It's Not a Bug, It's a Feature !

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

It's Not a Bug, It's a Feature !

Bericht door Touchwood » 08 jul 2012 22:28

Deel hier al je tips en trucs die het forumleven er volgens jou, gemakkelijk(er) op kunnen maken :)
  • Heb je iets 'uitgevonden', per toeval of gewoon uit pure kundigheid, iets wat eventueel de mogelijkheden van de bestaande functies van dit forum kan vergroten of vereenvoudigen, post hier dan jouw handigheidjes, tips, tricks and/or loopholes (baby) !

En of 'm dat nou in de opmaak van je post zit, met zijn verschillende (al dan wel of niet) beschikbare tags, of in de alom aanwezige functieknoppen her en der op het forum, control panel, óf op de voorpagina; plaats het hier en maak je mede-forumleden deelgenoot van al jouw vergaarde info, kennis en geheimen !

Ik trap af met iets wat wellicht bij een enkeling, of wie weet bij velen, een dikke, vette: "DÛH!" zou kunnen opleveren, maar ingeval dit ook voor jou nieuw is; doe er dan vooral je voordeel mee.

Door de recente ontwikkelingen hier op het FT-forum, waarin één en ander aan posts in een stroomversnelling is terechtgekomen, en er posts met emmers tegelijk worden uitgebraakt, is het niet altijd mogelijk jouw reactie direct onder desbetreffende post te doen terechtkomen. Vooral niet wanneer je, zoals ik, nu eenmaal niet altijd één van de snelsten bent. Dat, of jouw post staat ongelukkigerwijs bovenaan een nieuwe pagina te pronken, waardoor het tang-op-varken-effect flink wordt versterkt.
Vaak zie je dit pas wanneer je post er al staat, maar in het eerste geval krijg je netjes een melding dat iemand in de tussentijd alweer een (of meerdere) nieuwe posts heeft geplaatst, terwijl jij nog druk doende bent. En misschien, zo deelt het forum-popupje boven je post, je mede; dat je de zaken in dit nieuwe licht bezien, nog wilt herschikken of herzien. Wat eigenlijk zoveel wil zeggen als: You snooze, you lose... :}

• Gelukkig bestaat er al een poosje de mogelijkheid om de post waarop jij reageert, in jouw reeds geopende en nog niet geplaatste, post te doen terechtkomen. Onder de post waarin jij bezig bent, zie je het topic-draadje lopen, scroll naar de post waarop je wilt reageren, klik op "Quote", en desbetreffende post komt in jouw geopende post terecht, zonder dat je daarvoor je tab hoeft te dupliceren, of een nieuwe pagina met FT hoeft te openen, enzovoort. Wel zo handig in deze hectische tijden. :wink:

Overigens: "Shift + Quote" opent een nieuw scherm/pagina met enkel desbetreffende post met daarin de quote die je vervolgens kunt kopiëren (Ctrl+A, C) Maar dit is dus vrij omslachtig. Bij het klikken op quote in het zichtbare draadje eronder, komt alles in één keer op de juiste plek terecht.

Ten tweede had ik het al eens ergens over de Font Color tag gehad, te vinden in topic "Wist je dat..." en ik geef toe, dat zal niet iedereen als even belangrijk voorkomen, en niet iedereen heeft de verschillende, gangbare, kleurbenamingen ook standaard in de kop zitten, maar het werkt als volgt:
Touchwood schreef:… er meer kleuren beschikbaar zijn voor de tekst in je berichten dan je zou denken ? (en aangeboden worden)

En dan heb ik het niet over een hexadecimaal getal voorafgegaan door een hekje (#).

Zo is het vaak al voldoende om er ‘dark’ of ‘light’ voor te zetten, maar gangbare omschrijvingen als ‘hotpink’ en ‘limegreen’, 'sienna', 'indianred' of 'crimson' of gewoon ‘grey’, werken ook gewoon.

Zomaar een zijdelingse bemerking, iets waar ik achterkwam toen ik te lui was de juiste kleur in hexadecimaal te zoeken. Misschien wel aardig om te weten. (en wellicht is er zo nog wel meer mogelijk in de opmaak van je bericht wat buiten het getoonde aanbod valt)

Loopholes baby ! :D
Bovenstaand ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:

[color= #8080FF]Loopholes baby ![/color] #8080FF weghalen en je kleuromschrijving neerzetten:
[color= violet]Loopholes baby ![/color]
Wat er dus zo uit komt te zien: Loopholes baby !

Kies je 'lavender', zie je zo op het blote oog niets staan, maar staat het er wel. ......<-- selecteer tussenstukje

• Ten derde: gebruik ik de "List Tags" om te positioneren. Hoe meer iets in deze list tags staat, hoe meer naar rechts het (plaatje of tekst) komt te staan, dit om het gebrek aan tags als 'center', 'left' en 'right', te compenseren.
En nu jij... :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: It's Not a Bug, It's a Feature !

Bericht door Touchwood » 19 jul 2012 01:22

Kies je 'lavender', zie je zo op het blote oog niets staan, maar staat het er wel. ......<-- selecteer tussenstukje
Werkt alleen op het donkere gedeelte, wat de kleuromschrijving van de lichtere moet zijn ben ik nog niet achter. Ik onthoud een kleur op die manier nu eenmaal eerder dan een ingewikkelde heximale kleurcode.

Trouwens; net na de introductie van ons 'nieuwe forum' (van phpBB 2 naar 3) deed de quote functie, zoals hierboven beschreven (opnemen in een 'open' of te 'editen' post) het trouwens nog niet als zodanig. Tried it before, maar het leverde destijds enkel nog maar mumbo-jumbo op... de opmaak van de pagina werd zichtbaar.
Dat was nou echt een Bug, not a Feature.

Maar goed, jullie weten schijnbaar alles wat er te weten valt, al... :} Afbeelding Jammer, ik houd wel van die kleine we(gg)etjes.

• DeMol.png
            It's Not a Bug!
            DeMol.png (68.19 KiB) 4931 keer bekeken
:wink:

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 20 jul 2012 03:10

Ohhhh, zielig topicje :cry:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 23 jul 2012 11:51

:D

Ja, het is triest.

Maar wacht ! Niemand de deur uit... Ik heb nog zo'n overbodig, sneu gegeven.

Driekwart van de tijd dat ik op FT rondhang, doe ik dat als gast, 'guest'. Vraag me niet 'waarom'; het is wellicht nog een overblijfsel uit de tijd dat ik dagelijks uren achtereen hier zoet kon zijn...Afbeelding

Ik heb dus niet, zoals Doc. bijvoorbeeld wel, de mogelijkheid aangevinkt om me tijdens mijn forumbezoek, automatisch in te laten loggen. Ik houd me op de hoogte via notificaties in mijn mail, wanneer er een nieuwe post op FT staat op een onderwerp wat ik interessant vind.

... In die mail staat drie keer een link, waarvan je de eerste moet hebben. De tweede stuurt je wel naar de juiste topic, maar naar de eerste pagina ipv de laatste. Onhandigheid ten top, want je wilt de nieuw binnengekomen post lezen, niet de eerste uit jaar nul.
De derde en laatste link maakt het wel heel erg bont; deze stuurt je gewoon naar het forum in z'n algemeenheid en zoek vanaf daar, in het biezonder, desbetreffende post lekker zelf maar uit. 'Lekker puh', Afbeelding zal Tako de FT-superior, aka ons aller Captain Kirk ongetwijfeld denken... :wink:

De eerste link is dus welke je moet hebben. Het enige vervelende is dat je geprompt wordt om in te loggen. In mijn geval wil ik dat dus niet (meteen), dus haal ik, om het even één van de drie tekens (&, e, =) van de url in de adresbalk* weg met delete of backspace en druk op enter (to come again) *achteraan de syntaxis, tussen de twee laatste, gelijke grote nummers, wat wss de gehele braakbak aan posts op het gehele forum sinds begin der tijden aan wil duiden

...Et voilà !: ik hoef niet in te loggen, en ik zit -alhoewel nog niet direct bij de juiste post, wel meteen op de juiste pagina.

Dit werkt overigens niet overal waar je geprompt wordt om in te loggen. Anders zou elke gast bijvoorbeeld inzage op van alles en nog wat op het forum hebben, en dat moet je niet willen. Maar dit trucje lijkt me vrij onschuldig.
-

En dit was wederom een compleet overbodig en onzinnig FT-forum webweetje... Welkom in de wondere' wereld; I aim to please :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 26 jul 2012 14:54

Nieuwe poging. Dit wist je zeker al ? Overigens geen retorische vraag... hoewel ik ook hier weer geen antwoord op verwacht. :wink:

... dat je kan klikken op "Who is Online"...
WhoisOnline2.JPG
Waar is de Mol...
WhoisOnline2.JPG (29.14 KiB) 4838 keer bekeken
... en dat je dan ziet waar men rond aan het neuzen is ? :)
WhoisOnline.JPG
Daar is 't ie...
WhoisOnline.JPG (62.91 KiB) 4838 keer bekeken
Niet echt ergens goed voor, maar wel grappig om te zien.

Een hoop Bots. Die zijn er maar druk mee.

AfbeeldingAfbeelding

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 26 jul 2012 15:19

Datum.jpg
Datum Forum
Datum.jpg (16.68 KiB) 4832 keer bekeken
Bij mij wel :P

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 26 jul 2012 15:29

Zou het ermee te maken hebben dat ik mijn voorkeuren anders heb ingesteld ?
BoardPreferences.JPG
pass the dutchie on the left hand side...
BoardPreferences.JPG (65.58 KiB) 4831 keer bekeken

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 26 jul 2012 15:41

Nee, komt omdat je een vrouw bent.
Bijlagen
Instelling.jpg
Instellingen
Instelling.jpg (33.09 KiB) 4825 keer bekeken

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 26 jul 2012 15:49

... en

A: Vrouwen zijn geen standaard wezens
B: Vrouwen doen altijd ingewikkelder dan strikt noodzakelijk
C: Je verft je haar zeker ?
D: A, B en C

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 26 jul 2012 16:34

B!

:P

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 jul 2012 11:24

B

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 30 jul 2012 11:49

Zie ze* dankbaar op B* springen, dan... :oops: :wink:

• bok
  • haverkist

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 28 jun 2013 10:57

Het is ooit een keer besproken/geschreven op deze forum, maar ik kan het niet meer vinden. Het is daarom ook (een beetje) jammer dat het hier niet staat. M.a.w. het is een mogelijkheid van deze forum, a feature, dat (waarschijnlijk) goed benut kan worden.

Ziet hier een voorbeeld plaatje dat net iets te "groot" is voor de forum (maar niet voor mijn Dell monitor).
Afbeelding

Er is een feature dat je met behulp van het IMG command kan schalen.
Een IMG scale command oid.

Wie o wie heeft het verlossende antwoord.
Laatst gewijzigd door bobocad op 28 jun 2013 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 28 jun 2013 12:22

Ik heb inderdaad op de frontpage eens gelezen dat je te grote afbeeldingen zou kunnen schalen met de tag:

Code: Selecteer alles

[imgscaled]

ipv de normale

Code: Selecteer alles

tag.

Maar dat schijnt niet voor het forum te gelden, helaas.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 28 jun 2013 12:32

Ik dacht dat ik het gezien op het forum. :-? Verward met de frontpage. Jammer.
Toch bedankt voor het opzoeken.

Plaats reactie