Gezocht: (Russische) film Lynx kitten raised by old forester

Gesloten
dvdliefhebber63
Figurant
Figurant

Gezocht: (Russische) film Lynx kitten raised by old forester

Bericht door dvdliefhebber63 » 13 aug 2009 20:00

Ik ben op zoek naar een film waarbij een oude boswachter een Lynx kitten vindt en grootbrengt. Dit is een volgens mij Russische film, die begin 1972/73 is uitgezonden op de Nederlandse televisie. Hieronder is alle informatie die ik erover kan vinden. Wat ik ook weet is dat hij in een Amsterdams wijkcentrum nog eens is vertoond. Maar nu ben ik op zoek naar een exemplaar van deze magistrale film met Nederlandse ondertiteling. Ook als je weet bij welke zender deze destijds werd vertoond kan mij helpen. Wie helpt mij?

A movie with many pictures of animals in their habit very close to reality, embedded in an entertaining story: an old man finds a lynx baby, calls it Punak and rises it. All kinds of funny things will happen. When the lynx gets one year old, trappers catch him. They sell him to a circus. When the old man finds out about this, he drives to the circus and wants to get back Punak. The director of the circus only wants to sell the lynx back. The old man attacks to get enough money for buying Punak, but it takes a long time, longer, as he thought. When he comes back to the city, the circus pushed along; nobody knows where to. Punak seizes the first chance to escape and returns to the old man.

Oorspronkelijke naam film: Tropoy beskorystoy lyubvi (1971)
Director:Agasi Babayan

Writers:Leonid Belokurov (writer)
Vitalii Bianki (story)

Release Date:3 April 1972 (Finland)
Genre:Drama

Plot:Old forester finds a lynx kitten and raises it. The story is mixed with lots of beautiful nature documentary footage

Diverse namen van releases in verschillende landen:
Abenteuer in der Taiga West Germany
The Path Towards Uninterested Love International (informal literal title) (English title)
Ystäväni ilves Finland

Gesloten