Jouw DVD- / Blu-ray-speler (aanrader?)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 22 sep 2009 17:48

In me filmkijkhok/slaapkamert: Cyberlink CH-DVD 462

Beneden een Yamaha nog wat... check ik straks even :D

Cyberlink schijnt niet meer te bestaan, wel jammer want het ding was een paar tientjes, maar speelt alles af, DivX, Xvid +/- CD-R(W) etc.

Een keer kaduuk gegaan, na precies een jaar, dus met gierende banden terug naar de winkel omdat we nog 23 minuten garantie hadden :T Keurig een nieuwe gekregen na een paar dagen, die het ondertussen alweer een jaartje of 3 braaf doet 8)

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 22 sep 2009 18:07

Ik heb een Philips Dvp 5960.

Speelt echt alles af én kon door een vrij eenvoudige toetsencombinatie van de originele afstandbediening(!) regio vrij gemaakt worden.

Enige minpuntje is dat de dvd-speler het Srt-bestand (dus, de ondertitel) in een licht doorschijnende kleur weergeeft. - Het is nog steeds leesbaar hoor, alleen had ik een spierwitte kleur een stuk handiger gevonden.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 22 sep 2009 19:28

Bij mij gooit hij de text (wel in het wit) in een transparante zwarte balk. Handig bij goed belichte stukken film, voor donkere shots weinig meerwaarde...

Ach, ik stoor me er in ieder geval niet aan. Hetzelfde doet m'n Multimedia Harddisk trouwens...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 22 sep 2009 20:05

Ik heb een Pioneer Dv- 393. Een perfect ding, dat werkelijk alles afspeelt. Behalve als het niet regio 2 is. Nu heb ik eens opgezocht hoe ik dat ding regiovrij moet maken en dat schijnt via een onofficiële firmware update te zijn die de hele speler kan bricken óf het moet via een wm programma'tje dat met behulp van infrarood de speler regiovrij kan maken. Allen erg irritant dus.

Winchester73
Filmster
Filmster

OPPO BDP-83

Bericht door Winchester73 » 20 okt 2009 06:17

- De OPPO BDP 83 SACD/DVD/Blu-ray speler.
Prijs $ 499/ca. € 325. Speelt 3-4x zo dure spelers volledig weg!
Zeer veel (internationale) forums en reviews over te vinden; ff googelen met 'OPPO BDP-83'.
Inklusief 1,5m. HDMI kabel en 2 test Blu-ray's: 1 voor audio en 1 voor video.
Autodetect qua netspanning (115V./230V.)
Europese versie wordt BDP-831.

Regio en zonevrij kit voor de OPPO: € 54 inkl.! :T

- Introductie OPPO: Youtube1
- Uitpakken van een OPPO: Youtube2. 8)

Fantastische speler, prachtig beeld en geluid, en zeer snelle laadtijden. Uiteraard heb ik de regiovrije versie! _O_
Geregeld firmware updates.

edit
O.a. HIER verkrijgbaar (geen porto); of via Ebay
Laatst gewijzigd door Winchester73 op 20 okt 2009 06:34, 3 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 07 apr 2010 09:35

Ik had gister dus een speler gehaald. Philips BDP2500 dacht ik..maar nu heb ik dus dat hij heel soms vast loopt, als ik hem aanzet, of als hij de nieuwe blu-ray laadt. Ben ik weer eens te snel of is die speler gewoon niet goed?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 apr 2010 09:46

Ik heb van mijn eerste salarissen een breedbeeld tv met dvd speler gekocht van Sony gekocht. We hebben het nu over 1998 en dus ook over één van de eerste series van Sony. Een dvd speler van welgeteld 1100 harde Hollandsche guldens!

Maar het mooie is is dat hij het nog steeds doet! Al heeft wel het display het onlangs begeven. Ik heb ondertussen wel al besloten om "gewoon" op Blu-Ray over te gaan als deze het helemaal begeeft.

Die breedbeeld tv doet het overigens ook nog steeds prima. Ook deze ga ik pas vervangen als ie het begeeft. En dat duurt nu al een stuk langer (klop klop) dan ik had verwacht.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Jouw DVD-speler (aanrader?)

Bericht door WizardOfOss » 14 aug 2010 15:54

Zo, toch ook maar eens mee gaan in de vaart der volkeren, heb ook maar een Blu-ray speler gekocht:

Afbeelding

Philips DBP5000

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 14 aug 2010 16:07

Vind het design van die Phillips dingen echt strak. Geen fancy poespas, gewoon een display en een paar knoppen :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 14 aug 2010 17:28

WizardOfOss schreef:Zo, toch ook maar eens mee gaan in de vaart der volkeren, heb ook maar een Blu-ray speler gekocht
:T Dat wordt smullen hoor (eigenlijk nog HD geluid erbij :lol: ).

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 14 aug 2010 18:11

...en een full-HD TV, die ik nu heb staan is slechts HD-ready. En misschien nog wel belangrijker: Blu-ray schijfjes heb ik ook nog niet, al heb ik wel Monsters Inc. bij MovieMinutes in bestelling staan.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 14 aug 2010 18:22

Disney Blu-Rays zijn meestal van een uitstekende beeld kwaliteit. Monsters Inc ook, prima detail en levendige kleuren. Ook met je HD-ready tv ga je een groot verschil zien met DVD. Veel plezier ermee:)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 14 aug 2010 18:46

WizardOfOss schreef:...en een full-HD TV, die ik nu heb staan is slechts HD-ready. En misschien nog wel belangrijker: Blu-ray schijfjes heb ik ook nog niet, al heb ik wel Monsters Inc. bij MovieMinutes in bestelling staan.
HD-ready kan genoeg zijn hoor, sommige mensen vertellen trots dat ze een full HD 32" scherm hebben, als je daar niet met je neus op zit zie je simpelweg niet het verschil. Ik heb een 37" HD ready plasma, omdat ik met die grote op mijn afstand (iets meer dan 2 meter) toch geen verschil full HD kan zien. Heb je het geld dan is full HD natuurlijk aan te raden (als ook 42" of groter).

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 07 okt 2010 00:04

Ik heb ook HD Ready (20 inch, anders past ie niet onder m'n schuine dak :D). Tv staat op afstand van m'n tenen laat maar zeggen en het is echt haarscherp beeld met blu-ray. Durf de tv niet aan te raken om m'n vingers niet te snijden laat maar zeggen. Avatar is echt extreem scherp. Weet iemand of dat toevallig door de CGI komt die er in overvloed aanwezig is, of dat het door de 3D camera's komt die bij de opnames zijn gebruikt?

BR Speler laat alleen wel wat te wensen over, maar die word binnenkort vervangen als het eventjes (financieel) mogelijk is...

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 08 okt 2010 15:24

Mijn DVD-speler is:

Afbeelding

Kapot

Iemand een leuke, betaalbare tip voor een nieuwe en goeie DVD resp. Blu-Ray-speler???

Plaats reactie