Feedback van echte filmkenners !

Plaats reactie
awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Feedback van echte filmkenners !

Bericht door awaumans » 16 mar 2014 15:30

Dag FilmTotaal,

Ik ben een film student van 22 jaar oud.
Ik heb een idee voor een degelijk applicatie die jou en je vrienden kan voorzien van leuke film suggesties. Maar niet zoals op imdB dat een computer jou suggesties aanbiedt gebaseerd op een aantal dingen zoals de film die je al geratet hebt. Wat ik wel wil doen is een persoonlijke benadering hanteren. Een beetje een verwezenlijking van de irritant vraag "weet jij nog een goede film" in een leuk en aantrekkelijk jasje dat het leuk maakt om jouw vrienden te voorzien van leuke film suggesties gebaseerd op een aantal dingen zoals de situatie waarin ze een film wilt bekijken of de mood waarin hij of zij verkeerd. Daarnaast zou er ook een concept als icheckmovies worden geïntegreerd dat je niet een film kunt aanbieden die hij of zij al gezien heeft.

Het is vooral voor mensen die niet echt veel van films kennen, ik wil die personen samenbrengen met filmkenners zoals jullie. Zowel vrienden als like minded mensen. Of je een filmkenner bent of niet zal berekent worden op basis van hoe bruikbaar jou suggesties waren die je al gegeven hebt.

Nu is mijn vraag zou je zo iets gebruiken en zou het je zoektoch naar een film makkelijker/leuker maken?

meer en concrete info vind je hier:http://www.westartup.eu/ideas/suggestamovie/

ik kijk uit naar jullie feedback!

Groeten Alexander

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Movie Twist & Shout

Bericht door Touchwood » 28 mar 2014 15:59

Bij een kleine zoektocht met als zoekopdracht: "what to watch based on mood" (om te zien of er iets soortgelijks niet al bestaat - zul je zelf ook hebben gedaan neem ik aan) kom ik uit op een applicatie "Movie Twist" wat de gebruiker de mogelijkheid geeft om een bepaalde 'mood' in te stellen aan de hand van een aantal schuifregelaars.

Afbeelding..Afbeelding..