Battle of the Superheroes 1/4 B: Superman vs. Spawn

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.

Who will win?

Peiling eindigde op 30 nov 2003 13:16

Superman
16
53%
Spawn
14
47%

Totaal aantal stemmen: 30

Kenji
Regisseur
Regisseur

Battle of the Superheroes 1/4 B: Superman vs. Spawn

Bericht door Kenji » 27 nov 2003 13:16

Superman
alter ego: Kal-El/Clark Kent, journalist te Metropolis.
speciale krachten: De Man van Staal is in het bezit van vele superkrachten, en dat alleen maar omdat de Aarde om een gele zon draait. Kal-El/Superman is afkomstig van Krypton, een planet met een rode zon. Supermans lichaam is een soort batterij van gele zonneënergie, en deze energie verleent hem zijn krachten: enorme fysieke kracht (Superman behoort tot de sterkste superhelden ter wereld), bijna complete onkwetsbaarheid, een supergehoor waarmee hij een enkele stem in een stad vol mensen kan isoleren, een blik die het elektromagnetisch spectrum tussen infrarood en röntgenstraling kan waarnemen én zonneënergie tot een laserstraal kan vormen, een adem waarmee hij een stormwind kan ontketenen.
achilleshiel: In de buurt van Kryptoniet (fragmenten van zijn thuisplaneet, met een voor Superman zeer schadelijke straling) verzwakt Superman aanzienlijk. Als hij lang genoeg aan Kryptoniet wordt blootgesteld kan hij zelfs sterven aan de gevolgen. Verder kan hij met zijn röntgenblik niet door lood heen kijken, en moet hij zichzelf blijven opladen met zonneënergie; als hij te lang uit de buurt is van een gele zon verzwakt hij.
films: Superman, Superman II, Superman III.
Afbeelding

VS.

Spawn
alter ego: Al Simmons, moordenaar in dienst van de Amerikaanse overheid.
speciale krachten: Spawn is een dienaar van de Hel. Na zijn gewelddadige dood kwam Simmons in de Hel terecht, waar hij een verbond sloot met Malebolgia – de Duivel? – om een soldaat van de Hel te worden en de oorlog tegen de Hemel op het Aardse front uit te vechten. Dit alles in ruil voor de kans om zijn vrouw nog een keertje te zien. Eenmaal op Aarde aangekomen vind hij zijn keuze voor het Kwaad niet meer zo vanzelfsprekend…
Spawn heeft een kostuum met een cape die meer op een levend wezen lijkt dan op een kledingstuk. De cape kan iedere denkbare vorm aannemen en kan Spawn laten vliegen, hem onzichtbaar maken en een beschermend pantser om hem heen vormen. Uit zijn kostuum kan Spawn lange kettingen met weerhaken tevoorschijn laten vliegen, en hij is nog net zo bedreven met vuurwapens als vóór zijn dood.
achilleshiel: Zijn krachten zijn hem gegeven door Malebolgia, die ze ook weer zou kunnen wegnemen. Verder wordt Spawn heen en weer geslingerd tussen Goed en Kwaad, wat hem emotioneel behoorlijk onstabiel maakt.
films: Spawn.
Afbeelding

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 nov 2003 13:33

Ik trek mijn supporterstenu maar alvast aan..

Superman komt vrolijk aangevlogen en gebruikt zijn supermegaultravision om spawn op te sporen. Ah, daar staat hij in die donkere kelder. Daar maken we even korte metten mee..

Superman vliegt naar binnen en gebruikt zijn ooglaser om wat gaatjes in spawn te maken en wacht rustig tot spawn dood neervalt.

Spawn grijnst even vriendelijk en regeneert de gaatjes dicht.

Superman wordt boos en gebruikt zijn laser op volle kracht.

Spawn grijnst en wikkelt zijn mantel om zich heen waar de laser op wegstuitert.

Superman wordt nog bozer en wil een megasupernovablast uit z'n ogen schieten, maar hé, hij staat in het donker en de zonne-energie is op..

Spawn grijnst vriendelijk en jast z'n kettingen om en door Superman heen.

Dag Clark, had je maar voor de krant moeten blijven schrijven..

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 nov 2003 14:16

zie ook http://filmsoptv.metia.nl/forum/viewtop ... 8338#28338 voor uitgebreide discussie en argumentatie..

semisane
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door semisane » 27 nov 2003 14:23

Quistnix schreef:spawn zonder cape is nog supersterk, en iemand die niet permanent verslagen kan worden is dus in feite onverslaanbaar. In tegenstelling tot superman, die wel sterfelijk is...
Tja, maar probleem is dat je gewoon moet verslagen worden in 1 Battle, dat je daarna, na een bepaalde tijd weer terug komt, telt niet. Deze Battle heeft maar 1 ronde per gevecht en daarna is het over. :P

En tja dat Superman sterfelijk is, ja, maar enkel onder bepaalde en zeer weinig voorkomende omstandigheden. Daar wil ik niet mee zeggen dat Spawn die niet kan doen plaats vinden, maar ja Superman slingerd Spawn met het zelfde gemak de Zon in. Tja....zoals ik zeg...ik ben er nog niet uit. :) <-- Wat trouwens jou niet hoef te weerhouden toch op Wolverine te stemmen. ;)

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 nov 2003 14:28

semisane schreef:
Quistnix schreef:spawn zonder cape is nog supersterk, en iemand die niet permanent verslagen kan worden is dus in feite onverslaanbaar. In tegenstelling tot superman, die wel sterfelijk is...
Tja, maar probleem is dat je gewoon moet verslagen worden in 1 Battle, dat je daarna, na een bepaalde tijd weer terug komt, telt niet. Deze Battle heeft maar 1 ronde per gevecht en daarna is het over. :P

En tja dat Superman stervelijk is, ja, maar enkel onder bepaalde en zeer weinig voorkomende omstandigheden. Daar wil ik niet mee zeggen dat Spawn die niet kan doen voorkomen, maar ja Superman slingerd Spawn met het zelfde gemak de Zon in. Tja....zoals ik zeg...ik ben er nog niet uit. :) <-- Wat trouwens jou niet hoef te weerhouden toch op Wolverine te stemmen. ;)
Blijft de vraag: zou de zon spawn beschadigen?

en Spawn herrijst onmiddellijk voor zover ik weet, en elke beschadiging aan zijn lijf wordt onmiddleijk verholpen..

En Superman kon gister bijna niet eens op tegen een ouderwets druidemasker gisteravond..

semisane
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door semisane » 27 nov 2003 14:45

Quistnix schreef:
semisane schreef:

En tja dat Superman stervelijk is, ja, maar enkel onder bepaalde en zeer weinig voorkomende omstandigheden. Daar wil ik niet mee zeggen dat Spawn die niet kan doen voorkomen, maar ja Superman slingerd Spawn met het zelfde gemak de Zon in. Tja....zoals ik zeg...ik ben er nog niet uit. :) <-- Wat trouwens jou niet hoef te weerhouden toch op Wolverine te stemmen. ;)
Blijft de vraag: zou de zon spawn beschadigen?

en Spawn herrijst onmiddellijk voor zover ik weet, en elke beschadiging aan zijn lijf wordt onmiddleijk verholpen..

En Superman kon gister bijna niet eens op tegen een ouderwets druidemasker gisteravond..
Tja wat Superman gisteren deed, telt hier niet, hier tellen enkel de films en ook Spawn had het soms moeilijk in zijn film, net als Superman dat in zijn films had.

Het feit dat Superman zoveel meer kan dan Spawn op kracht en snelheid (In de film laat Superman de Aarde door zijn snelheid terug draaien) geeft Superman veel voordeel, maar Spawn is zeker geen kleine jongen en is praktisch onkwetsbaar, maar kan wel degelijk gewond raken, want ander moest hoefte hij ook niet te helen. (ookal gebeurd dat heel snel)

Maar goed ik denk er over na....nog steeds. Want zolang Superman niet een aanzienlijke tijd uit de Zon is en onder bedwang wordt gehouden door kryptoniet is Superman toch eigenlijk wel onkwetsbaar.

Phoe phoe, tijd voor een dutje na al dit nadenken. ;)

Aziez
Filmster
Filmster

Bericht door Aziez » 27 nov 2003 14:45

Quistnix schreef:Ik trek mijn supporterstenu maar alvast aan..

Superman komt vrolijk aangevlogen en gebruikt zijn supermegaultravision om spawn op te sporen. Ah, daar staat hij in die donkere kelder. Daar maken we even korte metten mee..

Superman vliegt naar binnen en gebruikt zijn ooglaser om wat gaatjes in spawn te maken en wacht rustig tot spawn dood neervalt.

Spawn grijnst even vriendelijk en regeneert de gaatjes dicht.

Superman wordt boos en gebruikt zijn laser op volle kracht.

Spawn grijnst en wikkelt zijn mantel om zich heen waar de laser op wegstuitert.

Superman wordt nog bozer en wil een megasupernovablast uit z'n ogen schieten, maar hé, hij staat in het donker en de zonne-energie is op..

Spawn grijnst vriendelijk en jast z'n kettingen om en door Superman heen.

Dag Clark, had je maar voor de krant moeten blijven schrijven..

Then again, wie zegt dat et in een donkere kelder wordt gehouden

maar ik ben et wel met je eens dat spawn wint

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 nov 2003 14:48

De entree van Al Simmons gaat gepaard met de nodige aaah's en oooh's, wat hem sinister doet glimlachen. Dan komt Superman aanvliegen, en Simmons lach verdwijnt want hij kan aan het felle rood en blauw zien dat deze tegenstander het meent.

1e ronde: Zoals Quistnix al beschrijft heeft Spawn het voordeel van de verrassing met zijn cape en zijn truukjes en weet Superman's dodelijke blik af te weren en hem terug te dringen met zijn kettingen.

2de ronde: Als Spawn echter voor de 2de keer zijn kettingen probeert te gebruiken, verwacht Kal-El ze al en grijpt ze beet waarna hij Spawn naar zich toe trekt met diens eigen kettingen, om Al een enorme kopstoot te geven waardoor Simmons terugvliegt naar zijn originele positie, terwijl deze vlucht hem ontdoet van zijn kettingen, die Superman ondertussen doet smelten met zijn ogen.

3de ronde: Met nieuwe kettingen aankomen is zinloos begrijpt Spawn, dus grijpt hij een paar flinke vuurwapens om ze op Superman te legen zonder enig resultaat. Door de intensiteit van het vuurgeweld is Superman wel enigszins verrast, maar het deert hem allerminst.

4de ronde: Spawn springt op en vliegt de lucht in, bijna onmiddelijk gevolgd door Superman. Als Spawn echter even om een gebouw vliegt, raakt Superman hem kwijt en krijgt even later een flinke klap tegen het achterhoofd van een voor velen onzichtbare Spawn. Hierdoor valt Superman naar de grond en komt in pijnlijke aanraking met diezelfde grond. Hij staat na een tijdje echter weer op en ziet nog net met zijn buitenaardse blik onmiddelijk hoe Spawn recht op hem af vliegt en twee stukken Kryptonite in Clark 's ogen slaat, met als gevolg dat Kent de rest van de battle zonder zichtsvermogen moet doen.

5de ronde: Superman heeft nog altijd zijn gehoor waarmee hij Spawn kan horen vliegen en andersoortig bewegen. Met zijn superieure gehoor als belangrijkste orientatie middel vliegt Superman recht op Spawn af, die hier niet op gerekend had. Hij grijpt de verbouwereerde Simmons bij zijn kladden en brult Spawn in één keer terug naar diens hel, alwaar deze verslagen en al een nieuwe uitdaging tegemoet kan zien: Een winterdepressie te boven komen.

En zo wint Superman enigszins gehavend na 5 rondes, en hangt hij tot de volgende ronde in de buurt van de zon rond om weer volledig op krachten te komen.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 27 nov 2003 14:51

God en Duivel, Hemel en Hel: het zijn allemaal kleingeestige aardse preoccupaties, waar onze vriend van Krypton natuurlijk helemaal geen boodschap aan heeft. Spawn mag zich dan wel beroepen op omhooggevallen tovenaar Malebolgio, maar wat Superman betreft bestaat die gehoornde hocus-pocusfiguur helemaal niet.

Wat wél bestaat is de zon, die de Man van Staal zijn superkrachten geeft, en hem onkwetsbaar maakt voor Spawns kettingen (Superman aanvallen met kettingen, zie je het voor je? O+ ), en al diens cape-trucjes. Misschien dat Spawn Superman wel even kan vangen in die veel te grote snotlap van hem (zie niet in hoe, aangezien Superman vele malen sneller dan het geluid kan vliegen), maar hem vasthouden is een andere zaak, en het duurt wel even voordat Superman last krijgt van het tekort aan zonlicht.
Nee, Superman scheurt Spawns cape aan stukken voordat die ‘what the Hell…?’ kan zeggen, en mept hem het hele universum door, zodat de misleide sukkel met eigen ogen kan zien dat de duivel niet bestaat.

De volgende dag zit Clark Kent alweer op de redactie, glimlachend een stukje te schrijven over het snel slinkende ledenaantal van de Satanskerk.

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 nov 2003 14:53

Superman is een simpele alien zonder militaire opleiding. Spawn was een zwaar getrainde supercommando.

Waar Spawn er een goede gewoonte van maakt de zwakheden van zijn tegenstanders op te sporen en uit te buiten, laat Superman zich net als de tv-serie-batman voortdurend in de val lokken, vertrouwend op zijn superkrachten..

Het is dus voor spawn niet erg lastig om Superman in een donkere ruimte zijn energie te laten uitbuiten, evt. geholpen door wat kryptoniet. Want hij is ook erg slim e iedereen weet tegenwoordig dat superman daar niet tegenkan..

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 27 nov 2003 14:53

Eigenlijk wil ik beide niet doorlaten, maar ja "Het is niet altijd raak soms zit je er goed naast. Soms heb je zo goed gekozen dat het je nog steeds verbaast. Het is okee als je soms de fout ingaat" zong Van Dik Hout ooit (verder wil ik niks met die band te maken hebben ;)).

Superman ziet Spawn al van mijlen (ja, we zijn in Amerika, mijlen vereist :)) ver staan en beseft dat hij het beste maar z'n snelheid moet gebruiken wil hij Spawn verslaan. Hij gaat aan de slag en (met begeleidend A-team muziekje) knutselt hij er lustig op los. Dan zet hij de aanval in en voor Spawn "pap" kan zeggen zit hij in een grote bak met op pap lijkend spul, zij het dat het cement is. Voortaan mag hij z'n eeuwige rust op de bodem van de oceaan uitzitten.

-Zeur-

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 nov 2003 14:58

Bolo schreef:, maar wat Superman betreft bestaat die gehoornde hocus-pocusfiguur helemaal niet.
Wat Spawn betreft bestaat de zon niet. Zijn ze beiden van hun krachten gestript, blijft over: een enorm getrainde supercommando vs. een journalist...

Wees eens realistisch, ik heb nog geen enkel goed argument gehoord waarom superman dit ooit zou winnen..

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 nov 2003 14:59

Zeurdoos schreef: Hij gaat aan de slag en (met begeleidend A-team muziekje) knutselt hij er lustig op los.
-Zeur-
:D

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 nov 2003 15:02

Ik denk persoonlijk dat mijnheer Spawn behoorlijke hinder gaat ondervinden van die nogal groot uitgevallen kraag van hem, waardoor zijn blikveld niet meer is dan zo'n 10 graden naar beide kanten. Superman hoeft daar alleen maar buiten te gaan staan om Spawn in complete verwarring te brengen...

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 nov 2003 15:05

Peter schreef:Ik denk persoonlijk dat mijnheer Spawn behoorlijke hinder gaat ondervinden van die nogal groot uitgevallen kraag van hem, waardoor zijn blikveld niet meer is dan zo'n 10 graden naar beide kanten. Superman hoeft daar alleen maar buiten te gaan staan om Spawn in complete verwarring te brengen...
tijdens het vechten versstopt de kraag zich :8

Gesloten