Feedback van echte filmkenners !

Plaats reactie
awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Feedback van echte filmkenners !

Bericht door awaumans » 16 mar 2014 15:30

Dag FilmTotaal,

Ik ben een film student van 22 jaar oud.
Ik heb een idee voor een degelijk applicatie die jou en je vrienden kan voorzien van leuke film suggesties. Maar niet zoals op imdB dat een computer jou suggesties aanbiedt gebaseerd op een aantal dingen zoals de film die je al geratet hebt. Wat ik wel wil doen is een persoonlijke benadering hanteren. Een beetje een verwezenlijking van de irritant vraag "weet jij nog een goede film" in een leuk en aantrekkelijk jasje dat het leuk maakt om jouw vrienden te voorzien van leuke film suggesties gebaseerd op een aantal dingen zoals de situatie waarin ze een film wilt bekijken of de mood waarin hij of zij verkeerd. Daarnaast zou er ook een concept als icheckmovies worden geïntegreerd dat je niet een film kunt aanbieden die hij of zij al gezien heeft.

Het is vooral voor mensen die niet echt veel van films kennen, ik wil die personen samenbrengen met filmkenners zoals jullie. Zowel vrienden als like minded mensen. Of je een filmkenner bent of niet zal berekent worden op basis van hoe bruikbaar jou suggesties waren die je al gegeven hebt.

Nu is mijn vraag zou je zo iets gebruiken en zou het je zoektoch naar een film makkelijker/leuker maken?

meer en concrete info vind je hier:http://www.westartup.eu/ideas/suggestamovie/

ik kijk uit naar jullie feedback!

Groeten Alexander

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Movie Twist & Shout

Bericht door Touchwood » 28 mar 2014 15:59

Bij een kleine zoektocht met als zoekopdracht: "what to watch based on mood" (om te zien of er iets soortgelijks niet al bestaat - zul je zelf ook hebben gedaan neem ik aan) kom ik uit op een applicatie "Movie Twist" wat de gebruiker de mogelijkheid geeft om een bepaalde 'mood' in te stellen aan de hand van een aantal schuifregelaars.

Afbeelding..Afbeelding..

Ook kun je daarbij desgewenst een trefwoord invullen om de zoektocht wat meer te sturen. Daarnaast kun je eventueel een bepaald bereik (filmjaar tot filmjaar) invullen - overigens gaat deze app helaas maar tot 2012, kwestie van bijwerken door de Zweedse makers) en kun je aangeven of je een film (of serie) met een hoog tempo zoekt, of er veel seks in moet of toch liever drugs (of allebei natuurlijk) en of het zoekresultaat in elk geval moet voldoen aan een hoge IMDb-rating.

Afbeelding..Afbeelding..Afbeelding
Resultaten gebaseerd op mijn input hierboven - er zijn er meerdere, dit laatste schermpje is er één van -

Dat is dus best al een aardige vlag voor wat betreft de lading: 'mood'

Voor wat betreft het aanraden van 'films amongst friends' (of 'kenners'/random) zit ik dan bijvoorbeeld (!) te denken aan de app TV-gids waarbij je (naast natuurlijk FilmTotaal raadplegen) :wink: kunt zien wat er op TV is en waar onder een live Tweet feed gaande is om te volgen en om eventueel jouw input bij te zetten.
Afbeelding

Dit zou natuurlijk ook goed met feeds van andere social media mogelijk zijn, geïmplementeerd in die Movie Twist-app zoals hierboven beschreven (daar, waar voorradig, bij elke film in de app waar jij op uitkomt) waarna je elkaars aanbevelingen door middel van kekke symbooltjes of emoticons kunt waarderen/evalueren.

Ben je niet al een heel eind als je dit, soort van, combineert ? :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Feedback van echte filmkenners !

Bericht door Touchwood » 28 mar 2014 17:00

De tweede hit (van diezelfde zoekopdracht van hierboven) ziet er trouwens zo op het eerste gezicht ook heel interessant, zo niet nog interessanter, uit. :)

Afbeelding

Intuitive discovery by Moods & natural language (maar dat terzijde)
En die laatste optie 'Watch Together' Find movies and shows your chosen friends will all enjoy. :)

Lijkt me ook zeker de moeite waard om even op voorhand te onderzoeken: Jinni

En dit was al na één keer wrijven. Wie weet wat er allemaal nog meer in de fles zit... :wink:

Afbeelding

Maar ik heb makkelijk praten, van het bouwen van apps heb ik absoluut geen kaas gegeten. Vind het sowieso wonderbaarlijk hoe zoiets tot stand kan komen.

Plaats reactie