Clash of the Titans Battle Thread: Ronde 2 B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
DocTari
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DocTari » 10 okt 2004 19:38

De eerste Godfather film vind ik geweldig. De tweede is ook erg goed, maar toch net even iets minder omdat het allemaal wel erg lang duurt, ook al is het geweldig gemaakt. Donnie Darko daarentegen vind ik een van de beste en meest verrassende films van de afgelopen jaren. Ik zit bij deze film echt continue op het puntje van mijn stoel, hetgeen ik van The Godfather II niet kan zeggen. Daarom krijgt Donnie Darko (nipt) mijn stem.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 11 okt 2004 17:14

Donnie Darko is erg goed qua verhaal, herkenbaar en bij vlagen briljant; Godfather 2 is een goede degelijke film met een hele goede sfeer. Het is gewoon een kwestie van smaak en ik hou meer van de stijl en inhoud van DD.

Happyhenk
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Happyhenk » 12 okt 2004 12:30

Typisch geval van wat mijn gevoel mij zegt: Donnie Darko, ik kan het helaas niet onderbouwen...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 okt 2004 14:43

Je zou denken dat het 9-9 staat, maar aangezien de battles maximaal 48 uur duren komt Happyhenks stem zo'n 12 uur te laat.

The Godfather Part II is door.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 okt 2004 15:11

Lost in Translation (2003)

Afbeelding
Afbeelding

For relaxing times, make it Suntory time.

All Movie review:
Sofia Coppola's Lost in Translation is a low-key but emotionally penetrating story that contains a multitude of feelings. Simultaneously delicate yet assured, the film is about two people who find each other at the right time in their lives. Scarlett Johansson's confused and lonely Charlotte is smart enough to know that her marriage may be a mistake, but she is not emotionally equipped to know how to handle the problem. Her outstanding performance balances sadness, intelligence, vulnerability, and self-possession. Bill Murray gives the finest performance of his career as the actor who is, thanks to an emotionally stunted marriage and a sell-out career move, suffering from a mid-life crisis. Bob Harris could keep people at a distance with his comedic armor, much like Bill Murray, but he is at a phase in life where he is tired of acting that way. Murray delivers a disciplined, nuanced performance that deserves the highest forms of praise. Coppola herself shows that The Virgin Suicides was not beginner's luck. She frames Japan so that the audience feels how "foreign" it is for her two protagonists, while still showing great respect for the people and the culture even when her characters, in their more selfish moments, do not. With two films to her credit, Sofia Coppola has proven herself to be a master of tone and indirect characterization. The natures of the people in this film are revealed through behavior and through conversations that usually have very little to do with the plot. We get a glimpse of the depth of Charlotte's unhappiness in a phone call to a friend, and Bob's karaoke performance reveals his contained emotions for this young woman who has touched him in ways he believed were untouchable. Lost in Translation is a beautiful film. It is beautifully shot, but most importantly what passes between Bob and Charlotte is beautiful. Their time together will stay with each of them, and the viewer, for a very long time.

VS

Se7en (1995)

Afbeelding
Afbeelding

What I've done is going to be puzzled over and studied and followed... forever.

All Movie review:
With its old cop/young cop pair trailing a brilliant psycho, Seven (1995) could have been just another serial killer movie. Director David Fincher's prodigious visual talent for choreographing an atmosphere of grim tension and evocative, partially hidden horrors, however, made it a disturbing foray into human darkness. From the jittery, unsettling credits sequence on, Seven reveals just enough of the grisly murders signifying the Bible's Deadly Sins, and the extremity of killer John Doe's devotion to his project, to allude to unspeakable terrors without actually showing a lot of violence. Circumspect old-timer Morgan Freeman's dedication and tyro Brad Pitt's fury both mirror the telling responses of their characters, and reveal signs of how tenuous the line is between cop and killer. Enhancing the aura of universal, unfathomable mystery shrouding Seven's unnamed City, Darius Khondji's cinematography creates a neo-noir urban murk of permanently rain-swept streets and deep interior shadows wanly pierced by flashlights that allow Doe to literally hide in plain sight from the audience before he turns himself in. Though the film divided some critics over whether it was stylishly rote depravity or tour-de-force filmmaking, Seven became a surprise smash, redeeming Fincher after his ill-fated debut feature Alien 3 (1992).

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 okt 2004 15:13

Gadverdrie, wat een onmogelijke keuze weer. Een beetje op gutfeeling: hoe goed ik Lost In Translation ook vond, Se7en deelde mij destijds een uppercut uit die ik nooit zal vergeten. Briljante vormgeving, een goed verhaal en heel strakke regie van wonderkind Fincher.

DocTari
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DocTari » 12 okt 2004 15:15

Hoe mooi Lost in Translation ook is, hij haalt het niet bij het sfeervolle, duistere, verrassende en spannende Se7en dat deze battle IMHO makkelijk wint.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 12 okt 2004 15:16

Se7en is een van de betere film met een vreselijk goede einde die je niemand toe wenst. Se7en dus.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 12 okt 2004 15:38

Konami schreef:Se7en is een van de betere film met een vreselijk goede einde die je niemand toe wenst. Se7en dus.
mmh, ik ga ook voor Se7en, maar niet om zijn einde, vond dit juist een van de engiste dingen die beetje tegenviel, ik vond het nogal makkelijk en voorspelbaar, maargoed, ik ga dus voor Se7en.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 12 okt 2004 15:39

ash_ schreef:Gadverdrie, wat een onmogelijke keuze weer. Een beetje op gutfeeling: hoe goed ik Lost In Translation ook vond, Se7en deelde mij destijds een uppercut uit die ik nooit zal vergeten. Briljante vormgeving, een goed verhaal en heel strakke regie van wonderkind Fincher.
Woord voor woord uit m'n hart gegrepen ash_ ... Se7en.

SebastianValmont
Filmster
Filmster

Bericht door SebastianValmont » 12 okt 2004 15:55

DocTari schreef:Hoe mooi Lost in Translation ook is, hij haalt het niet bij het sfeervolle, duistere, verrassende en spannende Se7en dat deze battle IMHO makkelijk wint.
Hier sluit ik me dan bij aan
zonder twijfel de engste seriemoordenaar...al was het maar omdat hij een beetje gelijk heeft

Se7en dus

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 12 okt 2004 15:59

Se7en vind ik een van de beste thrillers die er is, deze staat ook in mijn Top 10. Donkere sfeer in deze film (het regent constant).

Lost In Translation viel me erg tegen.

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 12 okt 2004 16:13

Dan ga ik toch wel voor het goede van de mens Lost in translation in plaats van dat ranzige stukje werk van Fincher, een film waar ik letterlijk tot op het bot toe misselijk van werd en ik echt niet meer te zien hoef, ik heb het meerdere malen geprobeerd en ik vind het niks. Ik word blijkbaar op een andere manier ontroerd :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 okt 2004 16:18

JeXus schreef:dat ranzige stukje werk van Fincher
Naar mijn bescheiden mening is er een verschil tussen een film over ranzigheid en een ranzige film.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 12 okt 2004 17:25

ash_ schreef:Naar mijn bescheiden mening is er een verschil tussen een film over ranzigheid en een ranzige film.
Mee eens. Ondanks alles, toch Se7en.

Gesloten