Battle of the Superheroes 2.8.: Spider-Man vs. Supergirl

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.

Who will win?

Peiling eindigde op 27 nov 2003 12:08

Spider-Man
12
55%
Supergirl
10
45%

Totaal aantal stemmen: 22

Kenji
Regisseur
Regisseur

Battle of the Superheroes 2.8.: Spider-Man vs. Supergirl

Bericht door Kenji » 24 nov 2003 12:08

Spider-Man
alter ego: Peter Parker.
speciale krachten: Tijdens een schoolexcursie wordt Peter Parker gebeten door een genetisch gemodificeerde spin. Kort daarna ontdekt hij dat hij bovenmenselijke kracht, lenigheid en reflexen bezit, dat hij tegen muren op kan klimmen en eraan kan blijven kleven, en dat hij een goedje uit zijn polsen kan schieten, dat als het in contact komt met lucht verandert in een bijzonder taai en kleverig web. Hiermee kan Spider-Man van gebouw naar gebouw slingeren, tegenstanders vastzetten en web-projectielen maken. Verder heeft Spider-Man een soort zesde zintuig, het zogenaamde ‘spider-sense’, dat hem waarschuwt voor naderend gevaar.
achilleshiel: Een echte achilleshiel heeft Spider-Man niet.
films: Spider-Man.
Afbeelding

VS.

Supergirl
alter ego: Kara / Linda Lee, Supermans nichtje...
speciale krachten: Dezelfde als die van Superman: enorme fysieke kracht, bijna complete onkwetsbaarheid, een supergehoor waarmee ze een enkele stem in een stad vol mensen kan isoleren, een blik die het elektromagnetisch spectrum tussen infrarood en röntgenstraling kan waarnemen én zonneënergie tot een laserstraal kan vormen, een adem waarmee ze een stormwind kan ontketenen.
achilleshiel: In de buurt van Kryptoniet (fragmenten van haar thuisplaneet, met een voor Supergirl zeer schadelijke straling) verzwakt Supergirl aanzienlijk. Als ze lang genoeg aan Kryptoniet wordt blootgesteld kan ze zelfs sterven aan de gevolgen. Verder kan ze met haar röntgenblik niet door lood heen kijken, en moet ze zichzelf blijven opladen met zonneënergie; als ze te lang uit de buurt is van een gele zon verzwakt ze.
films: Supergirl.
Afbeelding

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 nov 2003 12:17

Tja, spiderman versus Supergirl lijkt een lastige wegens de sympathie die de meesten zullen hebben voor Spinnenmans. Maar qua speciale krachten wint Supergirl het natuurlijk makkelijk van een kantklossertje als Spiderman: haar vangen in zijn web heeft geen zin, daar breekt ze zo uit - sterker nog: als Spiderman haar probeert te vangen met een gerichte kleefdraad, is het voor haar natuurlijk een koud kunstje de draad over te nemen en Spiderman met één grote zwiep buiten de dampkring te lanceren. En daar is het slecht toeven voor een spinnetje ...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 24 nov 2003 12:30

zou best 's een finale Superman vs Supergirl kunnen worden, zoals het er nu uitziet

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 nov 2003 12:42

ruben schreef:zou best 's een finale Superman vs Supergirl kunnen worden, zoals het er nu uitziet
Maar dat is ook het meest logische, ze dragen niet voor niets Super in hun naam.

Blijkt zelfs deze superheldenstrijd gewoon weer neer te komen op de aloude voortdurende strijd van de Man vs de Vrouw :D

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 24 nov 2003 12:58

Kunnen we ze er niet allebei uitkegelen?

Ik stem toch maar op suberbitch omdat spidey nog net iets irritanter is en te veel sympathiestemmen krijgt..

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 nov 2003 13:31

Quistnix schreef:Ik stem toch maar op suberbitch omdat spidey nog net iets irritanter is en te veel sympathiestemmen krijgt..
En dat is het grote gevaar bij al deze battles: men kiest meer uit sympathie: vanwege het kekke pakje, het leuke snoetje of de stoere uitstraling; dan op basis van echte argumenten. Het is geen beauty-contest verdorie! Het gaat om de survival of the fittest! De sterkste moet winnen, of hij / zij nou sympathiek is of niet!

Waar zijn al die stemmers voor Spinnenmans trouwens met hun argumenten? Wel stemmen maar niet vertellen waarom! Kansloos!

Alfredt
Bijrol
Bijrol

Bericht door Alfredt » 24 nov 2003 13:49

ruben schreef:zou best 's een finale Superman vs Supergirl kunnen worden, zoals het er nu uitziet
dus zetten we ze voor de finale maar tegenover elkaar :)

Ik wil jean tegen supermans... dat is pas een echte finale waard lijkt me :)

Maar deze ronde gaat uiteraard naar supergirl, kan er ook weinig aan doen... ze is gewoon een paar maten te sterk voor dat spinnetje.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 24 nov 2003 13:52

Alfredt schreef:dus zetten we ze voor de finale maar tegenover elkaar :)
'We'? Wie is 'we'? 8)

semisane
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door semisane » 24 nov 2003 14:29

Tja...kan ik heel simpel in zijn, in principe zijn superman en supergirl onverslaanbaar, maar ook in hun films (en zeker die van superman) is hun zwakheid mbt kryptoniet meer dan eens naar voren gekomen en omdat ik Spiderman er wel van verdenk genoeg clue te hebben om daarmee zijn voordeel te doen wint in mijn ogen Spiderman deze battle.

En dit heeft uiteraard niks te maken met het feit dat Supergirl gewoon weg een "bloed-onder-de-nagels-uitzuigende" kloon is (die waarschijnlijk is verzonnen door de "Tree-hugging hippie" vrouw van de tekenaar van superman die op de emancipatie toer was) van de enige die bijvoorbaat al eigenlijk aanspraak mag doen op "koning der superhelden" 8)

En persoonlijk ben ik niet altijd tegen emancipatie, maar als het op superhelden aan komt....verzin dan iets zelf! (Beetje aan ons Superman komen...pffff) :D

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 24 nov 2003 14:31

semisane schreef:En persoonlijk ben ik niet altijd tegen emancipatie...
:D

YepYep
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door YepYep » 24 nov 2003 14:38

...eerlijk gezegd kan ik mij aan dit vooruitzicht wel storen...
want het zijn allen 'helden'... en helden dragen ook de sympathie van de bevolking (ze zijn ook, meestal, menslievend) dus sympathie vind ik ook wel een belangrijk criterium. Naast hun 'super'krachten. Spidey kan alles aan zien/voelen komen. Of krijgen we nu het gezwets dat ook supergirl terug in de tijd kan en het bijten van de spin kan voorkomen? Laat haar dan even verder gaan zodat ze van deze planeet opsodedondert!
Aangezien ik niets heb met aliens (hoe goedbedoelend ook), kies ik voor spidey. Hij wikkelt haar in een web waardoor ze geen zonlicht meer krijgt, plakt haar op de spaceshuttle, die ontploft in de schaduw van de aarde en... enfin.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 24 nov 2003 14:45

YepYep schreef:
...eerlijk gezegd kan ik mij aan dit vooruitzicht wel storen...
want het zijn allen 'helden'... en helden dragen ook de sympathie van de bevolking (ze zijn ook, meestal, menslievend) dus sympathie vind ik ook wel een belangrijk criterium. Naast hun 'super'krachten. Spidey kan alles aan zien/voelen komen. Of krijgen we nu het gezwets dat ook supergirl terug in de tijd kan en het bijten van de spin kan voorkomen? Laat haar dan even verder gaan zodat ze van deze planeet opsodedondert!
Aangezien ik niets heb met aliens (hoe goedbedoelend ook), kies ik voor spidey. Hij wikkelt haar in een web waardoor ze geen zonlicht meer krijgt, plakt haar op de spaceshuttle, die ontploft in de schaduw van de aarde en... enfin.
:T Ik was al zoekende naar een eigen kontverhaal om Supermuts het onderspit te laten delven tegen Spidey, but yours will do just fine!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 nov 2003 14:56

YepYep schreef:Hij wikkelt haar in een web waardoor ze geen zonlicht meer krijgt, plakt haar op de spaceshuttle, die ontploft in de schaduw van de aarde en... enfin.
Sorry hoor maar dit is natuurlijk ridiucuul, een kontverhaal inderdaad, want stel je voor dat je de kans krijgt iemand met superkrachten in een web te wikkelen (yeah right) dan is het voor zo'n super-iemand een koud kunstje dat web weer opent te doen barsten. Simpelweg de biceps aanspannen en knap zegt het draadje.

Zoals we al voorspelden: men gaat hier louter op sympathie af, niet op feiten en argumenten :N

YepYep
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door YepYep » 24 nov 2003 15:04

JB schreef:
YepYep schreef:Hij wikkelt haar in een web waardoor ze geen zonlicht meer krijgt, plakt haar op de spaceshuttle, die ontploft in de schaduw van de aarde en... enfin.
Sorry hoor maar dit is natuurlijk ridiucuul, een kontverhaal inderdaad, want stel je voor dat je de kans krijgt iemand met superkrachten in een web te wikkelen (yeah right) dan is het voor zo'n super-iemand een koud kunstje dat web weer opent te doen barsten. Simpelweg de biceps aanspannen en knap zegt het draadje.

Zoals we al voorspelden: men gaat hier louter op sympathie af, niet op feiten en argumenten :N
Peter parker is journalist en iedereen in de hele wereld weet inmiddels dat supermannen en -vrouwen niet tegen kryptonite kunnen. Hij verwerkt het goedje in zijn webspul en de rest van het verhaal kennen we.

marnix
Bijrol
Bijrol

Bericht door marnix » 24 nov 2003 15:07

hoppa nog eentje voor spider-man. Naast dat ik deze webspinnende vriendelijk buurtspin wel mag, is het nog altijd zo dat alterego Peter Parker flink wetenschappelijk aan is gelegd en dat dat Spider-man nooit windeieren heeft gelegd. In combinatie met dat groene Kryptonite moet Spider-man toch wel iets weten te verzinnen dunkt mij zo eventjes ;)

En daarnaast was het niet Lex Luthor die al eens op het idee was gekomen gewoon een kogel te fabriceren van het gemene groene goedje voor neef Superman?!

Voor mij heeft spinneman peter nog niets zijn laatste web gesponnen! Shazam! Web it! Tally ho! en meer van dat soort enthousiasme! ;)

[edit] en nog een laatste noot:

"Change? Yep! BIG change!" zei de man toen hij in zijn onderbroek keek... dus het is een kwestie van broek omlaag, supermeid afgeleid en kogel of web hebben haar getroffen voor superman's nichtje haar 'ooooooooh' heeft kunnen afmaken...

Gesloten