Verzenden pakketpost via....DHL

Plaats reactie
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Verzenden pakketpost via....DHL

Bericht door Dr. Strangelove » 13 aug 2009 23:06

Zonder reclame te willen maken voor DHL maar wel om de vergelijking te maken met TNT:

klik!

Versturen tot 10 kg
DHL For You is de ideale manier om pakjes tot 10 kg voordelig te versturen binnen Nederland. U kunt kiezen uit een Small of Regular pakje.

Small pakje:
Als uw pakje door de brievenbus past, zoals een boek of dvd, betaalt u maar € 4,50.
---> Gebruik tot 2 kg daarom TNT; boven 2 kg is het voor TNT geen brievenbuspost meer maar pakketpost ad € 6,75 (tot 10 kg)

Regular pakje:
Is uw pakje wat groter, bijvoorbeeld een stapeltje Agatha Christie dvd's of een Senseo koffieapparaat, dan betaalt u maar € 4,95.

Dat is in vergelijking tot ouwe tante Pos TNT toch mooi een verschil van € 6,75 -/- € 4,95 = € 1.80.

Afbeelding

Via de bovengenoemde link kun je ook gebruik maken van deDHL Servicepoint Locactor.
Je vind hier uw DHL Servicepoint en/of dat van de ontvanger van uw pakje.

Want er zijn ruim 500 DHL Service Points in Supermarkten en Pompstations, PC-, Video-zaken en tabakswinkels (met vaak ruime openingstijden óók in het weekend) !

Eerlijk is eerlijk, de bezorging duurt wel wat langer dan via TNT:
Uw pakje wordt binnen 2 tot 3 werkdagen tussen 12.00 en 18.00 uur bij de ontvanger thuisbezorgd (of op een Service Point).

Je krijgt ook een gratis bewijs voor verzending, Track&Trace code en bericht van aflevering per sms of email.

Omdat de site van DHL wel heel veel informatie biedt maar ook m.i. rommelig is nog één informatief plaatje:
    • Afbeelding
Nogmaals: dit is informatie ter vergelijking; géén reclame.
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 13 aug 2009 23:43, 8 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 aug 2009 23:08

Voor het versturen van één of twee dvd's ben je dus in ieder geval véél goedkoper uit bij de TNT.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 13 aug 2009 23:11

Ja klopt, het heeft alleen voordeel bij brievenpost zwaarder dan 2 kg en pakketpost.

Dank je voor de terechte observatie.
Ik heb het hierboven nog 's duidelijk vermeld. :T

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 13 aug 2009 23:48

Colonel_Kurz schreef:Voor het versturen van één of twee dvd's ben je dus in ieder geval véél goedkoper uit bij de TNT.
Vooral omdat de envelop met twee postzegels van 44 cent ook altijd aankomt. 8)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Verzenden pakketpost via....DHL

Bericht door Dr. Strangelove » 06 apr 2012 22:46

Zonder reclame te willen maken voor DHL maar wel om de vergelijking te maken met PostNL:

klik hier voor DHLforyou !
          • Afbeelding
Versturen tot 10 kg
DHL For You is de ideale manier om pakjes tot 10 kg voordelig te versturen binnen Nederland.
Ik beperk me hieronder tot de pakketpost tot 10 kg.

Je hebt dan twee mogelijkheden als:
    • x je online betaalt (iDeal, Visa, Mastercard)
      x je zelf de labels uitdraait die DHL je toezendt
A: Verzending van DHL Servicepoint naar DHL Servicepoint

Voor een pakket tot 10 kg en een maximaal formaat van 80cm bij 40cm en een volume van 60 liter (80x40x20) betaal je dan slechts € 4,00 ! Dit is blijkbaar een verlaagd tarief. Vraag me niet sinds wanneer.

Dat is in vergelijking tot ouwe tante Pos PostNL toch mooi een verschil van € 6,75 -/- 4,00 = € 2.75.

B: Verzending van DHL Servicepoint naar NL postadres (géén postbus)
Voor een pakket tot 10 kg en een maximaal formaat van 80cm bij 40cm en een volume van 60 liter (80x40x20) betaal je dan slechts € 4,95 !

Dat is in vergelijking tot ouwe tante Pos PostNL toch mooi een verschil van € 6,75 -/- 4,95 = € 1.80.

Via de bovengenoemde link kun je ook aan de rechterkant van het scherm een DHL Servicepoint opzoeken. LET OP: Pop-up moet worden toegestaan !
Je vindt hier uw DHL Servicepoint en/of dat van de ontvanger van uw pakje.

Want er zijn ruim 750 DHL Service Points in o.a. supermarkten, pompstations en tabakswinkels (met vaak ruime openingstijden óók in het weekend) !

Eerlijk is eerlijk, de bezorging duurt wel wat langer dan via PostNL:
Uw pakje wordt binnen 2 tot 3 werkdagen tussen 12.00 en 18.00 uur bij de ontvanger thuisbezorgd (of op een Service Point). Bovendien geldt maandag NIET als een werkdag.
Het algemene schema is dan ook als volgt:
        • Aangeboden op ---------------------> Eerste bezorgpoging
          Dinsdag ------------------------------- Donderdag
          Woensdag ---------------------------- Vrijdag
          Donderdag --------------------------- Zaterdagochtend
          Vrijdag -------------------------------- Dinsdag
          Zaterdag ------------------------------ Woensdag

Je krijgt ook een gratis bewijs voor verzending, Track&Trace-code en bericht van aflevering per sms of email.
De geadresseerde krijgt per sms of e-mail een bericht indien het pakket bij het DHL Servicepoint ligt.

Een afbeelding met het kostenoverzicht:
    • Afbeelding
Oh ja, het label komt er zo uit te zien:
        • Afbeelding
Nogmaals: dit is informatie ter vergelijking; géén reclame.
Maar voor pakketpost lijkt het me zeker een zeer interessant alternatief voor de oude Tante Pos
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 28 aug 2012 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 07 apr 2012 12:41

Dank weer voor dit advies. En ik weet nu ook direct waarom ik de laatste keren steeds een euro meer betaalde dan ik had verwacht... verdomde online korting. Overigens Dr., een d/t-fout... van jou? O+
Laatst gewijzigd door Thiver op 07 apr 2012 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 07 apr 2012 14:20

Twee keer een d/t-fout zelfs... :oops: :x

Nou ja, niemand is perfect ook al ben je een perfecte vrek... :lol:

Maar ik blijf erbij (en jij, Rich Art, waarschijnlijk ook): mooi prijsje voor een verzending van servicepoint naar servicepoint.
Dat weegt meer dan genoeg op tegen het zelf uitprinten van het label.
Even op de fiets naar het servicepunt van de Plus supermarkt, laten scannen en weg ermee.

bastianvandergraaff
Figurant
Figurant

Bericht door bastianvandergraaff » 14 jul 2015 15:05

is iemand hier bekend met de verzendverpakkingen van v----p.nl?

MODERATOR EDIT: Nee, maar ik denk ook niet dat nou zo nodig is.
Niet echt gillend goedkoop en alternatieven genoeg.
Ook niet bepaald voor consumenten: Gratis bezorging vanaf 100 ex btw en anders € 8.
Sorry Bas, ik weet niet wat en of je er iets mee te maken hebt maar ik mis een goede reden voor reclame

Voor DHL is er tegenwoordig overigens ook een alternatief: Kiala.
Via Kiala verzend je al voor € 7,50 naar België. :T

Plaats reactie