- Heb je iets 'uitgevonden', per toeval of gewoon uit pure kundigheid, iets wat eventueel de mogelijkheden van de bestaande functies van dit forum kan vergroten of vereenvoudigen, post hier dan jouw handigheidjes, tips, tricks and/or loopholes (baby) !
En of 'm dat nou in de opmaak van je post zit, met zijn verschillende (al dan wel of niet) beschikbare tags, of in de alom aanwezige functieknoppen her en der op het forum, control panel, óf op de voorpagina; plaats het hier en maak je mede-forumleden deelgenoot van al jouw vergaarde info, kennis en geheimen !
Ik trap af met iets wat wellicht bij een enkeling, of wie weet bij velen, een dikke, vette: "DÛH!" zou kunnen opleveren, maar ingeval dit ook voor jou nieuw is; doe er dan vooral je voordeel mee.
Door de recente ontwikkelingen hier op het FT-forum, waarin één en ander aan posts in een stroomversnelling is terechtgekomen, en er posts met emmers tegelijk worden uitgebraakt, is het niet altijd mogelijk jouw reactie direct onder desbetreffende post te doen terechtkomen. Vooral niet wanneer je, zoals ik, nu eenmaal niet altijd één van de snelsten bent. Dat, of jouw post staat ongelukkigerwijs bovenaan een nieuwe pagina te pronken, waardoor het tang-op-varken-effect flink wordt versterkt.
Vaak zie je dit pas wanneer je post er al staat, maar in het eerste geval krijg je netjes een melding dat iemand in de tussentijd alweer een (of meerdere) nieuwe posts heeft geplaatst, terwijl jij nog druk doende bent. En misschien, zo deelt het forum-popupje boven je post, je mede; dat je de zaken in dit nieuwe licht bezien, nog wilt herschikken of herzien. Wat eigenlijk zoveel wil zeggen als: You snooze, you lose...

- Gelukkig bestaat er al een poosje de mogelijkheid om de post waarop jij reageert, in jouw reeds geopende en nog niet geplaatste, post te doen terechtkomen. Onder de post waarin jij bezig bent, zie je het topic-draadje lopen, scroll naar de post waarop je wilt reageren, klik op "Quote", en desbetreffende post komt in jouw geopende post terecht, zonder dat je daarvoor je tab hoeft te dupliceren, of een nieuwe pagina met FT hoeft te openen, enzovoort. Wel zo handig in deze hectische tijden.
Overigens: "Shift + Quote" opent een nieuw scherm/pagina met enkel desbetreffende post met daarin de quote die je vervolgens kunt kopiëren (Ctrl+A, C) Maar dit is dus vrij omslachtig. Bij het klikken op quote in het zichtbare draadje eronder, komt alles in één keer op de juiste plek terecht.
Ten tweede had ik het al eens ergens over de Font Color tag gehad, te vinden in topic "Wist je dat..." en ik geef toe, dat zal niet iedereen als even belangrijk voorkomen, en niet iedereen heeft de verschillende, gangbare, kleurbenamingen ook standaard in de kop zitten, maar het werkt als volgt:
Bovenstaand ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:Touchwood schreef:… er meer kleuren beschikbaar zijn voor de tekst in je berichten dan je zou denken ? (en aangeboden worden)
En dan heb ik het niet over een hexadecimaal getal voorafgegaan door een hekje (#).
Zo is het vaak al voldoende om er ‘dark’ of ‘light’ voor te zetten, maar gangbare omschrijvingen als ‘hotpink’ en ‘limegreen’, 'sienna', 'indianred' of 'crimson' of gewoon ‘grey’, werken ook gewoon.
Zomaar een zijdelingse bemerking, iets waar ik achterkwam toen ik te lui was de juiste kleur in hexadecimaal te zoeken. Misschien wel aardig om te weten. (en wellicht is er zo nog wel meer mogelijk in de opmaak van je bericht wat buiten het getoonde aanbod valt)
Loopholes baby !
[color= #8080FF]Loopholes baby ![/color] #8080FF weghalen en je kleuromschrijving neerzetten:
[color= violet]Loopholes baby ![/color]
Wat er dus zo uit komt te zien: Loopholes baby !
Kies je 'lavender', zie je zo op het blote oog niets staan, maar staat het er wel. ......<-- selecteer tussenstukje
- Ten derde: gebruik ik de "List Tags" om te positioneren. Hoe meer iets in deze list tags staat, hoe meer naar rechts het (plaatje of tekst) komt te staan, dit om het gebrek aan tags als 'center', 'left' en 'right', te compenseren.