 2003 19:52

Op een dvd-speler kun je alleen dvd's afspelen die dezelfde regiocode hebben als de speler. Tenzij de speler regio-vrij is, dan kun je alle dvd's afspelen.
Let dus goed op de code, achterop de dvd.

De verschillende regio's zijn:

1 - Noord Amerika
2 - Europa, Japan, Midden Oosten
3 - Zuid-Oost Azië
4 - Oceanië, Zuid Amerika
5 - Rusland
6 - China

P.S. J.B. een move-je naar DVD Algemeen pleaz

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 sep 2003 20:00

Let bovendien op, want sommige DVD spelers staan het toe dat je 1x (en niet meer) van regio wisselt. Als je dus altijd regio 2 DVD's bekeken hebt en daarna een regio 1 DVD bekijkt, heb je kans dat de regio 2 DVD's niet meer afgespeeld kunnen worden.

unrelated
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door unrelated » 11 sep 2003 20:05

ash_ schreef:Let bovendien op, want sommige DVD spelers staan het toe dat je 1x (en niet meer) van regio wisselt. Als je dus altijd regio 2 DVD's bekeken hebt en daarna een regio 1 DVD bekijkt, heb je kans dat de regio 2 DVD's niet meer afgespeeld kunnen worden.

Oh, die kende ik nog niet. Waar halen ze het lef vandaan zeg! :x
Dus als je verhuist naar een gebied met andere regio moet je een nieuwe dvd-speler aanschaffen?!?
O+

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 sep 2003 20:24

unrelated schreef:
ash_ schreef:Let bovendien op, want sommige DVD spelers staan het toe dat je 1x (en niet meer) van regio wisselt. Als je dus altijd regio 2 DVD's bekeken hebt en daarna een regio 1 DVD bekijkt, heb je kans dat de regio 2 DVD's niet meer afgespeeld kunnen worden.

Oh, die kende ik nog niet. Waar halen ze het lef vandaan zeg! :x
Dus als je verhuist naar een gebied met andere regio moet je een nieuwe dvd-speler aanschaffen?!?
O+

Of hem regiovrij laten maken :) Maar zoals al gezegd is het niet bij alle DVD spelers zo.

Pogo
Figurant
Figurant

Bericht door Pogo » 11 sep 2003 21:08

Het enige vervelende is dat je niet altijd NL ondertitels hebt, maar die vindt ik alleen irritant, dus over het algemeen ben je een stuk goedkoper uit.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 11 sep 2003 21:09

Pogo schreef:Het enige vervelende is dat je niet altijd NL ondertitels hebt, maar die vindt ik alleen irritant, dus over het algemeen ben je een stuk goedkoper uit.

Als je een creditcard in je bezit hebt natuurlijk... ikke niet

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 12 sep 2003 08:30

Dit is verplaatst van DVD Price-watch naar DVD Algemeen, dit gaat niet over prijzen. Post aub in het goede forum!

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 12 sep 2003 09:21

Je moet bovendien een onderscheid in de gaten houden:
Je hebt twee typen regiovrije spelers:
Bij het ene type controleert de dvd-speler niet op regio en kun je dus alles afspelen.
Bij het andere type is de dvd-speler erop ingericht dat ie alle regio's af kan spelen.

Met het eerste type zou je in de toekomst wel eens in de problemen kunnen komen i.v.m. plannen om de dvd's meer te gaan beschermen op dusdanige wijze dat dit type dvd-spelers niet meer deze dvd's af kunnen spelen omdat de dvd zelf een regiocontrole vereist.

Softwareoplossingen gelden uiteraard alleen voor pc dvd-spelers.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 sep 2003 10:12

VoiceOver schreef:Softwareoplossingen gelden uiteraard alleen voor pc dvd-spelers.

Dat is niet helemaal waar. Bij standalone DVD spelers wordt de check ook softwarematig uitgevoerd. Je kunt de chips waarmee dit gebeurt flashen (d.w.z. het programma in die chip vervangen door een ander) en dan is dit ook d.m.v. de software opgelost. Je kunt dit thuis doen als je een Palm hebt, al kun je het natuurlijk beter in de winkel laten doen (heb je tenminste nog iets van garantie als ze iets fout doen ;)).

RoBiJo
Bijrol
Bijrol

Bericht door RoBiJo » 12 sep 2003 11:37

Mijn standalone dvdspeler was ook regio gebonden.
Maar ik had gehoord via via dat je op een site codes kon vinden die je dan met behulp van de afstandbediening moest invoeren zodat deze regiovrij werd.
Heb ik dus gedaan en het ding is nu dus regiovrij.

gr. Bianca

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 12 sep 2003 14:20

RoBiJo schreef:Mijn standalone dvdspeler was ook regio gebonden.
Maar ik had gehoord via via dat je op een site codes kon vinden die je dan met behulp van de afstandbediening moest invoeren zodat deze regiovrij werd.

gr. Bianca

Bij de Media Markt liggen de briefjes 'hoe regio-vrij te maken' op/naast de dvd-spelers :)

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 12 sep 2003 16:24

ash_ schreef:
VoiceOver schreef:Softwareoplossingen gelden uiteraard alleen voor pc dvd-spelers.

Dat is niet helemaal waar. Bij standalone DVD spelers wordt de check ook softwarematig uitgevoerd. Je kunt de chips waarmee dit gebeurt flashen (d.w.z. het programma in die chip vervangen door een ander) en dan is dit ook d.m.v. de software opgelost. Je kunt dit thuis doen als je een Palm hebt, al kun je het natuurlijk beter in de winkel laten doen (heb je tenminste nog iets van garantie als ze iets fout doen ;)).

Dat wist ik inderdaad niet; het flashen van de BIOS in pc's ken ik, maar ben nooit op dat idee gekomen voor een stand-alone dvd-speler.
Ik heb wat dat betreft ook een beetje een miskoop gedaan: kostte me 500 piek extra destijds om hem regiovrij te maken (ze zeiden dat het bij Sony erg lastig was) en bleek hij geen zelfgebrande cd's af te kunnen spelen. :x :o
Waarom koos ik hem dan (hoewel ik het laatste niet wist)? Omdat hij bij de consumentenbond als beste werd uitgekozen. Dumb ass! Dat gebeurt me niet nog een keer.

RoBiJo
Bijrol
Bijrol

Bericht door RoBiJo » 12 sep 2003 23:34

Hans schreef:
RoBiJo schreef:Mijn standalone dvdspeler was ook regio gebonden.

gr. Bianca

Bij de Media Markt liggen de briefjes 'hoe regio-vrij te maken' op/naast de dvd-spelers :)

Ja en zo hoort het ook vind ik _O_

Plaats reactie