Irritante & Stupide DVD-covers

Plaats reactie
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 12 sep 2004 18:16

Op de achterkant van de dvd van Seven staat een verhaaltje in Nederlands EN Frans.... dat vind ik wel jammer, liever alleen Nederlands, we wonen daar immers ;)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 12 sep 2004 18:20

Lumière schreef:Op de achterkant van de dvd van Seven staat een verhaaltje in Nederlands EN Frans.... dat vind ik wel jammer, liever alleen Nederlands, we wonen daar immers ;)
Op mijn DVD van Arlington Road staat ook een verhaal in zowel het NL als het Frans, maar daar ben ik wel blij om, ik heb hem namelijk in Rennes gekocht 8)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 13 sep 2004 12:26

Niet inhoudelijke geheel volgens de topic titel maar toch:

* Waarom is het bij lange niet altijd duidelijk hoeveel DVD's er in een verpakking zitten ?
* Waarom heeft een DVD van bijv. regio 2 de ene keer géén, één of tot pakweg 10-talige ondertiteling ? Dat moet beter kunnen, dat is toch een van de vele pré's van DVD's ???
* Koop ik in de UK een DVD-set van The Lakes (complete series 1&2) en Cold Feet (season 1 t/m 7) zit daar niet eens ondertiteling bij voor slechthorenden.. Niet dat ik de serie dan niet kan volgen maar het zou zo nu en dan toch wel prettig zijn.
* Aangaande bovenstaande is het ook errug storend dat ik niet eens kan vinden wie of wat deze DVD op de markt gespuugd heeft. Ik wil er gvd. op z'n minst over klagen !
* Waarom is het toch zo dat vrijwel elke DVD cover gebruik maakt van bijkans of volkomen onleesbaar kleine lettertypes ? Waarom is er niet meer respect voor de filmliefhebber (en voor de makers) om deze duidelijk te vermelden. Het zou toch zeker mogelijk moeten zijn om deze 'saaie' info integraal te vermelden aan de achterkant van de cover. (Of binnen de verpakking op een apart sheetje....)
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 17 nov 2004 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 18 sep 2004 16:58

Dit lees ik op de dvd van Seven Samurai (achterkant dus)
...hij rekruteert vijf andere samoerai en 1 meldt zich zelf aan: de onervaren, maar zelfbewuste Kikuchiyo (Toshiro Mifune). De zeven zijn ervaren vechters...
Niet storend, wel dom...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 17 nov 2004 12:07

Zucht, heb ik de DVD van de prachtige Little Big Man aangeschaft, staat er gvd op de cover dat het gaat over het relaas van de 21 jarige Jack Crabb....

Sukkels, dat moet dus 121 jaar zijn.. Verlate Milleniumbug ?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 nov 2004 12:41

Ik heb het al vaker willen zeggen maar blijkbaar is het me steeds ontschoten: kan een van de moderators de titel van dit topic even veranderen in iets netters? "Fouten op DVD covers" bijvoorbeeld.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 17 nov 2004 13:01

ash_, ik kom je enigszins tegemoet.
Maar ik hecht (als topic starter) er toch aan dat er een geïrriteerde toon aan blijft hangen.
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 23 jan 2005 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 nov 2004 13:20

Dr. Strangelove schreef:ach_, ik kom je enigszins tegemoet.
Maar ik hecht (als topic starter) er toch aan dat er een geïrriteerde toon aan blijft hangen.
Dat is je goed recht natuurlijk. Het ziet er iig stukken beter uit zo :T

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 17 nov 2004 17:27

I am your servant !

RobbieBoy
Bijrol
Bijrol

Bericht door RobbieBoy » 23 jan 2005 04:28

Blitz schreef:Sommige winkels plakken op DVD/CD hoesjes van die niet normaal te verwijderen stickers. Dit is helemaal fijn als het een kadotje is voor iemand anders. }:
Vooral op de dvd's van de serie Friends zitten er héél vaak stikkers op. je bent heel lang aan het krabben, en peuteren. en als ze dan éindelijk los zijn zie je bijna altijd dat de hoes van de dvd beschadigd is geraakt, door die k*t stikker

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 jan 2005 17:55

Tja, vochtige doekje erop leggen en goed laten inweken...

Maar irritant is het inderdaad...

NEE STOP ! Niet doen: Wasbenzine is de oplossing !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 19 mar 2009 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

RobbieBoy
Bijrol
Bijrol

Bericht door RobbieBoy » 24 jan 2005 01:09

Dr. Strangelove schreef:Tja, vochtige doekje erop leggen en goed laten inweken...

Maar irritant is het inderdaad...
Bedankt voor de tip.

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 24 jan 2005 11:43

RobbieBoy schreef:
Blitz schreef:Sommige winkels plakken op DVD/CD hoesjes van die niet normaal te verwijderen stickers. Dit is helemaal fijn als het een kadotje is voor iemand anders. }:
Vooral op de dvd's van de serie Friends zitten er héél vaak stikkers op. je bent heel lang aan het krabben, en peuteren. en als ze dan éindelijk los zijn zie je bijna altijd dat de hoes van de dvd beschadigd is geraakt, door die k*t stikker
Ik wou eerst gewoon een nieuw hoesje kopen voor 75 cent ofzo maar een vriend van me zei dat met wasbenzine het er heel makkelijk afging.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 29 jan 2005 17:14

Ik zag laatst een DVD van Game of Death........dacht ik. Blijkt het een dvd van Game of Death 2 te zijn.

Afbeelding

Het zal wel een tribute zijn, maar het lijkt alsof Bruce de hoofdrol speelt. Exploitatie van dode sterren noemen ze dat.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 29 jan 2005 17:43

Darko schreef:
RobbieBoy schreef:
Ik wou eerst gewoon een nieuw hoesje kopen voor 75 cent ofzo maar een vriend van me zei dat met wasbenzine het er heel makkelijk afging.
Wasbenzine gebruik ik inderdaad ook altijd om de plakresten van Dvd's, cd's of games te verwijderen. Een aansteker onder de sticker houden kan ook.

Plaats reactie