Irritante & Stupide DVD-covers

Plaats reactie
Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 08 mar 2005 19:56

ash_ schreef:nvda = noot van de auteur neem ik aan.

Nee,......het betekent: Niet Voor DE Ash__

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 mar 2005 19:59

Red schreef:

Nog steeds koning flauwe grappen maken zie ik ;)

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 08 mar 2005 20:01

ash_ schreef:
Red schreef:

Nog steeds koning flauwe grappen maken zie ik ;)

Ha, je weet het!
Maar stiekum moet je er heel hard om lachen!!!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 09 mar 2005 10:32

Inderdaad, heeeeel leuk, Red.
Maar Ash_ heeft gelijk.. :P

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 17 mar 2005 16:35

Twee toppers van iedereens favoriete ´acteur´:

Afbeelding

Afbeelding

Sai
Filmster
Filmster

Bericht door Sai » 01 apr 2005 18:49

Afbeelding
WAT IS ER GEBEURD MET DE ARM VAN PARIS HILTON?!!?!

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 01 apr 2005 20:13

Sai schreef:WAT IS ER GEBEURD MET DE ARM VAN PARIS HILTON?!!?!

Nou, er staat toch duidelijk, "The good life just went bad" 8) :lol:

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 02 apr 2005 01:57

Afbeelding

Ooit gekocht, juist om zijn stomme cover, moet m nog zien..

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 27 okt 2005 00:42

@oT: en, hoe istie ?
Is het een film die ieder zichzelf respecterende FT Forum bezoeker zou moeten zien ? Zal ik je mijn adres geven ? :wink:

On topic:

Turks Fruit: Blij dat ik 'm eindelijk heb. Afbeelding
Ik liep ertegenaan bij de Blokker (of all places) en heb 'm gelijk meegenomen.

Het is een ´digitally remastered´ versie en voorzover de begin titels laten zien is het inderdaad stukken beter dan de video. Veel gaver. Het beeld is niet echt haarscherp maar dat kun je ook niet verwachten van deze ouwe sok van Verhoeven.

Wel moet ik zegen dat de cover (het dvd-doosje en een (vrijwel) identieke kartonnen omslagdoosje) met een erg lelijke foto om je ogen slaat. Het lijkt hooguit een zeer slechte en goedkope foto met schilderij effect op een zeer lage resolutie geproduceerd op aftandse software.
Het lijkt me sterk dat dit een kunstuiting of een kwestie van smaak is. Naar mijn overtuiging is dit echt zeer knullig en amateuristisch gedaan.
Vreemd aangezien men schijnbaar trots het totale oevre van de producer Rob Houwer als DE ROB HOUWER FILM COLLECTIE presenteert en gezien het feit dat Turks Fruit wordt gevierd als 'Film van de Eeuw'. (Nederlandse film vd eeuw wordt dan bedoeld, maar ach, een kniesoor die daar op let)

Verwacht ook geen extra's op de dvd. Een uiterst beperkte scene selectie en iets als een pakweg drie minuten durende 'trailer' (?) is het zo ongeveer.

Nog vreemder en kwalijker is het feit dat de producent het blijkbaar niet nodig heeft gevonden om NL ondertiteling toe te voegen. Er zijn toch werkelijk gehoorgestoorden in Nederland ? Of is Turks Fruit de standaard voor de film waarbij je de lippen kan lezen ? Hmmm, denk het toch niet... 8)
Om over buitenlandse ondertitels maar te zwijgen.

Een gebrek dus en een gemiste kans. Verwacht de producent dat men over de taalgrenzen geen interesse heeft voor deze film die destijds genomineerd werd voor een Oscar, in Nederland uitgeroepen werd tot Film van de Eeuw, die tot op de dag van vandaag (voor zover ik weet) de Nederlandse film is die de meeste bioscoopbezoekers ooit getrokken heeft in de bioscoop en een Gouden Kalf won.

Verder is het verhaaltje op de dvd niet (geheel) juist, soms volslagen onjuist en bevat info die je toch als gruwelijke spoilers mag beschouwen voor diegenen die, behalve het bekijken van de (vermeende expliciete) sexscenes, nog interesse hebben om een verhaal te ontdekken. (en het verhaal zit er ook wel degelijk in en is zelfs de moeite waard!)

LET OP BEVAT SPOILERS:
###########################################
Het `turbulente liefdesleven van Erik`, is blijkbaar gebaseerd op de eerste scenes van de film, deze vinden echter in de tijd plaats ná de breuk met Olga.
´Zij trouwen tegen de zin van Olga´s rijke ouders´; alleen de schoonmoeder is geen overtuigde fan van Erik, schoonpapa vindt het allemaal best. Rijk zijn ze echter niet, hooguit middenklassers. Gebaseerd op het stukkie blik van schoonpappa ?
Zij 'beleven een fantastische, romantische zomer'; ondanks dat je niet het aantal maanden in de film kan turven duurt de romance en huwelijk toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid langer als een korte Hollandse zomer.

De cover vervolgt als een kleuter die net heeft afgeleerd om "en toen.... en toen" te zeggen. Helaas vervangt de schrijver dezes "en toen" met "opeens..."
'Opeens begint Olga zich zeer vreemd te gedragen'; 'dan wordt Olga opeens in het ziekenhuis opgenomen': tussen deze momenten zit geruime tijd en Olga heeft zich tot dan toe niet buitensporig vreemd gedragen en al helemaal niet dat Erik of de kijker dat meemaakte.
Desondanks verhaalt de cover: 'haar neurochirurg vertelt Erik de vreselijke waarheid: een kankergezwel...is de verklaring voor haar plotselinge vreemde gedrag.'
Tuurlijk, dat is een kwestie van 1 en 1 bij elkaar optellen ! Logisch toch ?

'Erik wil Olga terughalen, maar wordt geconfronteerd met haar louche nieuwe vriend, die hem hardhandig de deur wijst.'; Waarschijnlijk wordt hiermee de scene bedoelt als Erik op krukken de winkel uit wordt gegooid door de winkelhulp van de schoonouders. Dit is echter al relatief kort na de eerste ontmoeting met Olga. De winkelbediende in kwestie is dan ook zeker niet de zogenaamde louche nieuwe vriend.
Symbolisch rondt het verhaaltje de film perfect af door te stellen dat 'het snoepgoed dat Erik voor Olga meebrengt...' 'het souvenir' is 'van een grote liefde'; gelul natuulijk, ook al noemt Wolkers zijn boek Turks Fruit. Hij doet dit meer omdat het hem een aardige titel leek dan om ermee een symbolisch liefdessouvenir mee te duiden. Het is zoals zo vaak bij Wolkers een klein detail waar hij een boek, verhaal of hoofdstuk naar benoemt. In dit geval was het in het verhaal het enige dat Olga nog kon eten en lekker vond. Zacht en zoet.
###########################################
Al bij al, een tenenkrommend verhaaltje, zeer irriterend en onwaardig voor een gelauwerde en klassieke Nederlandse film.
Ik nomineer de schrijver/ontwerper van de cover dan ook graag voor 'MestKalf van de Eeuw' !
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er talrijke kuddes mestkalveren zich beroepshalve bezig houden met het vullen en vervuilen van onze dvd covers. Maar is dat een excuus ?

Al bij al, ben ik, alhoewel enigszins 8) gepikeerd, blij (en zelfs tevreden) met deze dvd als vervanging van mijn DIVX Torrent download cdr brandje maar de genoemde tekortkomingen wil ik toch wel degelijk nogmaals als uitermate KNULLIG en KWALIJK en ONACCEPTABEL kwalificeren.
Hopenlijk vindt hij/zij gauw een andere baan en wordt de standaard voor dvd cover schrijver/ontwerper ernstig opgeschroeft.
HARO BROEVA ! Rare jongens die dvd producenten...
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 04 mei 2011 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 29 okt 2005 00:25

juggalo schreef:
flightart schreef:Afbeelding
Seagal en Origineel zullen nooit samen in een kamer kunnen, vrees ik.

Mijn god, zeg :D

Ik ben dus groots fan van Steven Seagal. Barretjes en restaurants met ronde tafeltjes zullen wellicht minder lij zijn met deze gast maar zijn films vind ik prachtig.

Zonder te twijfelen pakte ik laatst dan ook de film Belly of the Beast bij de videotheek. Onderstaand de hoes waardoor ik hier op kom:

Afbeelding

Steven Seagal op de voorkant, snelle auto, flitsende naam, een stempel van de CIA erop; er kan niks mis gaan dacht ik. Zijn leren jasje ontbreekt maar de auto is tof en het ziet ernaar uit dat mijn held weer eens ergens ontslagen is (in dit geval CIA maar dat kan vervangen worden door enige andere instantie uit Amerika: DEA, FBI et cetera) om vervolgens de boel zelf maar eens hardhandig aan te pakken dus ik zat al helemaal te genieten.

Film aan; totaal niks aan. Weinig aktie en een verhaal wat zo ongelooflijk is (referentiepunt: ik vind zijn andere films prachtige verhaallijnen hebben dus dan weet je het wel) en die prachtige auto op de cover?

Komt er totaal niet in voor! Ik voel menog steeds genept...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 okt 2005 20:14

net goed !
Wie gaat er nu ook een SS-film kopen.... :wink:

Marianne2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Marianne2 » 29 okt 2005 20:44

Op een bepaalde hoes van Zatoichi (het staat niet op elke uitgave, maar ik had er eens een in mijn handen) staat:

"Een film in de stijl van Crouching Tiger Hidden Dragon" :-?

HornBlower
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door HornBlower » 30 okt 2005 13:29

De enige goede film van Steven Seagal is Critical Decision, waar die naar 10 minuten doodgaat! 8)

Dat noem ik nou een uitstekende film met SS :P

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 nov 2005 00:35

Heb gister de steelbook van de Saw gekocht. wat een enorm lompe fout staat daar op zeg..

Spoiler:op de flaptekst staat dat Adam Dr. Gordon moet vermoorden binnen acht uur, terwijl het juist andersom is in ik dacht ook nog eens minder tijd :S

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 29 dec 2005 19:44

Afbeelding

Ik heb een tijdje terug deze gekocht. Handig dat de titel op de zijkant staat. Zoekt makkelijker in m'n collectie. O+

Plaats reactie