Binair Stemgedrag (hier melden)

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 08 jan 2009 14:54

McMurphy schreef:.... laat staan dat je Wolverine al een 'objectieve' 2 geeft .
Hoezo? Erg ver zal ie er bij mij ook niet vanaf zitten.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jan 2009 15:04

Mijn punt is dat de persoon in kwestie nu al een gevarieerde mening over de film heeft en daarmee op een 2 uitkomt en dat vind ik best knap.

En aangezien jij je vooroordeel al klaar hebt kun je de film beter vermijden denk ik.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jan 2009 15:22

shateandar schreef:Als 20 mensen stemmen... en er 2 van zulke dwazen bijzitten..

Stel de 18 normale mensen geven een film allemaal een 7 en die 2 dwazen een 1, dan is het nog steeds een 6,4 gemiddeld. Zoveel schade doen ze niet...met een half puntje meer of minder per film kan ik wel leven in ieder geval.
Ik zie Pulp Fiction of The Dark Knight toch liever iets dichterbij Once Upon A Time In The West en The Godfather staan dan bij een Epic Movie of Uwe Boll producties :o.

Om maar even een extreem voorbeeld te stellen :D

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 08 jan 2009 18:13

McMurphy schreef:En aangezien jij je vooroordeel al klaar hebt kun je de film beter vermijden denk ik.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Je hebt het alsmaar over benadeelde films maar aan de andere kant worden er ook veel films bevoordeeld en daar hoor ik je niet over.

Je heb nu eenmaal mensen met een heel uitgesproken mening, niks om je druk over te maken of het moet zijn dat het je dwarszit dat iemand jouw darlings killt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jan 2009 02:31

Maar een uitgesproken mening in een stem omzetten, een half jaar voordat de film uitgebracht wordt, dat is toch wat voorbarig...

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 09 jan 2009 08:59

hadiederk schreef:Je hebt het alsmaar over benadeelde films maar aan de andere kant worden er ook veel films bevoordeeld en daar hoor ik je niet over.
Dit topic heb ik gestart naar aanleiding van de gevonden users die films benadelen, als er nu users worden gevonden die alleen 10-en uitdelen dan denk ik daar allicht hetzelfde over.
hadiederk schreef:Je heb nu eenmaal mensen met een heel uitgesproken mening, niks om je druk over te maken of het moet zijn dat het je dwarszit dat iemand jouw darlings killt.
Alleen een 1 of een 10 geven zou ik nu niet een uitgesproken mening noemen. Het kan er bij mij gewoon niet in dat iemand zo'n ongenuanceerde mening heeft over films.
En mijn darlings kunnen die paar negatieve stemmen vast wel verdragen :+

swompie
Figurant
Figurant

Bericht door swompie » 10 jan 2009 15:52

hadiederk schreef:Je heb nu eenmaal mensen met een heel uitgesproken mening, niks om je druk over te maken of het moet zijn dat het je dwarszit dat iemand jouw darlings killt.
Onzin, dit heeft absoluut niks te maken met een uitgesproken mening :o Deze personen zijn willens en wetens bezig om het eindcijfer op zo'n manier te beinvloeden dat het dichter bij hun mening komt. Normaal gesproken kan iemand best een paar 1en en 10en geven in zijn lijst, maar niet 90% van al zijn cijfers :x

En over kill your darlings gesproken. De meeste films hebben regelmatig nog minder dan 10 stemmen. Als 2 personen dan met opzet een 1 geven dan gaat het eindcijfer toch al gauw één punt naar beneden. Als deze mensen niet gebanned worden is het absoluut onzin om een top 250 of bottom 250 te maken :r :cry:

Hier nog een 'mooi' voorbeeld: http://www.filmtotaal.nl/gebruiker.php?id=107652
Ga dit maar eens verdedigen met een uitgesproken mening!

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 10 jan 2009 16:28

swompie schreef:Hier nog een 'mooi' voorbeeld: http://www.filmtotaal.nl/gebruiker.php?id=107652
Die 10 voor Lawrence of Arabia getuigt toch wel van smaak? ;)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 10 jan 2009 16:34

Thiver schreef:
swompie schreef:Hier nog een 'mooi' voorbeeld: http://www.filmtotaal.nl/gebruiker.php?id=107652
Die 10 voor Lawrence of Arabia getuigt toch wel van smaak? ;)
En die 10 voor Click is toch ook niet meer dan terecht? :D

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 11 jan 2009 01:13

swompie schreef: Onzin, dit heeft absoluut niks te maken met een uitgesproken mening :o Deze personen zijn willens en wetens bezig om het eindcijfer op zo'n manier te beinvloeden dat het dichter bij hun mening komt. Normaal gesproken kan iemand best een paar 1en en 10en geven in zijn lijst, maar niet 90% van al zijn cijfers :x

En over kill your darlings gesproken. De meeste films hebben regelmatig nog minder dan 10 stemmen. Als 2 personen dan met opzet een 1 geven dan gaat het eindcijfer toch al gauw één punt naar beneden. Als deze mensen niet gebanned worden is het absoluut onzin om een top 250 of bottom 250 te maken :r :cry:!
We zitten hier op twee gedachten te hinken. Als iederen massaal zou gaan stemmen vallen de extremen wel weg in het totaalgemiddelde. Dus, kom op, niet zeuren maar stemmen. Op de ImdB en MovieMeter komen die extremen ook voor en maar zelden wordt het gemiddelde daardoor echt beinvloed. Overigens denk ik dat de Filmtotaal community in vergelijking hiervoor gewoon te klein is.
In dat geval zullen de mods wat actiever moeten zijn en dit soort ongewenst stemgedrag onmiddellijk verwijderen. Ik zit veel op MusicMeter en daar wordt in soortgelijke situaties direct actie ondernomen. Daar loop je al de kans om voor een virtuele scheet geband te worden.

Mijn eerdere reactie was eigenlijk een beetje cynisch bedoeld, misschien moet ik wat vaker van de smiley's gebruik maken.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 12 jan 2009 13:59

hadiederk schreef:Mijn eerdere reactie was eigenlijk een beetje cynisch bedoeld, misschien moet ik wat vaker van de smiley's gebruik maken.
Smiley's kunnen soms een hele andere draai aan een zin geven :wink:

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 03 mar 2009 07:45

En de deadline is wéér verschoven. 10 april deze keer...

gahm
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

IRRITANT

Bericht door gahm » 13 apr 2016 06:31

Sinds kort bevindt zich een zekere NICKTERAMSTER op deze site.
Deze figuur verpest het honoreringscijfer door óf een 1 óf een 10 in te voeren.
Is hiertegen (n)iets te doen ? Aub ?

Jim
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: IRRITANT

Bericht door Jim » 13 apr 2016 07:05

gahm schreef:Sinds kort bevindt zich een zekere NICKTERAMSTER op deze site.
Deze figuur verpest het honoreringscijfer door óf een 1 óf een 10 in te voeren.
Is hiertegen (n)iets te doen ? Aub ?
Gaan we naar kijken, thanks!

gahm
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

de Spoiler

Bericht door gahm » 23 apr 2016 07:31

Dat ik een spoiler als versiering op je auto een farce vind... Soit.
De spoilers in filmbespiegelingen op deze site doen hun naam eer aan maar, omdat iedereen deze op eigen verantwoording kan openen, zeker geen bederf (letterlijke vertaling).
Onze vriend NICKERAMSTEL echter bewijst de juistheid van deze vertaling...
Als er één de zaak namelijk weet te verzieken is hij (zij ?) het wel met uitsluitend 1 of 10 beoordelingen.
Kwal !

Plaats reactie