Enquête [Archief]

Gesloten
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Filmklassiekers terug in de bioscoop

Bericht door Colonel_Kurz » 11 mei 2015 11:51

Daar was ik er vast één van. :P

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 mei 2015 12:05

Klopt. Maar toen wist ik nog niet dat ik mbt 3D-zaken nooit naar jou moet luisteren, omdat jij 3D cognitief niet goed kunt verwerken en de uitkomst voor jou dus altijd is dat het alleen maar afbreuk doet aan de film.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 mei 2015 12:16

Hoewel Gravity een uitzondering is, ljkt het me juist interessanter om geen 3D te doen bij een dergelijke herhaling, dit maakt het automatisch goedkoper. Maar wel vraag ik me af welke 3D film uberhaupt al het label klassieker zou mogen dragen.

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 11 mei 2015 12:45

Klopt het hoeft ook niet perse een 3D-film te zijn. Ik had het idee om elke week 1 film uit een bepaald genre centraal te laten staan in de bioscoop. Die filmklassieker wordt dan bijvoorbeeld gedurende 1 weekend weer tijdelijk in de bioscoop uitgezonden. De week daarop staat dan weer een andere filmklassieker centraal uit een heel ander genre.

Ik hoop dat de poll nog door meer mensen wordt ingevuld, dan kan ik een beter beeld krijgen of er daadwerkelijk een behoefte is in het terughalen van filmklassiekers naar de bioscoop :)

Caparone
Bijrol
Bijrol

Bericht door Caparone » 11 mei 2015 13:10

Ik kan mij voorstellen dat een grote groep mensen daar niet op zit te wachten. En dat ze alleen de nieuwste films in de bioscoop willen zien. Een argument zou kunnen zijn dat je voor oudere films beter bij Netflix/DVD/Bluray terecht kan.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 mei 2015 17:29

Ik zou zeker geïnteresseerd zijn. Er is genoeg wat ik destijds gemist heb, of waar ik nog niet oud genoeg voor was. :T

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 11 mei 2015 17:45

Zoals velen hier al zeggen zou ik het alleen graag willen als de betreffende film ook daadwerkelijk een grote toevoeging/meerwaarde zou bieden in de bioscoop. Ik zou bij een film als 2001: A Space Odyssey (fantastische film naar mijn mening) wel twee tientjes willen neerleggen om dat in de bioscoop te ervaren! :T
Een film zoals Donnie Darko (mijn favoriete film ooit) hoef ik niet eens per se in de bios te zien. Lekker in het donker thuis op de bank met een goeie tv is daarbij ook prima.

Een bios ervaring (los van extreme gevallen waar de gebruiker een shit load aan money heeft om allemaal stoere dingen te buyen) is altijd beter, maar niet bij alle films is me dat het ticket prijsje waard.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 mei 2015 20:14

Ed Crane schreef:Klopt. Maar toen wist ik nog niet dat ik mbt 3D-zaken nooit naar jou moet luisteren, omdat jij 3D cognitief niet goed kunt verwerken en de uitkomst voor jou dus altijd is dat het alleen maar afbreuk doet aan de film.
Behalve dan bij Gravity, Resident Evil, Adieu au langage en The Taking of Tiger Mountain. :P

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 mei 2015 16:48

Maar je hebt ook vaak genoeg gezegd dat het vaak niet goed bij je werkt en dan heb ik het niet over 'in artistiek opzicht', maar qua procedé, ook dat je hoofdpijn krijgt etc. zoals ook bij een deel van het publiek het geval is.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 mei 2015 17:14

Tja, ik ben toch gisteren naar Mad Max geweest. :P Maar ja, die werd voor de pers in 2D vertoond, ondanks dat 'ie straks nergens in 2D draait - hoewel Miller heeft aangespoord dat je 'm vooral in 2D moet gaan zien omdat hij 'm wel wilde, maar niet in 3D kon filmen vanwege de weersomstandigheden op de afgelegen sets ofzo.
Ed Crane schreef:Maar je hebt ook vaak genoeg gezegd dat het vaak niet goed bij je werkt en dan heb ik het niet over 'in artistiek opzicht', maar qua procedé, ook dat je hoofdpijn krijgt etc. zoals ook bij een deel van het publiek het geval is.
Maar als de 3D écht goed is naar mijn ervaring, heb ik daar veel minder last van. Geen hoofdpijn bij die films die ik hierboven noem bijvoorbeeld - behalve de Godard, maar ja, dat is logisch...

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 12 mei 2015 17:24

airbender schreef:Tron: Legacy was mijn beste 3D ervaring in de bios, beter dan Gravity :T
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, maar helaas: ik zag 'm in de grote zaal van Tuschinski. :(

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 12 mei 2015 17:29

airbender schreef:Draait tusjinki geen 3D?
Jawel, maar een nogal achterhaalde variant ervan. Het gebruikelijke 3D-brilletje werkt er dus ook niet.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 12 mei 2015 17:32

airbender schreef:Ah ok, goed dat je het zegt nu weet ik dat ik daar nooit 3D moet kijken.
Inderdaad nooit doen. Ik ben er twee keer ingetrapt, maar daar blijft het bij.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 mei 2015 18:39

Ik zit me nu opeens af te vragen of daar niet de persvoorstelling van Tron: Legacy was. :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 mei 2015 11:04

Colonel_Kurz schreef:Tja, ik ben toch gisteren naar Mad Max geweest. :P Maar ja, die werd voor de pers in 2D vertoond, ondanks dat 'ie straks nergens in 2D draait - hoewel Miller heeft aangespoord dat je 'm vooral in 2D moet gaan zien omdat hij 'm wel wilde, maar niet in 3D kon filmen vanwege de weersomstandigheden op de afgelegen sets ofzo.
En nou hoor ik vanuit Engeland dat in de 3D versie die mooie felle kleuren een stuk donkerder zijn. :(

Gesloten