FIlmTotaal en iPhone

Plaats reactie
SnakeDoc
Figurant
Figurant

FIlmTotaal en iPhone

Bericht door SnakeDoc » 14 dec 2011 00:15

Ik ben dan misschien niet zo'n prater op het forum of op de site zelf, maar ik ben wel degelijk regelmatig te vinden op jullie site. Op mijn iPhone wou ik graag een link in het menu maken zodat ik via een icoon op mijn beginscherm direct naar jullie site wordt gelinkt.

Ik krijg dan alleen als logo gewoon een mini versie van de startpagina. Is het niet mogelijk dat daar even een film totaal logo voor gemaakt wordt? Dat ziet er net even wat mooier en professioneler uit. Of is dit idee niet te realiseren?

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: FIlmTotaal en iPhone

Bericht door Touchwood » 14 dec 2011 14:50

Ik heb dan wel geen iphone, maar een androïd, en daar kun je gewoon een custom shortcut op je homescreen zetten (long press.) Een tweede optie is om een (eerder in IE aangemaakte) bladwijzer/bookmark op je scherm te plaatsen.
Via Icons of the Web kun je eventueel ico files downloaden om als icoon op je startscherm te plaatsen, (da's vooral voor je pc handig, maar het mag op de smartphone ook gewoon een png of jpg extensie zijn.) Je kiest je icoon dan gewoon uit je albums waarin je het eerder hebt opgeslagen.

Ik weet dus niet of bovenstaande ook voor de iphone geldt. Maar een kleine google-zoekactie zegt dit erover:

- On your iPhone open Safari.

- When you get to a page you want to bookmark, pause.

- Remember that a bookmark normally uses an image of the full page as an icon for the bookmark.

- To get a custom icon for your bookmark resize the page to get a company logo, for example.

- When you have the image that you want for the bookmark then press the + sign.

- Now your bookmark icon will be the object you selected.

Misschien dat je daar dan meer aan hebt.

SnakeDoc
Figurant
Figurant

Bericht door SnakeDoc » 16 dec 2011 23:38

Klopt, zo ver was ik ook al, toevallig vandaag achter gekomen.
Geval is alleen dat het film totaal logo niet los in het venster komt te staan. Daarvoor is hij te dun.
Ik zal toch even iets anders moeten verzinnen, maar in ieder geval dank voor je reactie!

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 17 dec 2011 01:05

Is het te simpel gedacht dat wanneer ik het FT logo hier neerzet, dat jij dan deze precieze pagina kunt verkleinen rond dit logo en dus de snelkoppeling op het beginscherm van je iphone kunt maken ? En dat je dat dus om het even waar kunt doen op FT met onderstaande image ? Stel dat je liever direct op de frontpage uitkomt dat je ergens op de frontpage een reactie plaatst met dit logo als image. Het is even een stap extra omdat het geen actuele frontpage blijft, maar vanaf daar is het maar één stap verder.

Afbeelding

Toch vreemd dat zo'n link niet zelf te customizen valt op een iphone.

Afijn, succes ermee. :)

Plaats reactie