Bollywood recensies

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Bollywood recensies

Bericht door Sha » 24 jul 2013 16:10

Ik heb ooit eens een half uurtje van een Bollywood film gezien tijdens een tussenstop in Kuala Lumpur, maar meer dan wat gebrabbel gevolgd door een totaal onverwachts publiekelijk dansje kon ik er niet van maken.

akkie
Bijrol
Bijrol

Bericht door akkie » 24 jul 2013 18:21

Vleeshaak schreef:Denk dat er voor die Oosterse film wel een grote interesse is bij een relatief groot deel van de bezoekers van de site. Ik lees hier op het forum regelmatig discussies over allerlei Japanse, Koreaanse, Chinese en films uit andere landen uit "die hoek". Veel films zullen hier de bioscopen misschien niet halen, maar wel de filmcollecties van een redelijk groot aantal mensen hier. Dus ik denk dat die recensies over die Oosterse film wel degelijk bestaansrecht hebben. Dat er geen reacties onder staan, hoeft niet te betekenen dat ze niet gelezen worden. Over Bollywood wordt er hier op het forum in ieder geval weinig tot niet gediscussieerd, dus ik heb geen idee of er een interesse is voor recensies van die films.
Oosterse films krijgen wat aandacht op Filmtotaal... maar Bollywood krijgt naar mijn mening soms wel wat (negatieve) berichten... aka viral actiescenes...

Dus waarom zou een bollywood liefhebber naar info zoeken op filmtotaal... het is weer een ander verhaal als er ook recensies worden gepost...
Sha schreef:Ik heb ooit eens een half uurtje van een Bollywood film gezien tijdens een tussenstop in Kuala Lumpur, maar meer dan wat gebrabbel gevolgd door een totaal onverwachts publiekelijk dansje kon ik er niet van maken.
Er bestaan ook ondertitelingen tegenwoordig... en de publieke dansjes worden tegenwoordig wat minder...

Voor hetzelfde geldt kan ik naar 'Transmorphers' kijken en gelijk concluderen dat heel hollywood crisis is...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 jul 2013 18:25

Transmorphers is geen Hollywood, tenminste niet wat men met Hollywood bedoelt, maar de B-heren die mee willen liften op de succes van Hollywood, dat is een industrie opzich. Erg vermakelijk soms :)

akkie
Bijrol
Bijrol

Bericht door akkie » 24 jul 2013 18:48

Vleeshaak schreef:Transmorphers is geen Hollywood, tenminste niet wat men met Hollywood bedoelt, maar de B-heren die mee willen liften op de succes van Hollywood, dat is een industrie opzich. Erg vermakelijk soms :)
lol :p

Ik bedoelde eigenlijk gewoon een slechte hollywoodfilm :p... kwam even niet uit op een slechte hollywoodfilm :p...

Ik zeg maar wat... slechte film als Twilight ofzo :p

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 jul 2013 19:56

Je had ook gewoon Transformers kunnen zeggen. :P Of The Dark Knight Rises, die duurt ook nog eens een stuk langer dan de gemiddelde moderne Bollywoodfilm. :wink:
Sha schreef:Ik heb ooit eens een half uurtje van een Bollywood film gezien tijdens een tussenstop in Kuala Lumpur, maar meer dan wat gebrabbel gevolgd door een totaal onverwachts publiekelijk dansje kon ik er niet van maken.
Da's meer dan de gemiddelde wereldburger van een Nederlandse film zal kunnen maken, die moet het slechts met alleen gebrabbel doen. :P

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 24 jul 2013 20:00

Colonel_Kurz schreef:
Da's meer dan de gemiddelde wereldburger van een Nederlandse film zal kunnen maken, die moet het slechts met alleen gebrabbel doen. :P
hehe... En blote tieten natuurlijk, er zijn maar weinig Nederlandsche films zonder.

akkie
Bijrol
Bijrol

Bericht door akkie » 24 jul 2013 22:14

Colonel_Kurz schreef:Je had ook gewoon Transformers kunnen zeggen. :P Of The Dark Knight Rises, die duurt ook nog eens een stuk langer dan de gemiddelde moderne Bollywoodfilm. :wink:
Transformers 1 was nog okee, daarna ging het bergafwaarts :p... En idd, Bollywoodfilms mikken tegenwoordig op de 2-2,5 uur, terwijl de hollywood biggies langer dan 2,5 uur zijn tegenwoordig...
Sha schreef:hehe... En blote tieten natuurlijk, er zijn maar weinig Nederlandsche films zonder.
Dat zie je al in de trailer van een Nederlandse film :p

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 25 jul 2013 08:43

Sha schreef:
Colonel_Kurz schreef:
hehe... En blote tieten natuurlijk, er zijn maar weinig Nederlandsche films zonder.
Kijk ik blijkbaar de laatste tijd juist aardig wat Nederlandse films uit dat weinig groepje. Ik vraag me toch af waar de vooroordelen van veel Nederlanders over de eigen films nu precies vandaan komen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 25 jul 2013 08:53

Vleeshaak schreef:Denk dat er voor die Oosterse film wel een grote interesse is bij een relatief groot deel van de bezoekers van de site. Ik lees hier op het forum regelmatig discussies over allerlei Japanse, Koreaanse, Chinese en films uit andere landen uit "die hoek". Veel films zullen hier de bioscopen misschien niet halen, maar wel de filmcollecties van een redelijk groot aantal mensen hier. Dus ik denk dat die recensies over die Oosterse film wel degelijk bestaansrecht hebben. Dat er geen reacties onder staan, hoeft niet te betekenen dat ze niet gelezen worden. Over Bollywood wordt er hier op het forum in ieder geval weinig tot niet gediscussieerd, dus ik heb geen idee of er een interesse is voor recensies van die films.
Enkel de oosterse films met een reguliere bioscooprelease en dus een persvoorstelling is op de frontpage terug te vinden. Dit valt in principe binnen het "filmhuis"-aanbod. Ook de Zuidamerikaanse of kleinere Europese films moeten het in principe zonder al te veel aandacht doen op de frontpage. Ik juich het zeker toe dat filmtotaal al zeer compleet is in de recensies die gebracht worden, maar ik denk dat Bollywood-recensies niet echt veel zullen toevoegen. De verdere discussies over oosterse films blijft toch volledig beperkt tot het forum. Dit lijkt me ook de ideale plek voor een liefhebber van Bollywood-films om ons te informeren over deze wereld. Zo is dit ook een perfecte plek gebleken voor de liefhebber van bijvoorbeeld Horror en Cult of Doomsday films om zich uit te leven op het informeren over een niche in het filmaanbod.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 02 aug 2013 13:12

Alleen (Bollywood) films met Aishwarya Rai lijken mij interessant. :~

akkie
Bijrol
Bijrol

Bericht door akkie » 05 aug 2013 18:32

Misschien is het toch wel een idee om in de forum over Bollywood verder te gaan...

Maar goed, wel jammer van die recensies... Deze week komt Chennai Express uit en deze komt uit in 11 Pathé bioscopen. Dus vind ik het toch wel een brede release..

http://www.pathe.nl/film/19254/chennai-express/agenda

akkie
Bijrol
Bijrol

Bericht door akkie » 08 aug 2013 12:37

Filmtotaal gaat weer viral over bollywood...
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=32502

Mensen die bollywood kijken hebben al zelf al gezegd dat de effecten niet boeiend zijn, maar dan moet er weer extra licht op komen over hoe slecht bollywood is... Maar goed, het is maar hoe je het woord 'doorgedraaid' ziet...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 okt 2013 20:58

Voldoet dit misschien een beetje aan de vraag? http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=33641 :)

akkie
Bijrol
Bijrol

Bericht door akkie » 17 okt 2013 14:46

Colonel_Kurz schreef:Voldoet dit misschien een beetje aan de vraag? http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=33641 :)
Helemaal! :D

Vond trouwens Gangs of Wasseypur ook een topfilm! Vind het wel cool, dat het een nederlandse DVD/Blu-ray release heeft gekregen, bijv hier:
http://www.bol.com/nl/p/gangs-of-wassey ... 019664145/

Plaats reactie