Kleurcode van de filmlinks

Plaats reactie
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Kleurcode van de filmlinks

Bericht door JB » 13 jan 2003 10:29

Zeg Tako,

vraag over deze briljante site van jullie. Bij de films is de link de ene keer blauw en de andere keer rood. Wat is de gedachte hierachter? De betere films of box-office-hits zijn meestal rood gelinkt, is dat de reden? Hoe bepalen jullie welke film een rode link waard is?

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 13 jan 2003 11:12

Ja, het idee is dat de rode links je even een snel idee geven van de populaire/goede/interessante films. Er is geen wetenschappelijke methode ontwikkeld om dat te bepalen, Peter en ik doen het op ons gevoel. een combinatie van wat we weten en info van de imdb.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 13 jan 2003 11:16

De rode films zijn inderdaad onze selectie van goede films en staan ook bekend onder de naam "de filmtips"; dit zijn ook de films die diverse sites mbv ons script op de voorpagina hebben staan...

en hoe deze tot stand komen: tako & ik hebben wekelijks een vergadering waarin, naast allerlei andere belangrijke zaken zoals het verzinnen van quiz-vragen, ook deze filmtips gekozen worden. dit zijn zeer emotionele gesprekken van 8 a 10 uur waarin we alle films langslopen en elkaar ervan proberen te overtuigen welke film wel of geen filmtip moet worden....zoals je merkt kun je beter gewoon bezoeker zijn van deze site ;)

argumenten waar wij beide gevoelig voor zijn:
-IMDb-cijfer; mits dit tot stand is gekomen door genoeg stemmen. een film die, met meer dan, laten we zeggen, 2000 stemmen minstens een 7.5 heeft behaald kan bijna altijd wel rekenen op een vermelding
-bekendheid film/acteurs; uiteraard zijn niet alle bekende films met bekende acteurs goed, maar toch willen met de filmtips iedereen wat bieden, en kan het dus voorkomen dat een film met een imdb-cijfer van ergens in de 4 (met ook nog heel veel stemmen) toch een filmtip wordt. (zoals laatst bv godzilla).....om de reden dat er mensen zijn die geinformeerd willen worden als een dergelijke film uitgezonden wordt

als deze lijst compleet is wordt hieruit dagelijks de film van de dag geselecteerd, maar dat had je vast al door :)

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 13 jan 2003 11:18

zo te zien lopen tako en ik weer doorelkaar te lullen....toch eens iemand inhuren die uit onze naam op vragen reageert ;)

("goedemorgen, filmsoptv-helpdesk....waarmee kan ik u van dienst zijn?")

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 13 jan 2003 11:33

Peter schreef:zo te zien lopen tako en ik weer doorelkaar te lullen
Maar het is nu wel duidelijk! En zolang je niet door jezelf heen lult is er nog niets aan de hand. :wink:

Ik ben nu wel heel benieuwd naar de films waar jullie het niet over eens zijn, wellicht aartige om een tipje an de sluier op te lichten?

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 13 jan 2003 11:36

Peter schreef:en hoe deze tot stand komen: tako & ik hebben wekelijks een vergadering waarin, naast allerlei andere belangrijke zaken zoals het verzinnen van quiz-vragen, ook deze filmtips gekozen worden. dit zijn zeer emotionele gesprekken van 8 a 10 uur waarin we alle films langslopen en elkaar ervan proberen te overtuigen welke film wel of geen filmtip moet worden....zoals je merkt kun je beter gewoon bezoeker zijn van deze site ;)
KLopt, er wordt ook vaak gehuild in deze slopende sessie's...

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 15 jan 2003 00:03

Peter schreef:dit zijn zeer emotionele gesprekken van 8 a 10 uur waarin we alle films langslopen en elkaar ervan proberen te overtuigen welke film wel of geen filmtip moet worden...
Hahaha lol :D

Moeten het er per se minimaal 3 per dag zijn, die filmtips?

Ik heb het lijstje van deze week eens bekeken en gelet op de films die jullie als tip hebben gekozen. Een film als A mother's revenge op dinsdag zou ik er niet zo snel tussen zetten... Tenzij je er minimaal 3 wilt hebben per dag natuurlijk.

Leuk, nu kunnen we jullie wekelijks aanvallen op jullie smaak ;)

Plaats reactie