Hoe moet ik dat doen?

Groet René
Door ook een plaatje op te slaan als .gif kun je een jpeg van 80 x 80 p en 20 kb terugbrengen tot 4 kb zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Met een gif breng je het aantal kleuren sowieso terug tot 256. Ik heb net even een proefje genomen (ik was toch bezig met het inscannen en retoucheren van een oude foto van Gait en Rika Sterreboom voor mijn schoonmoeder) Bij minder dan 32 kleuren begon ik pas kwaliteitsverlies op te merken. Het betrof hier een matige jaren '70 kleurenfoto van een echtpaar vanaf de middel naar boven. Mijn grootste zorg was dat Rika's borsten er niet aan de onderkant afvielen.Touchwood schreef:Bij de mogelijkheid tot meer kb loop je wel het risico dat je her en der van die poepvervelende animatie-profielplaatjes ziet verschijnen. Want dat kan dan...Dat wordt nu mooi ondervangen door de 15 kb limiet. Want probeer jij maar eens een kwalitatief hoogstaand, bewégend plaatje onder de 15 kb in je profiel te krijgen.
Wat het 'normale' png en jpg gebeuren van boven de 15 kb betreft, zie je met het comprimeren (wat al met compressiefactor 1 kan) dat dit al mogelijk is zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. En ik zie hier op FT toch regelmatig zeer gelikte plaatjes voorbij komen, WizardOfOss ! (en ja; je mag je aangesproken voelen)
Het vroegere AutoVisie-forum...Aston schreef:Autoweek forum?Ik ben nu al misselijk.
![]()