Clash of the Titans Battle Thread

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Plaats reactie
DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 29 dec 2003 13:44

1 stem voor Psycho en 1 stem voor All Quiet.... Dan kies ik voor Psycho omdat in de tweede ronde meer mensen dan kunnen stemmen. Het is jammer dat All Quiet... al afvalt omdat het ook een favoriet is. :)

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 29 dec 2003 13:55

#111:The Deer Hunter (1978)

Afbeelding

All Movie review:
Realizing that the three-hour film would need to be a prestige event to draw public interest, Universal followed Grease producer Allan Carr's advice and opened The Deer Hunter for one week for Academy Award consideration in December 1978, putting off the national opening until February 1979. The gambit succeeded. The film won the Best Picture prize from the New York Film Critics' Circle and got nine Academy Award nominations as it went into national release, including Best Picture, Best Director, and acting nods for Robert De Niro, Christopher Walken, and Meryl Streep. The movie went on to beat Coming Home for Best Picture and Best Director and also picked up Oscars for Walken's performance, Sound, and Editing. As the film's acclaim grew, it also aroused objections to the depiction of the Vietcong as racist from, among others, Coming Home star Jane Fonda, as well as criticisms from numerous Vietnam reporters that director Michael Cimino was ill-informed about real Vietnam experience, not having served in the war himself. Regardless of the disputes over the veracity of the Russian roulette scenes, they create an indelible metaphor for warfare and its atmosphere of sudden, random violence. While the press notes suggest that the final song was meant to be affirmative, the searing sense of loss that builds up throughout the film renders it profoundly ambiguous. This combination of ambivalence, brutality, and controversy echoed American culture's experience of Vietnam, making The Deer Hunter an even more telling cultural artifact than may have been intended. The film's awards and acclaim manifested Hollywood's willingness finally to reckon one way or another with a war that had been all but absent from movie screens while it was happening, leading the way for such later films as Stanley Kubrick's Full Metal Jacket (1987) and Oliver Stone's Platoon (1986) and Born on the Fourth of July (1989). With the prizes and dissension, The Deer Hunter became a popular hit, enabling Cimino to have full artistic freedom for his next film, the financially disastrous Heaven's Gate. —Lucia Bozzola

VS

#019:Pulp Fiction (1994)

Afbeelding

All Movie review:
A critical sensation and a box-office hit, Quentin Tarantino's Pulp Fiction (1994) embedded its movie-made world of loquacious hit men and fateful coincidences into the popular consciousness, becoming one of the most influential films of the 1990s. Updating the hard-boiled crime film with postmodern aplomb, and twisting movie time as adroitly as Orson Welles and Stanley Kubrick, Tarantino weaves a morality play through a pop culture fun house drawn from sources as disparate as 1950s and 1970s kitsch, Jean-Luc Godard, Howard Hawks, boxing flicks, Hong Kong action movies, and Kiss Me Deadly (1955). The surreal yet realistic atmosphere, long takes, and wittily pop-literate non-stop dialogue emotionally engage the viewer in the minutiae of the characters' experience even as the film also comments on their status as pulp creations, rendering the moments of shockingly baroque violence simultaneously humorous and ghastly. Winner of numerous critics' prizes and the Palme d'Or at the Cannes Film Festival, Pulp Fiction was nominated for seven Oscars, including Best Picture, Best Director, Best Actor for John Travolta's career-resurrecting turn as Vincent, and Best Supporting Actor for Samuel L. Jackson's furiously philosophical Jules; Tarantino and Roger Avary won for Best Original Screenplay. None of its many imitators has yet come close to matching Pulp Fiction's impact. — Lucia Bozzola

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 dec 2003 13:56

Pulp Fiction is een leuke film, maar tegen The Deer Hunter is 'ie niet opgewassen. One shot!

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 29 dec 2003 13:57

Ik ga toch echt voor Pulp Fiction, maar er speelt mee dat ik die veel vaker heb gezien dan The Deer Hunter.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 29 dec 2003 13:58

Colonel_Kurz schreef:Pulp Fiction is een leuke film, maar tegen The Deer Hunter is 'ie niet opgewassen. One shot!
Dat dacht ik ook ! :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 dec 2003 13:58

Hans schreef:Ik ga toch echt voor Pulp Fiction, maar er speelt mee dat ik die veel vaker heb gezien dan The Deer Hunter.
:N Da's natuurlijk geen argument. Ik heb PF ook veel vaker gezien.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 29 dec 2003 14:02

Ik zou bijna alleen al voor The Deer Hunter stemmen voor die scene met Walken in het ziekenhuis...tragisch...

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 29 dec 2003 14:51

Colonel_Kurz schreef:
Hans schreef:Ik ga toch echt voor Pulp Fiction, maar er speelt mee dat ik die veel vaker heb gezien dan The Deer Hunter.
...speelt mee...
Hoe vaker ik PF zie, hoe beter ik hem vind worden. Misschien dat dat bij DH ook wel zo is, maar op dit moment heb ik nog geen kans gezien de film wat vaker te bekijken. Dus als ik nu naar de films als geheel kijk, komt PF er beter uit. (en dat komt doordat ik hem vaker gezien heb).
Capiche?

Slemper
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Slemper » 29 dec 2003 15:30

dit vind ik niet leuk.....

The Deer hunter is een prachtige film, en Christopher Walken speelt daarin misschien wel de beste rol uit zijn carriere. Maar Pulp Fiction vind ik (hoewel natuurlijk minder ontroerend en politiek) een sterkere, en vooral orginelere film.
Bij Pulp fiction denk ik bij iedere scene: 'ah, feest!', er zijn weinig films waarvan ik zo kan genieten.

gillende_bizon
Bijrol
Bijrol

Bericht door gillende_bizon » 29 dec 2003 15:33

Deer Hunter
Persoonlijk begrijp ik niet helemaal waarom iedereen PF toch zo geweldig vindt. Hij is de moeite van het kijken zeker waard, maar zo briljant vind ik hem niet
Ik kies dan ook voor DH

Happyhenk
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Happyhenk » 29 dec 2003 16:44

Moet helaas Deer Hunter wegstemmen (tegen mijn zin in). Maar Pulp Fiction is voor mij één van de beste films ooit[/b]

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 29 dec 2003 17:16

Hans schreef:
Colonel_Kurz schreef:
...speelt mee...
Hoe vaker ik PF zie, hoe beter ik hem vind worden. Misschien dat dat bij DH ook wel zo is, maar op dit moment heb ik nog geen kans gezien de film wat vaker te bekijken. Dus als ik nu naar de films als geheel kijk, komt PF er beter uit. (en dat komt doordat ik hem vaker gezien heb).
Capiche?
Dat punt ben ik voorbij. Ik heb een overdosis PF gehad en kon geen shot adrenaline in m'n hart krijgen: PF ligt voor mij in coma, maar zal ooit wel weer ontwaken...
Mijn stem gaat dan ook naar The Deer Hunter, waar ik nog geen od van heb gehad.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 29 dec 2003 17:39

Pulp Fiction
Al is het alleen maar om het feit dat Meryl Streep daar niet in speelt.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 29 dec 2003 18:02

JafJoe schreef:Pulp Fiction
Al is het alleen maar om het feit dat Meryl Streep daar niet in speelt.
Dat zou op zichzelf bijna een doorslaggevende reden zijn inderdaad. :D

Dit is een weer een verdomd moeilijke keuze, Christopher Walken speelt in beide films een briljante rol en zijn scenes behoren tot de hoogtepunten van deze films. De Russian Roulette scene uit de Deerhunter is pure filmsgeschiedenis die je altijd bij zal blijven. Jammer is alleen dat er (zeker aan het einde) veel sentiment in de film komt sluipen, wat ik nog al storend vind.

Pulp Fiction is de moderne klassieker die als een donderslag bij heldere hemel opeens daar was en iedereen wakker schudde. Een film die je steeds weer weet te pakken en altijd weer ijzersterk blijft. Tarantino heeft met dit meesterwerk een duidelijk keer- en referentiepunt in de filmgeschiedenis neergezet.

Het wordt al met al dan ook Pulp Fiction, hoe goed ik the Deer Hunter ook vind.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 30 dec 2003 13:56

Pulp Fiction gaat door met 5 stemmen tegen 3....

Plaats reactie