Battle o/t Badasses: KW1: Sam Spade vs. Bruce Wayne

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 sep 2005 23:42

Batman is vooral bezig met mensen bang maken, door snel te zijn en rookbommetjes te gooien. Geen van beiden zal ooit een indruk maken op Spade, hij blijft er cool onder. Batman heeft trauma's van hier tot Tokyo, en meestal pleit zijn brandende ziel voor hem. Maar ditmaal niet. Spade kan dat brandje platpraten totdat zelfs de smeulende as geblust is, en Bruce Wayne weer een klein kindje dat bang is voor vleermuizen.
Daarnaast is Batman afhankelijk van de dikte van zijn pak als iemand recht voor 'm staat met een pistool op hem gericht. Voor afleiding is hij dan afhankelijk van rookbommetjes e.d., en als hij zulke opzichtige dingen probeert, wordt hij neergeschoten. Spade maakt gewoon een of twee snedige opmerkingen die zijn tegenstander onzeker maken, en dan pakt hij voordat zijn tegenstander het doorheeft vliegensvlug het pistool uit diens handen. Sam Spade is een badass pur sang, met bovendien een stabiele bovenkamer. Heel wat anders dan dat labiele mannetje dat zich achter zijn masker verbergt en holle taal loopt uit te slaan over symbolen.

robertvt
Bijrol
Bijrol

Bericht door robertvt » 24 sep 2005 00:13

gollum36 schreef:
Il Padrino schreef:Waarschijnlijk zou mijn stem sowieso wel naar Batman zijn gegaan, maar ik mag niet.. Ik heb The Maltese Falcon niet gezien... :o
Volgens mij hoef je de films niet gezien te hebben om te kunnen beslissen...Dat is toch alleen bij The Clash of The Titans? Correct me if I'm wrong.
kweenie, maar lijkt mij toch moeilijk om te beslissen wie er meer badass is als je de ene niet eens kent.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 sep 2005 00:16

robertvt schreef:
gollum36 schreef:
Il Padrino schreef:Waarschijnlijk zou mijn stem sowieso wel naar Batman zijn gegaan, maar ik mag niet.. Ik heb The Maltese Falcon niet gezien... :o
Volgens mij hoef je de films niet gezien te hebben om te kunnen beslissen...Dat is toch alleen bij The Clash of The Titans? Correct me if I'm wrong.
kweenie, maar lijkt mij toch moeilijk om te beslissen wie er meer badass is als je de ene niet eens kent.
Dat is inderdaad lastig, en het is wel gewenst dat je allebei kent. Maar die beschrijvingen worden niet voor niets geschreven...

Daardoor kunnen ook obscuurdere kandidaten (of heel oude, zoals Spade) een kans maken. Zoals deze:
Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 sep 2005 00:26

Ook ik heb The Maltese Falcon niet gezien, maar het verhaal van Kurz is overtuigend genoeg: Sam Spade

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 24 sep 2005 06:58

Omdat iedereen nu toch aan het stemmen is zonder de film te hebben gezien. Batman, Sam Spade is mijn ogen gewoon een hele stoere bad ass cop die iedereen er uit lult en veel stijl heeft. Batman daarin tegen is meer dan een mens, hij is een symbool

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 24 sep 2005 07:06

Nog steeds geen overtuigend argument voor Batman, terwijl Kurz me wel beviel met zijn btoog voor Sam Spade.

Barthuz
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Barthuz » 24 sep 2005 09:10

Moeilijk. Zijn alletwee op hun eigen manier een badass. Het minpunt voor Badman dat de recentere films wel wat afbreuk doen aan zijn 'coole' imago. Toch heb ik gewoon meer met Batman, al is dat wel voor een groot deel door de oudere films en de serie. Wie nog een poging wil wagen mij over te halen is bij deze uitgenodigd

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 24 sep 2005 10:31

hermit elephant schreef:Nog steeds geen overtuigend argument voor Batman, terwijl Kurz me wel beviel met zijn btoog voor Sam Spade.
Hoezeer ik ook een grote bewondering heb voor de dark knight en hij mijn favoriet is in menig battle, heeft Kurz me toch weten te oertuigen dat Sam Spade hier de betere is.

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 24 sep 2005 10:44

Sam Spade is zeker een waardig tegenstander voor Batman, wat het dus extra jammer maakt dat mensen niet bijster kloppende argumenten gaan gebruiken om hem te laten winnen.

Batman heeft inderdaad een behoorlijk stevig pakdat hem zou kunnen beschermen tegen kogels, maar hoe vaak heeft hij dat nodig gehad? Zijn tegenstanders zien hem nooit, behalve als het al te laat is. En als het tot een man-tegen-man gevecht komt is bats genoeg getrained om dat te kunnen winnen.
Daarnaast is Batman afhankelijk van de dikte van zijn pak als iemand recht voor 'm staat met een pistool op hem gericht. Voor afleiding is hij dan afhankelijk van rookbommetjes e.d., en als hij zulke opzichtige dingen probeert, wordt hij neergeschoten.
Hier spreek je jezelf nog eens enorm tegen. Volgens jou heeft hij een pak wat hem beschermd tegen kogels, maar als hij iets probeert wordt hij neergeschoten. Geen probleem toch?
Spade maakt gewoon een of twee snedige opmerkingen die zijn tegenstander onzeker maken
Batman onzeker maken? Veel succes toegewenst, die vent is mentaal zo gehard dat je makkelijker de poten vanonder een ezel kan lullen en hem daarna overtuigen weg te lopen.

Bovendien ga je in jou stukje ervan uit dat Spade en Batman recht tegenover elkaar staan, bij voorkeur terwijl Spade een pistool op hem richt. Dat is inderdaad een manier om battles te winnen. Nee, Batman zorgt er wel voor dat hij de omgeving kent. Hij is waar Spade hem niet ziet, valt aan vanwaar Spade hem niet verwacht. Spade valt misschien niet te intimideren, maar iedereen kan verrast worden.

enfin, een dikke stem voor Batman dus

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 sep 2005 00:58

Eindelijk nog eens wat zinnige argumenten voor Batman, maar wel een beetje laat. De battle is nu al afgelopen, dus kan ik je hartelijk gelijk geven. Mooie weerspiegeling van de personages op de battle: Spade (zijn 'fans') praat sneller en overtuigender dan Batman, en dat geeft de doorslag. Batman (zijn 'fans) mag dan uiteindelijk harder en directer zijn, en misschien zelfs in zijn recht staan, het is Spade die wint.

Einduitslag: 6-4 voor Sam Spade!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 25 sep 2005 09:41

Colonel_Kurz schreef:Eindelijk nog eens wat zinnige argumenten voor Batman, maar wel een beetje laat. De battle is nu al afgelopen, dus kan ik je hartelijk gelijk geven. Mooie weerspiegeling van de personages op de battle: Spade (zijn 'fans') praat sneller en overtuigender dan Batman, en dat geeft de doorslag. Batman (zijn 'fans) mag dan uiteindelijk harder en directer zijn, en misschien zelfs in zijn recht staan, het is Spade die wint.

Einduitslag: 6-4 voor Sam Spade!
_O_ Woehoe!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 25 sep 2005 10:21

Quistnix, als je nou eens wat eerder was gekomen met je betoog!

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 25 sep 2005 13:46

JB schreef:Quistnix, als je nou eens wat eerder was gekomen met je betoog!
Dat had ik graag gedaan, geloof me, maar ik ben de laatste tijd erg vaak internetloos..

Gesloten