Enquête [Archief]

Gesloten
FilmFanatic
Figurant
Figurant

Netflix gebruikers enquête, voor studieopdracht.

Bericht door FilmFanatic » 15 feb 2014 15:39

Inmiddels heb ik genoeg reacties gekregen op mijn enquête. Daarom heb ik de enquête gesloten, en is het niet meer mogelijk die in te vullen.

Ik wil bij deze iedereen die hem heeft ingevuld nog even bedanken voor de moeite!

Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.

Vriendelijke groet,

FilmFanatic

WillemVisser
Figurant
Figurant

Vragenlijst/Enquete Films

Bericht door WillemVisser » 28 apr 2014 23:16

Beste mensen,

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn afstudeerscriptie over films. Ik probeer erachter te komen welke factoren een rol spelen bij de keuze van een film.

Willen jullie mij helpen met afstuderen? Klik op onderstaande link om mee te doen. Het duurt ongeveer 6 minuten om in te vullen. Enige voorkennis is niet nodig!

Alvast ontzettend bedankt!

http://my.preferencelab.com/surveys/sur ... p=02da29d3

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Respondenten gezocht

Bericht door Creeper » 06 mei 2014 17:48

Hallo FilmTotaal-forummers,

vorig jaar was ik hier nog met een oproepje voor mijn Bachelor Thesis, inmiddels ben ik aan het afstuderen voor mijn Master Arbeids- & Organisatiepsychologie aan de Universiteit van Tilburg. Daar hoort een onderzoek bij en ik ben op zoek naar respondenten met een baan. In dit onderzoek kijk ik naar baaneisen, werkhulpmiddelen en omgang met stress. Met jullie hulp probeer ik advies te geven hoe het welbevinden van werknemers kan worden geoptimaliseerd.

Meedoen kan door te klikken op de link en onder alle respondenten worden drie VVV-bonnen van 25 euro verloot. Invullen kost ongeveer 10 minuten en is volledig anoniem. Het onderzoek loopt nog tot 16 mei!

http://tinyurl.com/masterthesis2014

Alvast bedankt!

starkman
Figurant
Figurant

Medewerking gevraagd Social Media Enquête

Bericht door starkman » 23 mei 2014 10:43

Hoi Filmtotaal'ers :B: !
Jullie zullen hier vast al genoeg van dit soort berichten krijgen. Toch probeer ik het! Ben je tussen de 20 en 30 jaar oud, kijk je televisie (duh, anders zat je hier niet) en gebruik je social media? Dan vraag ik 10 minuten van je tijd. Zouden jullie alsjeblief mijn enquête in willen vullen over social media en televisiezenders? Je verdient niet alleen mijn eeuwige waardering maar maakt ook kans op een cadeaubon naar keuze t.w.v. €25,-. Dus, help mij please? _O_
http://mediaxplain.dubinterviewer.com/s ... 2002145496

Caparone
Bijrol
Bijrol

Future of Cinema (respondenten gezocht)

Bericht door Caparone » 11 nov 2014 12:10

Naar de bioscoop gaan. Er zijn maar weinig mensen die niet hebben deelgenomen aan deze culturele activiteit. Het kijken naar films is voor veel mensen een plezierige ontspanning. Tegenwoordig is het voor filmliefhebbers makkelijker geworden om een film thuis te kijken. Mensen kunnen films illegaal downloaden/streamen, online huren bij diverse online videotheken of kijken via video on demand diensten zoals Netflix.
Met al deze alternatieven, rijst de vraag op waarom er nog steeds vele mensen graag naar de bioscoop gaan? Komt het door het grote scherm? Het sociaal contact? De beleving? Of toch door het filmaanbod en doordat de bioscopen de nieuwste films tonen?

Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de factoren die invloed hebben op de bezoekintentie van bioscoopbezoekers en naar de invloed van het illegaal downloaden/streamen en video on demand.
Nu is mijn vraag of jullie de tijd zouden kunnen nemen om mijn enquête in te vullen?
http://www.thesistools.com/web/?id=436826
In de enquête lijken er veel vragen op elkaar, daar is bewust voor gekozen i.v.m. de betrouwbaarheid van het onderzoek. Het invullen kost nog geen 5 minuten. Alvast bedankt :)

Ik ben benieuwd hoe jullie denken over dit onderwerp. Blijven de bioscopen in hun huidig concept succesvol? Moeten ze iets veranderen aan hun concept? Of gaat het kijken van films zich steeds meer van de bioscoop naar de huiskamer verplaatsen en zijn bioscopen gedoemd ten onder te gaan in de toekomst?
Laatst gewijzigd door Caparone op 12 nov 2014 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Enquête bezoekintentie bioscoopbezoekers

Bericht door Colonel_Kurz » 11 nov 2014 12:41

Er zitten wel heel veel vragen tussen die nagenoeg hetzelfde zijn als de vraag die er direct boven staan... zeker vraag 8a, 8b en 9, dat is toch allemaal hetzelfde maar net iets anders geformuleerd?

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 11 nov 2014 13:26

Klopt ik heb bijna voor elke stelling/vraag een soortgelijke controlevraag opgesteld. Dit is misschien vervelend tijdens het invullen, maar het vergroot wel de betrouwbaarheid van mijn onderzoek. Zo geeft iemand bijvoorbeeld op de stelling: "Ik vind sociaal contact leuk" en "ik vind sociaal contact belangrijk" waarschijnlijk het soortgelijke antwoord. Geeft iemand daar een compleet verschillend antwoord op, dan vraag ik mij af of diegene de vragenlijst wel serieus heeft ingevuld ;)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 11 nov 2014 13:26

Ik heb 'm ingevuld. Veel vragen lijken inderdaad wel op elkaar. Als het om betrouwbaarheid gaat kan je toch beter de vragen tegenovergesteld maken? Nu valt het wel heel erg op.

Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 nov 2014 13:53

Ik heb hem ook even ingevuld. Inderdaad wat Kurz zegt, vooral bij vraag 8 valt het op dat de vraag precies hetzelfde is. Ik vraag me af of dat echt nodig is voor de betrouwbaarheid van je onderzoek. Het is anoniem en het zijn niet per se heel persoonlijke vragen, dus ik zie niet in waarom iemand niet het voor hem of haar juiste antwoord zou geven op je vragenlijst. :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 nov 2014 14:23

Ik neem aan dat we hier een bioscoopbon voor krijgen?

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 11 nov 2014 15:07

Rem schreef:Ik heb hem ook even ingevuld. Inderdaad wat Kurz zegt, vooral bij vraag 8 valt het op dat de vraag precies hetzelfde is. Ik vraag me af of dat echt nodig is voor de betrouwbaarheid van je onderzoek. Het is anoniem en het zijn niet per se heel persoonlijke vragen, dus ik zie niet in waarom iemand niet het voor hem of haar juiste antwoord zou geven op je vragenlijst. :)
Zoals eerder vermeld is het puur voor de betrouwbaarheid :) . Ik verwacht ook niet dat mensen een enquête gaan saboteren en verschillende antwoorden zullen geven.

Daarnaast zit er tussen vraag 8 en vraag 9 wel een licht onderscheid. Bij vraag 8 gaat het of je denkt dat gedrag uit te kunnen uitvoeren. Vraag 9 gaat over of je dat gedrag van plan bent uit te voeren. Uit onderzoek blijkt dat als je denkt dat je een bepaald gedrag gaat uitvoeren, de kans ook groter is dat je van plan bent om dat gedrag uit te gaan voeren.

En nogmaals bedankt! voor diegene die hem hebben ingevuld! Ik hoop dat er nog vele forumlezers zullen volgen :)

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 11 nov 2014 15:09

Ed Crane schreef:Ik neem aan dat we hier een bioscoopbon voor krijgen?
Dat was een optie geweest als de vragenlijst niet anoniem zou zijn :wink: . Nu kan ik hoogstens een paar karmapunten aanbieden :wink:

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 12 nov 2014 00:09

Het loopt nog niet storm met het invullen aan het aantal respondenten te zien :(

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 12 nov 2014 11:15

Done! :T
Wel een leuke vragenlijst! Maar ik heb aangenomen dat het voor alle leeftijden is toch? Ik ben veertien...

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 12 nov 2014 11:47

Bedankt! :T Klopt het is voor alle leeftijden, van jong tot oud :)

Gesloten