Waar kan ik deze DVD kopen?

Plaats reactie
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: Help! WKW

Bericht door Straka » 24 feb 2015 20:37

Fallen Angels is in een zeer betaalbare Britse uitgave te krijgen en dat was ook altijd zo voor Chungking Express, beide van Artifical Eye. Waarschijnlijk dat die laatste langzaam out-of-print raakt en daarom in prijs stijgt.
Van Fallen Angels heb ik zelf een Amerikaanse uitgave die regio vrij is en deze distributeur, Kino, heeft ook een uitgave van Happy Together op de markt gebracht. Deze waren beide schappelijk geprijsd.

As Tears Go By en Days of Being Wild zijn te krijgen in Hong Kong uitgaven (region vrij), zelf ik heb ik deze ooit bij YesAsia besteld. Sobere uitgaven, maar prima beeld- en geluidkwaliteit. Ze waren betaalbaar geprijsd.

YesAsia is een goede site om te kijken, hier zijn ook vaak Koreaanse of Japanse uitgaven te vinden. Wel goed de region code en beschikbaarheid van ondertitels in de gaten houden. Reken voor Koreaanse en Japanse uitgaven echter wel op een flinke prijs.

Waarom er geen behoorlijke Europese uitgave van In the Mood for Love en 2046 op Blu Ray te krijgen is, is ook mij een raadsel.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Help! WKW

Bericht door NWRfan » 24 feb 2015 23:37

Yes ! Hier heb ik wat aan !
Ik ga even rondneuzen op YesAsia :T
Fallen Angels heb ik al de artificial eye dvd release van en een upgrade is niet hoog nodig aangezien de beeld/geluids kwaliteit nog steeds behoorlijk goed is.

Straka
Regisseur
Regisseur

Re: Op zoek naar DVD's/Blu-rays

Bericht door Straka » 25 feb 2015 09:05

Wanneer je The Grandmaster nog niet hebt is de Hong Kong/Aziatische versie ook het overwegen waard. Deze cut verschilt van de international/Europese cut. De verschillen zijn overigens niet gigantisch, het is meer curiositeit dan dat de film er beter van wordt.

Ashes of Time is helaas verloren gegaan in de originele versie, enkel wanneer je goed zoekt zijn er nog bootlegs/downloads te vinden van DVD/VCD-uitgaven die de originele cut benaderen.

Ik begrijp dat deze twee titels wat minder je interesse hebben, maar voor de volledigheid toch nog deze informatie.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 feb 2015 10:20

Straka schreef:Wanneer je The Grandmaster nog niet hebt is de Hong Kong/Aziatische versie ook het overwegen waard. Deze cut verschilt van de international/Europese cut. De verschillen zijn overigens niet gigantisch, het is meer curiositeit dan dat de film er beter van wordt.
Nou ja, wel uitkijken dat je niet de Amerikaanse versie te pakken hebt, dat scheelt toch wel een half uur of meer.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 25 feb 2015 11:30

Weer typisch Amerikaans om flink te gaan lopen knoeien. In de Nederlandse bioscoop draaide de "Berlijn"-versie. Ik neem aan dat deze ook op Blu/DVD terecht is gekomen. De Chinese/Hong Kong versie is iets langer, maar het verschil is zeker geen half uur.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 26 feb 2015 11:23

Straka schreef:Wanneer je The Grandmaster nog niet hebt is de Hong Kong/Aziatische versie ook het overwegen waard. Deze cut verschilt van de international/Europese cut. De verschillen zijn overigens niet gigantisch, het is meer curiositeit dan dat de film er beter van wordt.

Ashes of Time is helaas verloren gegaan in de originele versie, enkel wanneer je goed zoekt zijn er nog bootlegs/downloads te vinden van DVD/VCD-uitgaven die de originele cut benaderen.

Ik begrijp dat deze twee titels wat minder je interesse hebben, maar voor de volledigheid toch nog deze informatie.
Ik heb zelfs de Ashes of Time Redux. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn met het origineel, maar dit is ook een prima film hoor. De bol.com uitgave van The Grandmaster is volgens mij de internationale cut en niet de Amerikaanse (die inderdaad veel korter is.. hebben ze ook bij Snowpiercer gedaan daar :| ).

Ik vind het gewoon vreemd dat het zo moeilijk is om aan goede versies van Chungking Express, In the Mood for Love , Days of Being Wild, As Tears Go By en Happy Together te komen. Deze films zijn toch vele malen beter dan bijvoorbeeld John Carter of Woochi the Demon Slayer (die ik echt in elke webshop tegenkom :cry: )

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 26 feb 2015 11:44

Er zit geen grote studio achter, waarschijnlijk is de rechtenverdeling versnipperd over kleine distributeurs, dus wordt het al direct een stuk moeilijker. Maar van In the Mood for Love blijft het gewoon vreemd, hier moet een flinke markt voor zijn.

Ashes of Time Redux is een volledig opgepoetste versie van de originele film onder leiding van Wong zelf, maar de soundtrack is gesneuveld en de editing is opnieuw gedaan. Omdat het bronmateriaal niet meer compleet was zijn er scenes gesneuveld. Het kleurenpalet is ook aangepast, iets waar cameraman Christopher Doyle bijvoorbeeld niet geheel tevreden over is.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 26 feb 2015 15:42

Hmm interesting!
Voor bachelorscriptie benader ik het werk van Wong uit een fenomenologische invalshoek (met de nadruk op muziek). Ik gebruik voornamelijk Chungking Express en In the Mood for Love om mijn argumenten te onderbouwen, dus ik had die t liefst gewoon op blu ray gekocht voor 2 tientjes. Helaas gaat dit niet door, dus moet ik ze maar in goede kwaliteit gaan downloaden.. Gewoon gedwongen piraterij dit! :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 feb 2015 20:21

Leuk onderwerp, zou ik te zijner tijd op zich best willen lezen. :)

Geranimous
Bijrol
Bijrol

Bericht door Geranimous » 27 feb 2015 11:44

Nu we het onderwerp toch Aziatische films is. Weet iemand waar je aan een goede versie van Raise the Red Lantarn kan komen?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 27 feb 2015 11:50

Inderdaad ook zo'n probleemfilm. De beste versie (beeld en geluid) was altijd uit Frankrijk, maar deze had enkel Franse ondertiteling.

EDIT: Er is inmiddels ook een Duitse Blu Ray, maar enkel Duitse ondertiteling.

Geranimous
Bijrol
Bijrol

Bericht door Geranimous » 27 feb 2015 12:51

Balen. Ooit was er een Engelse versie via Play.com te verkrijgen maar die is niet meer beschikbaar. Ik baal ervan dat ik die toen niet gehaald heb. En mijn Wong Kar Wai collectie is helaas ook nog niet compleet. Kim Ki-Duk films zijn gelukkig wel goed vekrijgbaar. Ik zal daar ook maar niet te lang mee wachten.

NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door NWRfan » 28 feb 2015 10:47

Colonel_Kurz schreef:Leuk onderwerp, zou ik te zijner tijd op zich best willen lezen. :)
Als hij af is en ingeleverd zal ik je een PM sturen. Mocht je dan nog steeds interesse hebben kan ik hem naar je op sturen ! :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 feb 2015 11:52

:T

Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Before the rain

Bericht door Elizabethan » 10 apr 2016 16:09

Wie heeft DVD van Before the rain van director: Milcho Manchevski uit 1994 of 1995? Met ondertiteling (Engels of Nederlands).
Wil hem graag kopen.

Plaats reactie