Films die niet in database van Filmtotaal staan

Plaats reactie
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 24 jul 2009 11:16

Touchwood schreef:Nu heb ik gisteren “Land of the Lost” / ( IMDb ) gezien. En omdat ik het dan vervolgens graag een cijfer wil geven zoek ik ‘m op in de FT database en lees ik de volgende, vermeend bijbehorende, synopsis:

“Een boswachter en zijn twee kinderen komen terecht in een mysterieus land, waar dinosauriërs nog bestaan en vreemde volkeren leven genaamd Pakuni en Sleestak.”

Het eerste gedeelte van de zin (voor de komma) komt mij vreemd voor. Het tweede klopt wel.
Van hetzelfde laken een pak: The Proposition

Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Tako » 24 jul 2009 11:27

Touchwood schreef:Nu heb ik gisteren “Land of the Lost” / ( IMDb ) gezien. En omdat ik het dan vervolgens graag een cijfer wil geven zoek ik ‘m op in de FT database en lees ik de volgende, vermeend bijbehorende, synopsis:

“Een boswachter en zijn twee kinderen komen terecht in een mysterieus land, waar dinosauriërs nog bestaan en vreemde volkeren leven genaamd Pakuni en Sleestak.”

Het eerste gedeelte van de zin (voor de komma) komt mij vreemd voor. Het tweede klopt wel.

Komt dit vanzelf in orde nu ik het heb gemeld, of zal ik zelf een synopsis indienen ?

Tweede vraag, over tranen gesproken: het kan toch niet echt zo zijn dat Labyrinth (1986 met Bowie) niet in de database staat ? Ik kijk er vast overheen of heb mijn zoekterm: ‘Labyrinth’, niet juist ? (anders zal ik daar ook nog even een stukje voor schrijven)
Als je een beter synopsis kan je deze hier plaatsen (ik zou het niet weten, fim niet gezien)

Labyrinth staat erin :oops:
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=16376

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 24 jul 2009 12:02

Zoiets?

"In de Australische outback in de 19e eeuw worden de outlaw Charlie Burns en zijn jongere broer Mikey gevangen genomen. De Britse sheriff Morris Stanley doet Charlie een voorstel: hij kan Mikey van de galg redden als hij zijn oudere broer Arthur opspoort en uitlevert. Met reden, want Arthur is een sadistische moordenaar waar zelfs de autoriteiten doodsbang voor zijn."

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 24 jul 2009 12:47

En voor Land of the Lost (FT database: http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=15184 ) als volgt, voorafgaand aan het tweede deel van de bestaande zin:

Door zijn theorie over reizen naar een parallel universum en een aanval op talkshow host Matt Lauer (als zichzelf), wordt Dr. Rick Marshall (Will Ferrell) als wetenschapper beschimpt en gedegradeerd tot leraar op het George C. Page Museum waar hij Holly (Anna Friel) ontmoet die hem en zijn idealen wakker schudt waardoor Marshall alsnog zijn draagbare tachyon apparaat in elkaar zet. Voortvarend sleept Holly de tegensputterende Marshall mee om het apparaat te testen en ze komen terecht in een mysterieus land, waar dinosauriërs nog bestaan en vreemde volkeren leven, genaamd Pakuni en Sleestak.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 24 jul 2009 21:40

Tako schreef: Labyrinth staat erin :oops:
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=16376
My god… Ik wil het er niet inwrijven hoor, maar niet één stem (ja, behalve de mijne nu) voor Labyrinth ? Die zoekmachine hier is toch ook wel erg beroerd als je zelfs op het intikken van nota bene de filmtitel de film niet naar boven krijgt. Resultaat: niet één stem voor Labyrinth. Not good for business and database… (denk aan de juiste afspiegeling van de top- en flop 250) Ik zeg: stel iemand anders aan als hoofd bolletjes en zet al jouw notoire kwaliteiten op het vinden van een goede zoekmachine :T

Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Tako » 27 jul 2009 14:13

Beide plots aangepast en Labyrinth is nu ook vindbaar (duurt soms even omdat de search database 1x per dag wordt bijgewerkt)

Thanks!

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 31 jul 2009 11:11

Een film die wel in de database staat, maar met een woordje teveel in de titel: klik.

Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Tako » 31 jul 2009 11:23

aangepast, thanks!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 18 okt 2009 18:13

Tako schreef:De zoekmachine moet inderdaad nog een stuk beter en dat gaat ook komen!
Wanneer - excuse my French- the fucking fuck komt er ein-de-lijk een fatsoenlijke zoekmachine ?

Het is toch een doodzonde dat je op een filmsite niet effectief en betrouwbaar kunt zoeken op een film ? :x

Test: Irreversible (of Irréversible) of Dr. Strangelove.

Echt belachelijk oftewel absoluut abominabel en dus ondubbelzinning lamentabel.

Kom op, Captain Kirk, schakel eindelijk de hyperdrive 's in !!!

Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Tako » 19 okt 2009 13:40

Dr. Strangelove schreef:
Tako schreef:De zoekmachine moet inderdaad nog een stuk beter en dat gaat ook komen!
Wanneer - excuse my French- the fucking fuck komt er ein-de-lijk een fatsoenlijke zoekmachine ?

Het is toch een doodzonde dat je op een filmsite niet effectief en betrouwbaar kunt zoeken op een film ? :x

Test: Irreversible (of Irréversible) of Dr. Strangelove.

Echt belachelijk oftewel absoluut abominabel en dus ondubbelzinning lamentabel.

Kom op, Captain Kirk, schakel eindelijk de hyperdrive 's in !!!
:oops:

Waarvan akte en onmiddelijk de WARP even aangezet!

We hebben deze ochtend een aantal wijzigingen in de search aangebracht. Irreversible (of Irréversible) wordt nu in beide gevallen gevonden. Ook Dr. Strangelove geeft bij mij resultaat, echter niet exact. Dat heeft met de rest van de titel te maken en daar moeten we later nog eens naar kijken.

De search is nu ook wat meer geordend op populariteit waardoor veel gevraagde zoekopdrachten meer bovenaan komen te staan.

Ik verneem graag welke zoekopdrachten volgens jullie nog niet boven water komen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 20 okt 2009 08:25

The Transporter 2 wordt niet gevonden als je het woord The er voor tikt. Hij geeft dan een hele lijst met sequels, maar Transporter 2 is dan weer nergens te vinden...

Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Tako » 20 okt 2009 09:39

Bij mij staat het resultaat op plek 37

http://www.filmtotaal.nl/search.php?q=The+Transporter+2

(als je woorden gaat toevoegen krijgt de search het weer wat moeilijker, 'the' komt niet in die filmtitel voor.)

Evertdv
Filmster
Filmster

Bericht door Evertdv » 20 okt 2009 09:54

Wall-e is niet te vinden omdat je dat met een punt schrijft en niet met een streepje, maar ik heb geen idee waar die punt op mijn toetsenbord zit...

edit: en Amelie heeft hetzelfde probleem als Irréversible, als je gewoon op Amelie zoek komt er niets uit

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 20 okt 2009 11:41

Tako schreef:
Dr. Strangelove schreef:
Wanneer - excuse my French- the fucking fuck komt er ein-de-lijk een fatsoenlijke zoekmachine ?...Kom op, Captain Kirk, schakel eindelijk de hyperdrive 's in !!!

We hebben deze ochtend een aantal wijzigingen in de search aangebracht. Irreversible (of Irréversible) wordt nu in beide gevallen gevonden. Ook Dr. Strangelove geeft bij mij resultaat, echter niet exact. Dat heeft met de rest van de titel te maken en daar moeten we later nog eens naar kijken.

De search is nu ook wat meer geordend op populariteit waardoor veel gevraagde zoekopdrachten meer bovenaan komen te staan.

Ik verneem graag welke zoekopdrachten volgens jullie nog niet boven water komen.
Ik ben behoorlijk tevreden !
Dr. Strangelove is nu goed te vinden, ook als ik "love the bomb" invul.
Little Big Man kan ik vinden met "Little", "Big" en "Man"..

Goede zaak ! Maar uiteraard MAG het gewoon niet zijn dat een beetje filmsite géén goede zoekmachine heeft.
Dat is als een hoerentent met alleen kamelen... Of zoiets... :-?

Dank, complimenten en houwen zo ! :-D

EDIT: Daarentegen vind hij niets met "trangelove" en (inderdaad) ook geen Wall-E met Wall..
Blijkbaar werkt de zoekmachine met hele woorden...

Dat moet toch echt beter kunnen. Op z'n minst kan worden aangegeven (gelinkt) naar de alfabetische filmdatabaselijst. De BROWSE optie uit het FILMSmenu.

Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Tako » 20 okt 2009 14:29

Dr. Strangelove schreef:
Tako schreef:
Dr. Strangelove schreef:Wanneer - excuse my French- the fucking fuck komt er ein-de-lijk een fatsoenlijke zoekmachine ?...Kom op, Captain Kirk, schakel eindelijk de hyperdrive 's in !!!

Ik ben behoorlijk tevreden !
Dr. Strangelove is nu goed te vinden, ook als ik "love the bomb" invul.
Little Big Man kan ik vinden met "Little", "Big" en "Man"..

Goede zaak ! Maar uiteraard MAG het gewoon niet zijn dat een beetje filmsite géén goede zoekmachine heeft.
Dat is als een hoerentent met alleen kamelen... Of zoiets... :-?

Dank, complimenten en houwen zo ! :-D

EDIT: Daarentegen vind hij niets met "trangelove" en (inderdaad) ook geen Wall-E met Wall..
Blijkbaar werkt de zoekmachine met hele woorden...

Dat moet toch echt beter kunnen. Op z'n minst kan worden aangegeven (gelinkt) naar de alfabetische filmdatabaselijst. De BROWSE optie uit het FILMSmenu.
Niet boos blijven dat is slecht voor je hart! :)

Probleem is dat het niet gemakkelijk is een search te maken die met al die uitzonderingen rekening houdt. We hebben daarvoor nu eenmaal niet het budget van een Google of IMDB. Maar het Wall-E probleem hebben we even opgelost door Wall•E als aternatieve titel te gebruiken (veel beter ook want niemand tikt een • in ). Ook hebben we vandaag een aantal wijzigingen gemaakt die rekening houden met Franse en Spaanse titels.

Die browse optie is een goed idee. Ook ga ik inderdaad een optie toevoegen waarmee je op gedeeltes van een woord kan zoeken (voor als je niets vindt)

Als alles faalt hebben we ook nog deze link maar die wordt nergens gepromoot nog op de site: http://www.filmtotaal.nl/g_search.php

Top, thanks!

Plaats reactie