Jouw DVD- / Blu-ray-speler (aanrader?)

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Jouw DVD- / Blu-ray-speler (aanrader?)

Bericht door Hans » 22 sep 2003 17:16

In het topic Hoe kijk je je films? hebben we al heel algemeen aangegeven op welke tv, met welke speler en met welke decoder we onze films kijken. Persoonlijk vond ik het topic wat onoverzichtelijk omdat alle type apparaten door elkaar genoemd werden.

Door middel van dit topic hoop ik dieper in te gaan op de specifieke technische mogelijkheden van de dvd-speler. Mijn vragen zijn:
* Welke dvd-speler gebruik(te) je?
* Om welke redenen zou je de dvd-speler bij anderen af- of aanraden.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 23 sep 2003 19:15

Ik zal zelf even aftrappen, met mijn mening over twee spelers:

PS2 - Geen Aanrader
In eerste instantie keek ik mijn DVD's op een Playstation 2. Het leek me erg handig om voor spellen en films op 1 console terecht te kunnen, maar de praktijk viel me toch tegen. Na wat weken gamen bleek ik toch niet de persoon te zijn die zijn games op een tv wilde spelen, het sprak me gewoon niet aan
Wat films betreft was het starten met een controller ook niet echt handig, dus moest ik er een afstandsbediening bij kopen. Ik moet zeggen dat het beeld er helemaal niet verkeerd uitzag, maar de PS2 las geen gebrande CD's en DVD's wat ik toch wel een beperking vond (vind).
Daarnaast zijn de laadtijden van de menu's abnormaal lang, vergeleken met een normale speler.
Omdat ik erachter was gekomen dat je voor een veel lagere prijs een speler met meer mogelijkheden kon halen, heb ik hem na 2 maanden via internet verkocht.

CyberHome DVD 402 - Aanrader
Nadat ik de PS2 verkocht had, heb ik bij de Media Markt een CyberHome dvd-speler gekocht (de CH-DVD 402). De speler kreeg zowel op internet als in bladen lovende kritieken, waardoor ik de stap durfde te wagen.
Voor het luttele bedrag van 90 euro had ik een speler, die veel meer mogelijkheden had dan mijn eerdere PS2.
Niet alleen ondersteunt de speler zowel Dolby Digital 5.1 en DTS (via een optische of coaxiale uitgang), maar de speler weet ook raad met CD-R(W)'s, DVD-R(W)'s, Audio CD's, JPEG's, MP3's en CD-DA (Digital Audio).
De laadtijd van de speler is zeker 3x sneller dan de PS2 en door een simpele instructie bij de Media Markt is de speler heel eenvoudig regiovrij te maken. Het beeld ziet er prima uit, en het geluid klinkt verdomde goed.
Vooral de prijs-kwaliteit verhouding maken deze speler voor mij een echte aanrader.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 sep 2003 19:28

Ik gebruikte vroeger een Realmagic Hollywood plus tv kaart,
om DVD's via de pc,op de tv te kijken,eigenlijk was het geen goede kwaliteit.

Daarna een Sony DVP-S725 gekocht, zie hier de review:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 20S725.htm

http://www.homecinemachoice.com/testben ... udio.shtml

(het is een wat oudere review)

Tezamen met echt goede bekabeling (IXOS- gold scart) geeft het een echt vol , diep beeld, intens zwart,en volle kleuren, zeer scherp ook.
ik zou geen andere willen op dit moment.
Hij is niet regiovrij,maar dat maakt me niks uit,wil toch alleen dvd's met NL subs hebben.

Een aanrader, als je er wat geld voor over hebt,want hijs niet echt goedkoop.

:T

Robert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Robert » 23 sep 2003 19:45

Thomson DTH-5000
Nadat mijn eerste speler, de Yamakawa (don't laugh), het begeven had, kon ik natuurlijk niet te lang wachten op het aanschaffen van een nieuwe. Aangezien ik toendertijd, nu nog steeds, een arme student was moest ik dus een spelertje aanschaffen met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Door het internet wat af te struinen had ik besloten de Thomson DTH-5000 te nemen en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van. Ik telde er toen iets van 250 piek voor neer en de speler was zelfs de DVD-speler van het jaar 2001 als ik me niet vergis.
Goede beeld- en geluidskwaliteit en, zeker niet onbelangrijk, regiovrij. Hij heeft totaal geen problemen met gebrande cd'tjes en mp3 cd's speelt ie ook moeiteloos af.
In de handleiding staat dat DVD-R niet afgespeeld kan worden, maar na een testje werkt dit ook gewoon perfect.
DTS is eveneens ondersteund.

Al met al een prima spelertje !

En wat de PS2 betreft: ben het helemaal eens met Hans...

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 23 sep 2003 19:54

Ah vrienden, nu komen we ergens ;)

Reaper
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Reaper » 24 sep 2003 01:46

Sony DVP NS-900V
Ik ben hier erg tevreden over, en heb de speler regio vrij gemaakt.
Hij geeft een prachtig beeld, en een zeer volle sound.
Hij heeft een zeer goede menubesturing, waarbij je een favoriete screenshot als achtergrond kunt gebruiken.
Ook het zogenaamde "panning" gaat erg soepel op dit model.
Het is tevens een SACD speler voor multichannel CD muziek.
Er zijn echter alweer nieuwe versies uit met nog betere specs.

Verder vind ik het design ook erg mooi (QS Brushed Alluminum)

Afbeelding

Mischien een goeie tip.. kijk eens bij Mediacheckpoint voor prijsvergelijkingen.
Dit is een duitse toko die ook naar Nederland verstuurd.. en het kan soms best behoorlijk schelen in prijs.
Echter zijn de prijzen niet altijd goedkoper dus kijk eerst goed rond.

Voordeel bij deze toko is wel, dat er tot nu toe altijd wat extras in de doos zit, zoals in mijn geval een 2-CD SACD Sampler met mooie muziek.
Die krijg je niet als je de speler in nederland koopt...

En goodies zijn altijd leuk om te krijgen :D

Verder gebruik ik Monstercableals bekabeling.

Heegie
Figurant
Figurant

Bericht door Heegie » 24 sep 2003 14:37

Ik heb de Philips 712. Het beeld en het geluid is goed. Hij speelt werkelijk alles, maarre , 1 nadeel, soms stotterd tie in het beeld , blijft dan een fractie van een seconde stilstaan en dat 2 keer per film. Dit is mijn eerste dvdspeler dus ik vraag me af, hebben jullie dat ook? Of ligt het aan mijn speler.

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 24 sep 2003 15:18

Pioneer DV-360 (Silver)

Ben er zeer tevreden over, hoewel ik ook een keer of twee zo'n lichte stottering heb ondervonden (niet echt hinderlijk of zo). Verder is het een van de goedkopere spelers, dus wat mij betreft wel een aanrader.

Blitz
Filmster
Filmster

Bericht door Blitz » 26 sep 2003 21:50

Ik heb de goedkoopste die ik kon vinden gekocht.

Daytek M-700

Koste me € 47,-

Ik moet zeggen dat hij alle DVD's goed leest, ondanks de lage prijs.
Is zeker een aanrader!

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 20 nov 2003 13:48

Blitz schreef:Ik heb de goedkoopste die ik kon vinden gekocht.

Daytek M-700

Koste me € 47,-

Ik moet zeggen dat hij alle DVD's goed leest, ondanks de lage prijs.
Is zeker een aanrader!
Wow da's nie duur.

Dit is de mijne... Yamaha 520
Goede DVD speler. Goed merk. Normale prijs (200 euro) en degelijke techniek.
Regio 2 weliswaar, maar ik kijk toch sowiezo geen import. dus..

Plaatje:
Afbeelding

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 20 nov 2003 13:58

Voor als je dit ook wilt weten, dit is mijn trouwe DTS-ES 6.1 versterker die erbij hoort!

Marantz: _O_

Afbeelding

Tycoon
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Tycoon » 20 nov 2003 14:17

Heegie schreef:Ik heb de Philips 712. Het beeld en het geluid is goed. Hij speelt werkelijk alles, maarre , 1 nadeel, soms stotterd tie in het beeld , blijft dan een fractie van een seconde stilstaan en dat 2 keer per film. Dit is mijn eerste dvdspeler dus ik vraag me af, hebben jullie dat ook? Of ligt het aan mijn speler.
Als het nou een keer per films was zou ik zeggen het wisselen van de DVD-laag...

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 20 nov 2003 14:19

Hoeft niet perse 1 x te zijn hoor. En sommige dvd spelers doen het ook wel eens bij het overgaan van 1 naar een ander hoofdstuk.

Aziez
Filmster
Filmster

Bericht door Aziez » 20 nov 2003 14:31

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 2B00641DB9

Dat is em. Ik heb de Sony HTP - 1000 was volgens mij €340,- bij mediamarkt

Over de dvd-speler ben ik best tevreden niet heel erg omdat hij volgens mij niet alles afspeelt, hij speelt geen foto-cd's, DVD+R, DVD+RW en hij is nog niet regio vrij (maar ben ik mee bezig).
Het geluid wordt gecodeerd gestuurd naar de versterker en daar wordt hij gedecodeerd dus eigenlijk doet de dvd zelf nx aan geluid, dat krijgt de versterker allemaal op zijn boordje, en ik moet zeggen dat hij dat goed doet. De ProLogic 2 doet et perfect

aleen hou ik em niet lang meer dus als er mensen interesse hebben meld et ff via een e-mail

KGA EEN VEEEEEL BETER HALEN ---> B&O
http://www.bang-olufsen.com
Laatst gewijzigd door Aziez op 20 nov 2003 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Stingray
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Stingray » 20 nov 2003 14:35

ach nee, de mijne heeft zekers wel een DTS encoder. En ik heb een lekker optische doorlink naar me receiver.:P

Plaats reactie