Wat zijn de verwachtingen die men van de nieuwe FT heeft?

Plaats reactie
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 11 dec 2007 01:48

Meninho schreef:Geen idee of dit al gezegd is, maar ik vind de search in het forum heel lastig.

een voorbeeld: stel ik type de titel in van een film, titanic, dan krijg ik een hele lading van topics. echter niet de pagina waar titanic daadwerkelijk in voorkomt. een topic zoals bijvoorbeeld ´wat is de laatste film..´ heeft 1880 paginas, als het niet meer is. Om die helemaal door te spitten over de film is natuurlijk geen doen. kan daar wat aan gedaan worden, of anders mij erop wijzen wat ik dan fout doe?
Waarom zou je in vredesnaam willen zoeken naar Titanic? :wink:

Maareh, als jij bij "Geef resultaten weer als:" kiest voor "Berichten" krijg je een lijst met alle afzonderlijke posts, als je bij de resultaten dan vervolgens op de topictitel aan de rechterkant (dus in het grijze vlak, niet het rode) klikt ga je direct naar de betreffende post.

Maar desondanks zou de zoekfunctie heel wat beter mogen, dat is nu eenmaal een zwak punt van phpBB.

Meninho
Bijrol
Bijrol

Bericht door Meninho » 11 dec 2007 04:38

WizardOfOss schreef:
Meninho schreef:Geen idee of dit al gezegd is, maar ik vind de search in het forum heel lastig.

een voorbeeld: stel ik type de titel in van een film, titanic, dan krijg ik een hele lading van topics. echter niet de pagina waar titanic daadwerkelijk in voorkomt. een topic zoals bijvoorbeeld ´wat is de laatste film..´ heeft 1880 paginas, als het niet meer is. Om die helemaal door te spitten over de film is natuurlijk geen doen. kan daar wat aan gedaan worden, of anders mij erop wijzen wat ik dan fout doe?
Waarom zou je in vredesnaam willen zoeken naar Titanic? :wink:

Maareh, als jij bij "Geef resultaten weer als:" kiest voor "Berichten" krijg je een lijst met alle afzonderlijke posts, als je bij de resultaten dan vervolgens op de topictitel aan de rechterkant (dus in het grijze vlak, niet het rode) klikt ga je direct naar de betreffende post.

Maar desondanks zou de zoekfunctie heel wat beter mogen, dat is nu eenmaal een zwak punt van phpBB.
Dank hiervoor. en nee, geen Titanic fan, verre van :)

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 11 dec 2007 11:48

Ann McDunn schreef:Al heeft iemand 22200000 berichten bij zijn/haar naam staan dan moet je daar gewoon geen rekening mee houden, je hoeft helemaal niets voor lief te nemen en als die iemand de plank volkomen mis slaat naar jouw idee moet je daar gewoon op reageren anders zou je je eigen mening nooit kunnen verkondigen tegenover iemand die veel meer posts heeft dan jij.
Maar werkt het andersom ook zo? Als je een bericht ziet van iemand die er net vijf heeft... hoe kijk je daar dan tegenaan?
Ann McDunn schreef:Als het aantal posts er niet meer bij staat gaan de rangen ook weg...
Och, volgens mij kunnen de rangen best blijven; het een sluit het anders immers niet uit. Maar in die zin is het eigenlijk wel een beetje dubbelop dat er nu zoveel rangen zijn als een vermelding van het aantal geplaatste berichten.
Ann McDunn schreef:...en ik denk toch wel dat jij eens de Walk of Fame wil halen, nog eventjes stug door gaan en je hebt een Oscar, van mij hoeft het niet persé en van sommige anderen ook misschien niet, maar dan missen we op een gegeven moment wel het feestje en de speech natuurlijk. :wink:
Sorry Ann, maar op deze manier komt het op mij over alsof het posten hier een doel op zich is, terwijl het er volgens mij om draait dat mensen een zinvolle bijdrage leveren door zo de topic en het forum wat interessanter te maken. Ik heb van buitenstaanders wel eens gehoord dat ze dit forum mijden omdat ze het "ons-kent-ons-gehalte" wel erg hoog vinden. Hoe zou het anders komen dat je op de frontpagina vaak namen tegenkomt die je nog nooit eerder op het forum voorbij hebt zien komen?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 11 dec 2007 11:53

@Thiver, ben jij iemand die iemand niet serieus neemt omdat hij nog maar 5 berichten heeft gepost? Dat zegt volgens mij meer over de persoon die zich erdoor laat beïnvloeden dan over de persoon met die 5 posts.

Laten we allemaal respect hebben voor elkaar, ongeacht de hoeveelheid berichten.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 11 dec 2007 12:06

patrob schreef:@Thiver, ben jij iemand die iemand niet serieus neemt omdat hij nog maar 5 berichten heeft gepost? Dat zegt volgens mij meer over de persoon die zich erdoor laat beïnvloeden dan over de persoon met die 5 posts.
Let op het woord "onbewust" dat ik al eerder gebruikte. Hoe graag ik ook iedereen een gelijke kans wil geven, volgens mij geef je onbewust toch de voorkeur voor degene met het hoogste aantal berichten.
patrob schreef:Laten we allemaal respect hebben voor elkaar, ongeacht de hoeveelheid berichten.
Inderdaad, het aantal berichten doet er niet toe... dus waarom dan vermelden? Het is toch ook niet zo dat je leeftijd onder elk bericht vermeld staat? Of je geslacht, of je huidskleur?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 11 dec 2007 13:20

Meninho, dat is inderdaad verwarrend.
Je kunt echter bij het zoeken instellen dat het resultatt de berichten moet geven (tot max. 1000 tekens lang) in plaats van onderwerpen.

Zie onderaan en klik op het "o"'tje.

Maar dan krijg je volgens mij weer dat het gezochte woord WIT (of all colours) wordt weergegeven...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 dec 2007 13:49

Thiver schreef:
patrob schreef:@Thiver, ben jij iemand die iemand niet serieus neemt omdat hij nog maar 5 berichten heeft gepost? Dat zegt volgens mij meer over de persoon die zich erdoor laat beïnvloeden dan over de persoon met die 5 posts.
Let op het woord "onbewust" dat ik al eerder gebruikte. Hoe graag ik ook iedereen een gelijke kans wil geven, volgens mij geef je onbewust toch de voorkeur voor degene met het hoogste aantal berichten.
patrob schreef:Laten we allemaal respect hebben voor elkaar, ongeacht de hoeveelheid berichten.
Inderdaad, het aantal berichten doet er niet toe... dus waarom dan vermelden? Het is toch ook niet zo dat je leeftijd onder elk bericht vermeld staat? Of je geslacht, of je huidskleur?
Thiver, ik heb totaal geen last van het invloed hebben van het aantal berichten, als iemand hier voor het eerst iets post, zal ik eerder welkom zeggen dan meteen te beginnen met katten. Ik denk dat ik juist onbewust graag wil dat iemand die hier nieuw is zich thuis voelt en niet het idee heeft zich te moeten bewijzen. Het is ook totaal vrij, maar in het profiel staan toch wel vaak geslacht, hobby's etc. De rangen zijn gewoon leuk en hebben verder niet zoveel te betekenen, tenminste bij mij niet en natuurlijk gaat het om wat er gepost wordt en niet om het aantal, natuurlijk krijg je op den duur het ons kent ons gevoel, maar dat heeft een heel andere reden mede doordat forumleden die hier heel lang zijn elkaar ook op andere manieren ontmoeten of PB's sturen en zelfs e-mails, dat er op de frontpagina heel veel namen voorkomen die je nooit op het forum ziet komt waarschijnlijk omdat deze mensen wel een commentaar op een film willen geven maar niet echt bij het forum willen zijn. Als je b.v. een commentaar op een bericht uit de Elsevier geeft wil dat ook niet zeggen dat je de Elsevier hebt. Overigens was die opmerking van mij over The Walk of Fame maar een grapje, zie smiley!

Om een kort verhaal lang te maken, iedereen in zijn/haar eigen waarde laten, respect voor elkaar hebben en het hier informatief maar ook gezellig houden.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 11 dec 2007 14:06

Respect bah :wink:
Dat gezellig houden hoeft mij ook overigens niet altijd hoor.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 dec 2007 14:25

Thiver schreef:Let op het woord "onbewust" dat ik al eerder gebruikte. Hoe graag ik ook iedereen een gelijke kans wil geven, volgens mij geef je onbewust toch de voorkeur voor degene met het hoogste aantal berichten.
Ik weet niet precies wat je bedoelt in dit geval met voorkeur, maar volgens mij is dit projectie van jouw kant.
Thiver schreef:Inderdaad, het aantal berichten doet er niet toe... dus waarom dan vermelden? Het is toch ook niet zo dat je leeftijd onder elk bericht vermeld staat? Of je geslacht, of je huidskleur?
Dat zijn zaken die er op het internet juist niet toe doen. Het aantal berichten, in combinatie met de registratiedatum, geeft ongeveer aan hoe actief je bent geweest op een forum, en is standaard praktijk op internetfora. En het is logisch dat de mensen die langer actief zijn binnen een gemeenschap iets meer status hebben dan mensen die er pas net zijn, zoals dat in de meeste gemeenschappen is. Als iemand al twintig of dertig jaar bij een bedrijf werkt, zal diegene meer status hebben dan iemand die pas net komt kijken. Tenzij die nieuweling natuurlijk meteen een belangrijke bijdrage levert, en diegene die er al zo lang rondloopt al die tijd nauwelijks iets interessants heeft bijgedragen. En zo is het hier in mijn ogen ook.
Thiver schreef:Ik heb van buitenstaanders wel eens gehoord dat ze dit forum mijden omdat ze het "ons-kent-ons-gehalte" wel erg hoog vinden. Hoe zou het anders komen dat je op de frontpagina vaak namen tegenkomt die je nog nooit eerder op het forum voorbij hebt zien komen?
Omdat je als je naar deze site gaat, eerst op de frontpage komt, en niet op het forum. Wat heeft het "ons-kent-ons-gehalte" verder te maken met post count?

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 11 dec 2007 14:57

Hellow, wanneer gaat de nieuwe site van start? :oops:

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 11 dec 2007 15:36

sickboy1984 schreef:Respect bah :wink:
Niet? Daar sta ik nou echt van te kijken. :lol:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 dec 2007 18:59

sickboy1984 schreef:Respect bah :wink:
Een pittige discussie is nooit weg, maar naar een forum gaan waar het nooit eens gezellig is (hoeft ook niet altijd) en waar men totaal geen respect voor elkaar heeft lijkt mij nu helemaal niets. :N

Meninho
Bijrol
Bijrol

Bericht door Meninho » 11 dec 2007 20:29

Dr. Strangelove schreef:Meninho, dat is inderdaad verwarrend.
Je kunt echter bij het zoeken instellen dat het resultatt de berichten moet geven (tot max. 1000 tekens lang) in plaats van onderwerpen.

Zie onderaan en klik op het "o"'tje.

Maar dan krijg je volgens mij weer dat het gezochte woord WIT (of all colours) wordt weergegeven...
Klopt inderdaad en het werkt. Die kleur wit is inderdaad niet echt gelukkig, maar goed ben al lang blij dat ik nu beter weet hoe de search functie werkt. bedankt voor alle hulp!!

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 17 dec 2007 16:11

ASHWIN102 schreef:Hellow, wanneer gaat de nieuwe site van start? :oops:
:oops:

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 20 dec 2007 13:00

ASHWIN102 schreef:
ASHWIN102 schreef:Hellow, wanneer gaat de nieuwe site van start? :oops: